Sluta snusa (igen)

Det gör det aldrig, du är en nykter nikotinist. Man får leva med det. Har aldrig slutat men gjort längre uppehåll, längsta var nog 2-3 år innan man trillade dit igen. Sluta röka däremot var en baggis.

Håller med, att sluta snusa är helvete. Jag höll upp ett år och trillade dit igen på midsommar efter en tagen snus.

Jag har börjat röka varje gång jag slutat snusa, men det har aldrig varit svårt att sluta röka. Jag ska samla mod och försöka sluta igen snart. Hoppas man kan hålla sig ifrån giftpinnarna då.

Ring Clas i sjön å kolla om de säljer lite vilja och karaktär billigt.

Det är faktiskt bara att låta bli att ta den där snusen/cigaretten.

Ring Clas i sjön å kolla om de säljer lite vilja och karaktär billigt.

Det är faktiskt bara att låta bli att ta den där snusen/cigaretten.

Eller hur :rolleyes:

Slutade snusa och höll upp i 2,5 år. Började igen för att det luktar så vansinnigt gott. Jag tröstar mej med att jag sköter mej med allt annat!

Vill man så går det, man får bara stå emot alla som säger att man ska börja snusa igen för att man är mer irriterande är normalt.
Höll upp i 2år sen tyckte jag det var dags att börja igen.

Det är ju skitlätt att klara sig utan! Smågodis och vistelser utanför landets gränser löser det lätt :rolleyes:

Har egentligen inga problem att vara utan men jag vill kunna ta en ibland, utan att för den sakens skull trilla dit och börja om. Hur går det till? Brukar funka ett tag men sen är man där igen...

Nu har jag inte snusat på över en månad igen, har tappat räkningen.
Men jag kanske bör nämna att jag fuskat tills i fredags med att ha plåster.
I fredags glömde jag alltså mina plåster när jag åkte på "långresa" till norrland, men det funkar bra ändå.
Man ska nog lägga av när inga i ens närhet eller folk på jobbet kan drabbas. I mitt fall var det bara mina medtrafikanter som fick lida ;)
Nu är jag grymt nöjd men suget efter ett litet plåster i nacken lockar varje dag, varje timma...
Lycka till till er mina medkämpar, det är svårt i know.
Men tänk så fin och ren er mun blir och så lena era tänder blir, and a breath fresh as mentos ;)

Problemet är att efter en tid minns man inte varför man slutade. Man finner inga hållbara argument och plötsligt ligger en snus inne.

Exakt så är det jag föll tillbaka. Varför inte liksom?

Gjorde själv ett uppehålll på ca 1 månad. Visst slank det in en enstaka snus någon gång från polarens dosa när man satt ute på sjön och fiska. Men mer än så blev det inte. Sen slog det till och man började igen när man tänkte; Varför sluta med något så gott?

Men tanken är iaf när jag hamnat på min idealvikt så ska dosan slängas (lite tur är att jag fortfarande har några kilo kvar..)

Men snuset kommer nog aldrig att försvinna helt ur livet. Blir nog garanterat att man köper en dosa till t.ex. då jag sitter på fjället och fiskar...

För mig har det gått åt helvete igen jag föll tillbaka för ett tag sedan. Jag skulle sluta snusa den här veckan IGEN men hade glömt mina plåster och kände efter 9h på jobbet att jag börjar irritera mig på mina kollegor som egentligen är väldigt trevliga så jag var tvungen att dra iväg och köpa snus och nu sitter jag här igen.

Jag BLIR SÅ JÄVLA ARG UTAN SNUS!!!!
Iaf första veckorna och jag vill inte drabba mina kollegor med mitt dåliga temperament.

Nån som vet vad jag kan göra åt abstinensen??
Det bara sprakar i huvudet på mig och allt slutar fungera och så blir jag arg som satan för ingenting också.

Plåster funkar utmärkt att trappa ner med och till slut så är jag fri från skiten.
Men sen är det ju det där med att INTE falla tillbaka.

Fast värst av allt är abstinensen, jag drar mig verkligen för att sluta även fast jag inte vill snusa. Det är ju äckligt liksom.

Nu sitter jag här med en dosa som luktar kiss och äcklig mun och äckliga tänder och surar.
Jag köpte en extra äcklig variant också så jag inte ska vilja snusa så mycket men det hjälper inte, jag typ kedjesnusar utav bara farten liksom.

Please Dr Phil, help me.

Slutat och kör Onico 3-4 veckor nu, tagit 2 sus under den perioden. Funkar riktigt bra tycker jag.

Heja!

Själv slutade jag 1/1 2007, när priset gick upp markant tyckte jag att nu fan får det vara nock med snusen. Hade då snusat mer eller mindre konstant sedan 9:e klass, 23 år. Har sedan dess snusat 1 gång, i höstas. Smakade varken gott eller urk.

Inga plåster eller annat nikotinhaltigt, knaprade Fisherman's Friends istället.

Last edited:
Jag har också slutat.
Iaf ersatt det med cigaretter, tror stenhårt på teorin om att det är lättare att sluta röka.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick