Slutet för människorasen - Hur ser det ut?

• Thread starter FreddaGädda
  • Start date

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
zoddri skrev:
2354830 Efter tredje eller fjärde världskriget kommer jorden att vara såpass sönderbombad av atombomber och något värre som de(tm) uppfunnit så att befolkningen decimerats och inte kan bo på så många olika platser.

De påföljande krigen om resurser och några 100år av inavel kommer att avsluta mänskligheten för gott.

Inte en chans. Där jag bor nu har inavel förekommit i 600 år.

Last edited:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Ukiwaza skrev:
2357499 Inte en chans. Där jag bor nu har inavel förekommit i 600 år.

:tummenupp

mini-knutten skrev:
2357300 kolonisering av andra himlakroppar.

kan du förklara hur detta skulle gå till?? inte ens om vi skulle kunna bygga jymdsjepp som gör 1/10 av ljusets hastighet skulle detta vara möjligt. och med tanke på att allt i universum accelererar från allt annat (åt alla håll) så blir det nog ganska otroligt att det skulle gå bra även om vi kommer upp i ljusets hastighet, (accelerationen är mycket hög och ökar hela tiden) sen är det den tekniska biten med... glöm inte att människor endast drivs av pengar också.. (antagligen det största hindret)

ja det lät ju lite negativt det där men tyvärr blir det nog så, jag tycker vi borde koncentrera oss på att få våran egen planet hel o fin först o främst

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Homo skrev:
kan du förklara hur detta skulle gå till??

Rymdkrökning, "folding space". Maskhål och utomdimensionell förflyttning i 4D :fakta

Såg Terminator 3 härom dagen, dom kan nog ha kommit nära sanningen i vad som kommer hända på riktigt. :skrämd

Please don't kill me mister big cyborg! :pangihuve

Last edited:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
antagligen är ju "maskhål" det enda alternativet. tyvärr så vet man ju inte om såna finns. annars kan man ju testa lyckan genom att brassa in i ett svart hål o se vad som händer, kan bli skitballt

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
Aprulla rs250
Homo skrev:
2358265 antagligen är ju "maskhål" det enda alternativet. tyvärr så vet man ju inte om såna finns. annars kan man ju testa lyckan genom att brassa in i ett svart hål o se vad som händer, kan bli skitballt

:nicka Skaffa en space-bike och brassa i helvet:yoparty

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Homo skrev:
2358265 antagligen är ju "maskhål" det enda alternativet. tyvärr så vet man ju inte om såna finns. annars kan man ju testa lyckan genom att brassa in i ett svart hål o se vad som händer, kan bli skitballt

inget i vår 3-dimensionella världs kan som sagt färdas snabbare än ljust då relativitetsterorin konstaterar att detta föremål skulle få oändligt stor massa. Att böja rymden är således det enda "realistiska" alternativet, men för att kunna göra detta kräva betydligt större kunskaper om gravitation än vi har idag. Att det skulle ta en jäkla tid att färdas sträckan borde egentligen inte vara något problem då tiden som tidigare nämt är en biprodukt av gravitation och hastighet. Eftersom det var något år sedan jag skrev min fysikuppsats på detta område kommer jag inte riktigt ihåg förklaringen, så ni får helt enkelt lita på mig när jag hävdar att tiden står stilla i ett rymdskepp som färdas i ljusets hastighet ;)

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
zoddri skrev:
2354830 Efter tredje eller fjärde världskriget kommer jorden att vara såpass sönderbombad av atombomber och något värre som de(tm) uppfunnit så att befolkningen decimerats och inte kan bo på så många olika platser.

De påföljande krigen om resurser och några 100år av inavel kommer att avsluta mänskligheten för gott.

Einstein sa ju följande:
Jag vet inte med vilka vapen 3:e världskriget kommer utkämpas med men 4:e världskriget kommer utkämpas med sten och pinnar.

Lord Adrian skrev:
2355066 Min fasta övertygelse är att det blir nåt litet mysigt virus som skickar mänskligheten över kanten till den stora toastolen i himlen...Notera att vi efter ett antal tusen års medecinska framsteg fortfarande inte kan bota en enda virussjukdom....Ebola nån?

Bota o bota, gills inte vad kroppen själv kan utföra?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...