Slutlön och blir blåst på 5.000kr.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Chrille skrev:
Jepp, nu väntar vi bara på att kinesen ska koka hans kanin och att hans chef ska byta ut honom mot en gapig uteliggarneger som tar över allt i hans liv...

Och det vara bara en vadslagning med chefens polare för att se hur långt ner i skiten han kan sjunka...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Chrille skrev:
Jepp, nu väntar vi bara på att kinesen ska koka hans kanin och att hans chef ska byta ut honom mot en gapig uteliggarneger som tar över allt i hans liv...

Kaninen lämnade jag tillbaka till ägaren, hon hörde av sig trots allt :tungan

Ska börja föra dagsjournal och sen sälja DYRT! :mattias

750RR

TEAM K.A.P

Nothing comes close
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
.
Jehovas+Hemglass=SANT!! Kanske du fattar vilka nötter du har me o göra... Hoppas d löser sig :tummenupp

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vet att det kan bli fel ibland. När jag jobbade inom hemtjänst, fick jag en slutlön på 26 öre, för två veckors arbete! :confused: Ringde o tjatade, men det var hopplöst. De hade gjort rätt, påstod de :huvet Ett halvår senare fick jag en lön från hemstjänsten, på ett par lusentappar... Samtidigt ringde en fd arbetspolare och berättade att vid ommöbleringen hittade de mina uppgifter bakom bokhyllan, om de timmar jag jobbat. Inte en ursäkt eller kompensation fick man :kocko

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Men inte fan ger man sej om man får 26 öre på 2 veckor, det fattar ju vilken idiot som helst att det är fel. Jag vet vad jag hade gjort i alla fall :fatta!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
GSXR1100R skrev:
Mavve borde skriva manus till såpor åt tv3, helt otroliga saker som kan hända helt enkelt.

Kinesiska tvillingar, myglande glasschefer och annat spännande som aldrig händer oss andra :va

Mavve sök in på scenskola eller bli manusförfattare :tummenupp

det är som tidningarna , man ska inte tro allt man läser.... :D

Kneedrag

Guest
Mavve du måste berätta hur detta slutar. Jag hoppas du sätter dit dom .

Kawa Tina

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Facket säger att de INTE får kvitta de 5000kronorna på in lön.

Chefen säger att jag skrivit på avtal om att de får lova att göra så - det stod i anställningsbeviset som jag fick dagen jag slutade :3freak

Facket talar med chefen as we write.

750RR

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Att det stod i anställningsbeviset spelar ingen roll, OM DU INTE SKRIVIT PÅ DET, vilket du inte har om du fick det samma dag som du slutade.....

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
maverick_750rr skrev:
Facket säger att de INTE får kvitta de 5000kronorna på in lön.

Chefen säger att jag skrivit på avtal om att de får lova att göra så - det stod i anställningsbeviset som jag fick dagen jag slutade :3freak

Facket talar med chefen as we write.

750RR

sjukt system...

cheferna dina måste vara väldigt misstänksamma eftersom de inte vågar anställa personal utan att väga in sådana punkter i avtal. något liknande har jag aldrig hört talas om, hoppas du får dina pengar hur som.

/andreas

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freppa skrev:
Att det stod i anställningsbeviset spelar ingen roll, OM DU INTE SKRIVIT PÅ DET, vilket du inte har om du fick det samma dag som du slutade.....

Det är påskrivet tyvärr.

Fast jag kunde inte hitta nånstans att de har rätt att dra av från min lön.

Jag lär nog aldrig få se de tusenlapparna, fast jag har ju vänner som kan ge mig alibi :brynad

750RR :(

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
1: Sluta skriva på saker som du inte läst.
2: Det är ett avtal som är negativt för arbetstagaren, dvs ej giltigt. Gör om gör rätt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freppa skrev:
1: Sluta skriva på saker som du inte läst.
2: Det är ett avtal som är negativt för arbetstagaren, dvs ej giltigt. Gör om gör rätt.

Jag läste det.... men ajja.

Lovar :fakta

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Skriv aldrig på något mer utan att låta andra läsa och kolla av det. Arbetsgivare har inte rätt att kräva att du skriver på papper på en gång.

Eftersom du är med i facket så kan du låta som läsa igenom papprena först nästa gång. Facket gör sånt. Samt att dom borde i det här läget kunna prata med din chef om att dom gjort fel om dom krävt att du skrev under där och på en gång.

Vissst kan facken vara pest och pina men dom har även hjälpt till med att se till att det inte ser ut så som det gör hos din arbetsgivare på många företag.

Så visst kan man både säga + och - om facken.

Det bästa är om du låter facket sköta allt snack med företaget nu så du inte blir beskylld för saker och ting.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Facket hade aldrig hört en sån historia innan och de hade tydligen fått en kopia på det avtal jag skrev under i mars månad då jag började.

Jag har inte skrivit på ett enda papper förrens jag slutade när jag fick dem framför mig. Hur kan de ha min underskrift på ett papper som är daterat den 18mars????????
Jag gav henne mitt kontonummer via telefon en dag, det är det enda hon fick i mars och sen dess kom det in pengar varje månad.

Kan hon verkligen vatt så ful att hon förfalskat min namnteckning???

Facket skulle kolla vidare med denna saken, men eftersom jag skrev på pappret i mars(som jag inte gjort) så var det svårt sa de.

Finns detta???

750RR

Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
maverick_750rr skrev:
Facket hade aldrig hört en sån historia innan och de hade tydligen fått en kopia på det avtal jag skrev under i mars månad då jag började.

Jag har inte skrivit på ett enda papper förrens jag slutade när jag fick dem framför mig. Hur kan de ha min underskrift på ett papper som är daterat den 18mars????????
Jag gav henne mitt kontonummer via telefon en dag, det är det enda hon fick i mars och sen dess kom det in pengar varje månad.

Kan hon verkligen vatt så ful att hon förfalskat min namnteckning???

Facket skulle kolla vidare med denna saken, men eftersom jag skrev på pappret i mars(som jag inte gjort) så var det svårt sa de.

Finns detta???

750RR
Hm. Förfalskning, spännande. Du kan nog bli rik, Mavve.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En sak till:
Hur lång tid ska det ta att få sitt arbetsgivarintyg?

Jag har väntat 1 vecka nu.

Något anställningsbevis får jag inte heller om jag så ens går dit och ber om det.

Ska det va så?

750RR

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln