Smäll?!!

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
var ute och köre en sväng i da med DT:n...men när ja kommer ut på en större väg och ska gasa på lite så kommer ja upp i kanske 70 km/h när mc plötsligt tvärdör och jag hör en smäll... ja rullar in till vägkanten och vrider om på reserven (tänkte om de va soppatosk) och försöker kicka, det tar ett tag men sen startar hon och jag kna köra vidare. nu känns det inte som hon går lika bra men det kanske bara är inbildning...va vet ja...
är det nånting ja ska bekymra mej över eller finns det en naturlig ofarlig förklaring...hjälp...
/Ludde

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Fastolph skrev:
var ute och köre en sväng i da med DT:n...men när ja kommer ut på en större väg och ska gasa på lite så kommer ja upp i kanske 70 km/h när mc plötsligt tvärdör och jag hör en smäll... ja rullar in till vägkanten och vrider om på reserven (tänkte om de va soppatosk) och försöker kicka, det tar ett tag men sen startar hon och jag kna köra vidare. nu känns det inte som hon går lika bra men det kanske bara är inbildning...va vet ja...
är det nånting ja ska bekymra mej över eller finns det en naturlig ofarlig förklaring...hjälp...
/Ludde

sorry men det låter som en klassisk nypning för mig

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
vad stod tempmätaren på vid tillfället?

kan vara så att den gick väldigt snålt när bensinen höll på att ta slut och nöp.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Så blev det för min med... jag gasade på kraftigt och då small det... då var det lagerkransen som sprack och lämnade en metallbit mellan vevpartiet och väggen... väldigt skönt ljud... eller inte... hehe... men men.. nu är det åtgärdat (stavning)

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
motorn bara stannade...bakhjulet låste sej alltså inte...
om den skulle nypt borde den inte gå jätte dåligt då?
vad ska ja göra nu då om de nu ä så att den nypt?
tack för alla svar...
/Ludde

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Fastolph skrev:
motorn bara stannade...bakhjulet låste sej alltså inte...
om den skulle nypt borde den inte gå jätte dåligt då?
vad ska ja göra nu då om de nu ä så att den nypt?
tack för alla svar...
/Ludde

Oftast när dom nyper så börjar dom gå skit o stanna lite då och då o inte ta så bra varv... Men det kan vara bara tändstiftet som börjar bli dåligt också... på min KH så small det till och den stannade men det var bara stiftet som behövde bytas :fakta

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
då har den nog inte nypt(*pust*)...skönt...att den skulle gå sämre är nog bara nått ja inbildat mej, den blir ju bara mer och mer tråkig att köra ju mer man kör, lr hur?! :crash :notme
ska kolla tändstiftet så får vi se sen...

på tal om annat...(eller inte?)
när man tar bort strypningen i kröken ska man byta till större munstycke då? isf. hur mycket större?

Tack för hjälpen.

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
samma för maj för ett tag sen .... ja gjorde samma ......
fastvtärtom gick hojen bättre efter .... kasnke bara inbillning d åsså.... men min sa bara POFF o så stannade motorn .... så ja vred om till reserven och släppte kopplingen ... o så drog den igång igen ... gick toppen :tummenupp ,,.... had bra

-esser-

Min lapp smakar gott!!!
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Aprilia RS 125 -99, Opel Manta
det skulle ju kunna vara kolvringarna som har gått... ta av avgassystemet och skaka det lite, om det kommer ut bitar av kolvringar så vet du ju!! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln