Smällare

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Jag hade ett helt sånt Mega-pack för mig själv Limez, behöver knappast säga att jag hade flera hundra kvar efter nyårsafton och diverse evenemang. Vet inte hur lång tid det tog att göra av med alla men skoj va det.
Det är skoj att försöka binda ihop flera och smälla.

Du finns det kvar de smällare som är vattensäkra ?!
Jag hade sånna när jag va en 16 bast tror jag, alltså 9 år sedan. De va lite dyrare men smällde 100% och smällde även fast jag kastade i ån !!
Kommer inte ihåg namnet men de va militärgröna.
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Jag hade ett helt sånt Mega-pack för mig själv Limez, behöver knappast säga att jag hade flera hundra kvar efter nyårsafton och diverse evenemang. Vet inte hur lång tid det tog att göra av med alla men skoj va det.
Det är skoj att försöka binda ihop flera och smälla.

Du finns det kvar de smällare som är vattensäkra ?!
Jag hade sånna när jag va en 16 bast tror jag, alltså 9 år sedan. De va lite dyrare men smällde 100% och smällde även fast jag kastade i ån !!
Kommer inte ihåg namnet men de va militärgröna.


De här är vattensäkra och smäller i vatten.
Har för övrigt 3 askar kvar om någon är intresserad.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Instämmer... Dessa är totalt värdelösa att kasta i vattnet, de gamla med orange tändning sprängdes alltid, vare sig dom var 2 meter under vatten eller 20 meter upp i luften. Dessa nya sprängs lite när dom själv vill, de gånger vi har varit ute så har vi haft med oss ca 10 smälls, flertalet gånger har 4-5 av 10 varit blidgångare, eller sprängts flera minuter efter att man tänt på dom.

Men men, smällare är smällare och när dom funkar så är det ju roligt.
Ska nog försöka sälja av 2 av mina paket och bara behålla ett själv.
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Limez: Konstigt. Jag har inga som helst problem med mina. De smäller alltid och funkar alltid i vatten. Det gäller förstås att låta de brinna in till den rätta stubinen innan man kastar dem.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Limez: Konstigt. Jag har inga som helst problem med mina. De smäller alltid och funkar alltid i vatten. Det gäller förstås att låta de brinna in till den rätta stubinen innan man kastar dem.

Ja, så är det nog, vi får lära oss att kasta vid rätt tillfälle. Men det förklarar ju inte den mängden blindgångare vi har haft dock.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Ja, så är det nog, vi får lära oss att kasta vid rätt tillfälle. Men det förklarar ju inte den mängden blindgångare vi har haft dock.

Vi har ju testat massor, den enda som smällts under vattnet var den mällde 3-4 ek efter att vi läppt dom. Dom orangea behövde man bara vänta tills lågan var borta och sen slänga dom, de nya slocknar då. Iaf från dom 3 eller 4 paket som jag vart med och testat.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vi har ju testat massor, den enda som smällts under vattnet var den mällde 3-4 ek efter att vi läppt dom. Dom orangea behövde man bara vänta tills lågan var borta och sen slänga dom, de nya slocknar då. Iaf från dom 3 eller 4 paket som jag vart med och testat.

Stämmer.
 

Gungan_

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Norrut
Hoj
Söker :)
Jag måste säga att jag har inte haft något problem med mina alls. Alla jag har använt har smällt efter prick 7-8 sek. Har dock inte prövat dem i vatten än, men ska bort till den lilla bäcken i närheten snart ;) Däremot har 2 av alla jag använt varit en blindgångare, eller 1 räknas inte för att jag råkade tappa den i snön före så den blev blöt osv. :)

Mycket gläjde :)
 

Zadde

Medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Norrköping
Hoj
CB1000R -14
50 smällda utan blindgångare. Kastat i vatten, i snö och slask. Inga problem alls. Ni måste ha fått måndagsexemplar eller bara haft ruskig otur.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
50 smällda utan blindgångare. Kastat i vatten, i snö och slask. Inga problem alls. Ni måste ha fått måndagsexemplar eller bara haft ruskig otur.

Jepp, troligtvis... Vissa har små hål i tändänden, har era det med?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Alla är slut nu va?

Jag har några paket till salu, högst bud får köpa, det ligger nu runt 150 kr per låda, och då är det avhämnting här i stan :) :tummenupp ska jag skicka så blir det dyrare, + frakt förståss :)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jo, men inte många. Fast de funkar precis som alla andra ändå :)

Ok, jaja, jag får väl fortsätta smälla och se hur det går. Fasst nu har jag nog köpare på alla mina paket och då har jag bara en halv låda kvar :tungan

Jag behöver pengar :) :rolleyes: :tummenupp
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Var tvungen att kolla hur mycket jag har kvar sen nyår när jag kollade den här tråden :D 40 paket hade jag kvar :hihi

Varför jag köpte fem hela kartonger plus lite annat vet jag inte riktigt, men det verkade väl smart just då antar jag :rolleyes:

Dosan är bara med på bilden som storleksreferens. Rätt bra smäll i dem här rackarna. Ungefär som gamla thunderkings plus någon färgflaga (köpta i svedala såklart).
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Var tvungen att kolla hur mycket jag har kvar sen nyår när jag kollade den här tråden :D 40 paket hade jag kvar :hihi

Varför jag köpte fem hela kartonger plus lite annat vet jag inte riktigt, men det verkade väl smart just då antar jag :rolleyes:

Dosan är bara med på bilden som storleksreferens. Rätt bra smäll i dem här rackarna. Ungefär som gamla thunderkings plus någon färgflaga (köpta i svedala såklart).

Är det sånna airbombs i lådorna alltså?
Varför köpa sånna när man kan köpa dessa vi har? :rolleyes: :) :tummenupp

Förstår att dom är jävligt roliga dock :tummenupp
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Är det sånna airbombs i lådorna alltså?
Varför köpa sånna när man kan köpa dessa vi har? :rolleyes: :) :tummenupp

Förstår att dom är jävligt roliga dock :tummenupp

Ja, det är sånna i lådorna.

Det är lite häftigare att slänga iväg en påtänd sån här eftersom den drar iväg runt 20 meter. När man kastar iväg den så vet man ju aldrig vart den ska hamna :extremsport

Dem var nog dock roligast under alkoholens inverkan på nyårsafton :gnissla

Får väl slänga ner resten i ett brinnande fat i sommar när jag och polarn firar våra 25årsdagar :yoparty
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ja, det är sånna i lådorna.

Det är lite häftigare att slänga iväg en påtänd sån här eftersom den drar iväg runt 20 meter. När man kastar iväg den så vet man ju aldrig vart den ska hamna :extremsport

Dem var nog dock roligast under alkoholens inverkan på nyårsafton :gnissla

Får väl slänga ner resten i ett brinnande fat i sommar när jag och polarn firar våra 25årsdagar :yoparty

Haha, ja det är lite extremsport :tummenupp :yoparty

Haha, ja det kan bli en farlig 25årsfest:) :näsblod :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top