smäller i avgassystem!

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
Hej! Jag har monterat dit en ny ljuddämpare som är lite öppnare än orginalet. När jag slår av på gasen så smattrar det som en kulspruta där bak. En verkstadskille sa att det hade att göra med tjuvluft som kommer in i systemet i skarven till nya ljuddämparen, men jag vill minnas att jag läst att dessa rpoblem har med bestyckningen att göra. :va Skall jag byta nott munstycke i förgasaren och isf vilket ?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Maa han har rätt,och bestyckning kan det vara,,. Men viktigast först är att man fått kanontätt mot toppen dvs krökanslutningen inkläggat med silicone!
skarven mellan krök/dämpare är mindre viktigt men helt klart ska det vara tätt!

Best får du se över..... Ut och tokkör full gas hela tiden i 10 min och avsluta med en fullgasrepa på 1000m och slå av motorn, kolla stiftets färg

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Du har för litet lågfartmunstycke. Bara å byta till en eller två storlekar större så blir du av med problemet.

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
allright! lågfart va det. å funkar inte det så får jag väl ta itu med tätningen åxå. tack för svar :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Du har för litet lågfartmunstycke. Bara å byta till en eller två storlekar större så blir du av med problemet.

Inte nödvändigtvis, jag har samma problem som trådskaparen och i mitt fall har det inte hjälpt med större lågfartmunstycke. Jag misstänker tjuvluft men lyckas inte få det tätt...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy