Smärta i bröstet

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
har en konstant tryckande känsla i vänster brösthalva
det brukar komma o gå med tillhörande feberkänsla !!
ju mer aktiv / gymträning , övertid stress m,m desto fortare återkommer det .

jag har jobbat natt en längre tid o trodde således mitt imunsvar blitt försvagat!! men nu börjar jag bli lite fundersam:va
ngn som har ngt vettigt svar ?

Gå till en läkare och få ett EKG test snarast !!!!

Det är mitt svar

Ett vettigt förslag: Ring sjukvårdsupplysningen, kan vara ingenting, men kan vara allvarligt också.

Ring/gå till läkare. Har haft samma symptom. Kom under ett tuffare arbetsskift. Var för min del bara överansträngd muskel och knapra ipren/alvedon och lägga ner träningen 1-2 veckor. Men bättre gå en gång för mycket än lite.

Men för helvete andreas! Du brukar alltid ge mig vettiga råd, testat att använda dom på dig själv? GÅ till en läkare!! :mad

Tryck över bröstet hade jag, och visade sig vara panikångest utlöst av stress. Blev koll med EKG och sen kontroll av blodtryck m.m.

Som alla ovan skrivit, vänta absolut inte, utan uppsök läkare snarast!

Påminner lite om när jag besökte läkare för att jag hade fått lite omotiverade hjärtklappningar och lite annat. Och det var i samma veva det var på tapeten med flera ungdomar som dött när de idrottat. Så kände att jag ville kolla upp det.

"Och varför kommer du hit då?" - Fick jag som fråga av läkaren när jag förklarat varför jag var där. :rolleyes:

Du har drabbats av något som kallas för ilandsproblemet. Stress, krav och höga förväntningar leder till en utmattad kropp. Kroppen säger till genom att få ont i bröstområdet. Du känner ett tryck över bröstet och blir således ännu mer stressad och orolig och får ångest. Detta är väldigt vanligt idag tyvärr.

Men ett tryck över bröstet kan också ha en annan förklaring som dock är mycket mer ovanlig. dvs ett hjärtproplem.

Så vill du vara på den säkra sidan så prata med en doktor om det. Men jag kan nästan garantera att det är det förstnämnda.

Har man bröstsmärtor så söker man lämpligen omgående vård.. Oftast är det ingenting alls, men better safe than sorry som man säger.

En kompis till mig fick bröstsmärtor i höstas men det gick över och tänkte äh, jag är ung och kry (24 år), det är nog ingen fara.

1 månad senare dog han när han spelade tv-spel.

Last edited:
gillar ju inte läkare ,, men jag får väl ringa när jag vaknat till liv i efterm

får tacka för råden

money du behöver inte ta i så ;)

Du svarar ju lite på din egen fråga. Stress är helt enkelt inte bra för kroppen och kan ställa till det. Gör omprioriteringar i ditt liv och minska på den skadliga stressen så ska du se att det löser sig.....

Är du vältränad? Kör du mkt press på bröstmusklerna?
Jag har liknande symptom nästan jämt, och började stretcha bröstmuskulaturen.
Ofta när man har problem på ett ställe är det det motsatta man ska ge sig på.
Testa stretcha bröst och bröstrygg.
Kan ge förvånande resultat.
Om jag (som jag ofta har) har ryckningar och jävelskap i bröstet brukar det hjälpa.

Tietzes? Hade det vid en stressig period i gymnasiet, otäckt men ofarligt,
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=35566

Efter att ha gjort långtids-EKG utan resultat och utan andra teorier från läkarna är jag övertygad om att det är just det där jag dragits med av och till de senaste fem-sex åren...
Det som fått mig att släppa oron en aning är just att jag upplever det kopplat till vissa rörelser. Har dock inte fått det diagnostiserat av någon annan än Dr. Google.
Sitter som sagt på vänster sida, upplevs som ett tryck över bröstet och brukar göra sig tydligt påminns under stressiga perioder.

Det där med o inte gilla läkare fattar inte jag, ring till din vårdcentral o boka en tid asap. Det finns massor av hjälp att få.

money du behöver inte ta i så ;)

Det krävs mycket kraft för att ta sig igenom en tjock skalle. :mattias

Tryck över bröstet kollar man hos läkaren. Punkt. När de sagt att pumpen mår prima kan man roa sig med att googla efter mindre allvarliga diagnoser. :fakta

1. Ring inte sjukvårdsrådgivningen. Som en riktig tombola med hulllerombuller-svar.

2. Gå till din vårdcentral.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back