Malmö-motard
Radical Riders
- Gick med
- 16 May 2005
Någon härdad veteran som har nåt bra tips på effektiv smärtlindring (som man kan köra hoj på)? Provade Tramadol Hexal igår, var ju helsnurrig och yr i flera timmar 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Malmö-motard skrev:2139136Någon härdad veteran som har nåt bra tips på effektiv smärtlindring (som man kan köra hoj på)? Provade Tramadol Hexal igår, var ju helsnurrig och yr i flera timmar![]()
Dee_cati skrev:2139318Citodon (tror de heter så iaf) och alvedon 1000mg kör jag på utan problem. Dock endast iskörning, där är det ju inte lika illa om man drar omkull![]()
Malmö-motard skrev:2139136Någon härdad veteran som har nåt bra tips på effektiv smärtlindring (som man kan köra hoj på)? Provade Tramadol Hexal igår, var ju helsnurrig och yr i flera timmar![]()
Fastway skrev:2139481Varför använda några smärtstillande överhuvudtaget!
Smärta är ju en kännsla tänk inte på det så känns det inte.Tycker inte att man behöver använda painkillers överhuvudtaget.Visst det kan göra ont men har man tillräkligt och tänka på så känner man inte det som gör ont innan efteråt.(Pain is tempurary Glory is forever)
Lycka till
Jag håller inte med allsDee_cati skrev:2139548Ok, det anser jag vara kvalificerat skitsnack. Smärta är visserligen en känsla MEN inte på samma sätt som när du är ledsen tex. Här skickas det ut elektriska impulser till olika ställen i kroppen och hjärnan försöker att dämpa denna "känsla" genom att förse kroppen med sitt eget smärtstillande. Det hjälper inte alltid.
Och när jag får RIKTIGT ont i ryggen så är det omöjligt för mig att köra utan smärtstillande, likadant med mina handleder. Med smärtstillande i kroppen så försvinner denna känsla, inte helt men det blir bra mycket bättre.
Som du säger är smärta en varningssignal, flyttar man fram smärttröskeln med smärtstillande (opioider ) vilket i sin tur kan leda till beroende om du går på det regelbundet vilket aldrig är bra, då talar vi främst om vad som tidigare nämnts exempelvis citodon, och andra morfinliknande preparat.Hoztic skrev:2139779Jag håller inte med allsSmärta är en varningssignal om att något är knas, precis som oljelampan på hojar. Om man tar smärtstillande så kan man överbelasta det skadade delen, och förvärra en skada, precis som att det inte är någon hit att sätta silvertejp över en lysande oljelampa och köra vidare...
Nu tar ju som sagt inte smärtstillande bort smärtan helt, men man flyttar ju fram smärttröskeln högst väsentligt iaf, och man kan således ta i betydligt mycket mer innan det gör för ont.
Trots en del frakturer och trasigheter i kroppen har jag aldrig ätit smärtstillande.![]()
speedhunter skrev:2139469
Har smärtan någon inflammatorisk orsak eller med skellettengagemang kan ett sk NSAID-lkm vara att föredra exempelvis naproxen..
Enfield skrev:2139907Lokal bedövning är nog det ända som funkar utan att påverka övriga kroppen.
Finns hos närmaste tandläkare.
Sen är det ju så att vi alla har olika smärtgränser eller hur.Dee_cati skrev:2139548Ok, det anser jag vara kvalificerat skitsnack. Smärta är visserligen en känsla MEN inte på samma sätt som när du är ledsen tex. Här skickas det ut elektriska impulser till olika ställen i kroppen och hjärnan försöker att dämpa denna "känsla" genom att förse kroppen med sitt eget smärtstillande. Det hjälper inte alltid.
Och när jag får RIKTIGT ont i ryggen så är det omöjligt för mig att köra utan smärtstillande, likadant med mina handleder. Med smärtstillande i kroppen så försvinner denna känsla, inte helt men det blir bra mycket bättre.
Acura, det är nog väldigt olika. Om jag inte minns fel så är det röd triangel på Citodon OCH Alvedon 1000mg och då innebär ju det att man avråder från att köra bil. Jag anser mig klara av det men gör det helst inte. Köra hoj däremot på is eller grusväg är inget som jag reflekterar över att avstå ifrån.
Men säkerligen blir reaktionsförmågan nedsatt men knappast värre än när jag är ruskigt trött. Illa att köra bil då också iofs, men det gör man ju ändå.
Malmö-motard skrev:2139934Har jag inte tänkt på. Så enkelt men så självklart. Skall muta en tandläkare så jag får köpa lite sprutorKan va bra att ha hehe
fetsladd skrev:2140188Tjena !
Bröt nyckelbenet 3 dar innan strängnäs SM ifjol och fick Voltaren av SSK (hockeylagets) läkare och blev inte påverkad i huvet nånting. klockrent ,voltaren däremot tar ner reaktionsförmågan (enl. honom) .
Crille
MD skrev:2139347Citadon funkar perfekt för mig, har alltid en karta med mig i bussen![]()
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning