Små fyrcylindriga hojars existensberättigande?

Status
Ej öppen för fler svar.

Thunderchild

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Falun
Hoj
Suzuki -96
Att sen börja tråden med "Små fyrcylindriga hojars existensberättigande? och på så sett pissa på ALLA byggda 600cc radfyror och inte tro att man ska få mothugg på sporthoj.com är bara genomkorkat.

Jag räknade kallt med att få mothugg.. Men hade trott jag skulle få några vettiga sådana. Men att få så många sidor med bara skit och korkade inlägg
var en total överraskning.

Nu pissar jag inte längre bara på små 600 kubikare utan även på :arsele de flesta som kör dem..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag tycker du ska gråta.. Du hänger på ett forum som är befolkat av minst 90% kompletta idioter..

Det är deras fel att din premie är skyhög..:huvet

Har du inte förstått än att det här är ett forum för likasinnade gällande just sporthojar?

Du verkar bara vara ute efter att irritera andra inte debattera och om du inte förstått det än så är du inte speciellt välkommen!

Jag vet att det finns andra motorcyklister som gillar att åka omkring och mysa med frugan bak titta på naturen osv. Du verkar tillhöra den kategorin så varför inte söka dig till de dina och diskutera hur dom där tokiga sporthojsförarna kan köra med så tokig utväxling!

P.s Hoppas jag slipper se fler inlägg från dig öht!

Tack på förhand!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nu pissar jag inte längre bara på små 600 kubikare utan även på :arsele de flesta som kör dem..

Testa, de är nog lite fler än dig. Så först vrids dina kulor runt sen när du ligger där nere och håller dig för pungen i foster ställning kommer de nog alla ställa sig o pissa ner dig.

Du har gett meningen "bajsa med byxorna uppe" en ny innebörd.
Så med andra ord är du inte den vassaste kniven i lådan:pannkyss
 

Thunderchild

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Falun
Hoj
Suzuki -96
Testa, de är nog lite fler än dig. Så först vrids dina kulor runt sen när du ligger där nere och håller dig för pungen i foster ställning kommer de nog alla ställa sig o pissa ner dig.

Du har gett meningen "bajsa med byxorna uppe" en ny innebörd.
Så med andra ord är du inte den vassaste kniven i lådan:pannkyss

Men i en låda full av skeva gafflar är jag fortfarande vassast..:D
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Få se nu...
Inledande attack på lågväxlade och rappa 600or, formulerat på ett offensivt sätt direkt i rubriken. När andra började svara blev de idiotförklarade och samma åsikt formulerades om, för att alla som svarade var för korkade för att förstå och anamma densamma. (Det får mig att tänka på när ja-sossarna förklarade att folkomröstningen om EMU "förlorades" för att folket inte informerats tillräckligt)
Hilarity ensues.
Thunderchild, jag är förvånad att du fortfarande är kvar, men den här diskussionen vinner du inte. Speciellt inte om ditt huvudargument är att din åsikt är sanning, du vet bättre pga erfarenhet och alla andra är idioter.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
det ser ut som att moderatorn sover, om det nu finns någon sådan på detta forumet. Finns det ingen här från Falun som kör en 600 och känner för att åka och pissa på en gammal gubbe som är stor i käften ? :)
 
Last edited:

Thunderchild

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Falun
Hoj
Suzuki -96
Få se nu...
Inledande attack på lågväxlade och rappa 600or, formulerat på ett offensivt sätt direkt i rubriken. När andra började svara blev de idiotförklarade och samma åsikt formulerades om, för att alla som svarade var för korkade för att förstå och anamma densamma.

Nja.. Inte så mycket samma åsikt men flera olika förklaringar för att forummedlemmarna skall förstå vad jag åsyftar.

Så länge jag märker att ingen kan läsa vad jag skriver och därför ge mig nån vettig synpunkt tillbaka så försöker jag ju omformulera mig..

När man efter nio sidor fortfarande får en massa sura kommentarer från personer som inte ens förstår vad jag menar så börjar ju det hela bli riktigt komiskt..

Okej.. Jag gick på offensivt från början men har ändå varit öppen för diskussion och seriösa åsikter. Få på forumet har förstått nånting och försökt bemöta mig seriöst.

Återkommande inlägg är istället bara försök att kränka mig.. Jag har bara kört tröga glidarhojar.. Jag kan inte varken växla eller använda kopplingen.. Jag kan inte köra överhuvudtaget osv...

Att folk öht kan reta upp sig och ta åt sig så otroligt för mitt ifrågasättande inlägg??

Man undrar om majoriteten på forumet utgörs av män eller grininga PMS-monster?:tuttar
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Mina referensramar utgörs av en mängd varierande hojmodeller från -77 och fram till modeller som kommit ut de allra senaste åren.

Jag har kört alla existerande motortyper (okej.. Ingen wankel..).

Tror att det är mycket möjligt att mina referensramar faktiskt är mycket bredare än flertalet på detta forum som verkar ha en historia som lyder: Tokgasat den trimmade moppen-tokgasat 125:an.. och fortsätter tvångsmässigt att tokgasa en liten 600:a

Med över 3 decenniers hojmodeller i ryggsäcken så vidhåller jag att den moderna nedtrimmade 600:an är en styggelse.:arsele

Jag började med 80 cc fyrtakt cross XR80R
Se'n två trimmade moppar
Efter det hade jag en RD125 YPVS, sportig tvåtaktsstånka
Ett uppehåll
Se'n en Hyosung Karion 125, fyrtaktsstånka typ Varadero/V-strom
Efter koreanen en DR650RS, en CBF600SA "styggelsen" och nu Superduken.

Alla dessa tvåhjulingar har haft sin charm och sin körteknik och de utgör min referensram.

Det jag kommit fram till är att man måste välja själv. Jag gillar alla typer av hojar på sina sätt, vissa tittar inte åt annat än HD, en del vet inte om annat än Ducati osv...
Med tanke på hur många lågväxlade och nedtrimmade 600or som säljs så är det enbart hojrasism att hävda att de inte borde finnas för att inte du gillar dem. Du kommer inte med fakta, bara en åsikt.

Man undrar om majoriteten på forumet utgörs av män eller grininga PMS-monster?:tuttar

Man kan väl säga att du hittade rätt knappar att trycka på.
 
Last edited:

Thunderchild

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Falun
Hoj
Suzuki -96
Jag började med 80 cc fyrtakt cross XR80R
Se'n två trimmade moppar
Efter det hade jag en RD125 YPVS, sportig tvåtaktsstånka
Ett uppehåll
Se'n en Hyosung Karion 125, fyrtaktsstånka typ Varadero/V-strom
Efter koreanen en DR650RS, en CBF600SA "styggelsen" och nu Superduken.

Alla dessa tvåhjulingar har haft sin charm och sin körteknik och de utgör min referensram.

Det jag kommit fram till är att man måste välja själv. Jag gillar alla typer av hojar på sina sätt, vissa tittar inte åt annat än HD, en del vet inte om annat än Ducati osv...
Med tanke på hur många lågväxlade och nedtrimmade 600or som säljs så är det enbart hojrasism att hävda att de inte borde finnas för att inte du gillar dem. Du kommer inte med fakta, bara en åsikt.


Man kan väl säga att du hittade rätt knappar att trycka på.

Tack för ditt seriösa inlägg och din egen hojhistorik.

Självklart är det mina åsikter jag spontant luftar på forumet. Om man påstår att man kommer med fakta så inbjuder man ju inte direkt till någon diskussion.

Jag skulle gissa att din CBF skulle kännas mera användarvänlig i mitt tycke. Med närmare 20 hästar mindre på toppen så kan jag tänka mig ett vettigare register.

Jag hade för länge sedan en Kawa 550.. Minns vid en besiktning att jag fick en uppriktigt förvånad komplimang av besiktningsmannen. Han tyckte min lilla Kawa på 56 hästar kändes bra mycket större vid provkörningen.

Nu förstår jag ju att han antagligen var van vid att köra sportigare hojar i storleksklassen..

Som avslutande fråga bara..

Kan man verkligen jämföra en koreansk 125 med hojar som Varadero och V-Strom??:va
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Även om jag förstår lite vart du vill komma känns det fel formulerat från början. Lite som att skrika nigger i harlem o sen hävda att man bara ville skapa en debatt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top