JayJ skrev:2600522Jag köpte en begagnad Suzuki 50 fyrhjuling (-99) till tösen p.g.a att jag ville ha möjlighet att få tag på reservdelar hyffsat lätt (och vara möjligt att fixa överhuvudtaget villket många av kina ****et inte är). Den har tumgas med en enkel skruv att ställa ändläget så barnet kan lära sig succesivt samt "manuell" dödare där bak, vilket jag var lite skeptisk till i början men dom små lär sig otroligt fort och man behöver bara gå där bak med dödaren en väldigt kort period, i mitt fall första timmen sen körde hon själv.
En annan fördel med denna och förmodligen andra märkes cyklar är att den hållar för att pappa och kan leka liteoch att dra pulka med ungarna i på vintern vilket är mycket uppskattat
![]()
Jag gjorde samma bedömning som JayJ vid inköpet av Suzuki 50cc 4hjuling till mina barn. (5 resp. 7 år) Ett väletablerat märke med bra möjlighet till att köpa reservdelar (vilket iof aldrig behövdes). Kvalitetsinköp kan löna sig.
Jag behövde inte heller gå/jogga bakom 4hjulingen speciellt länge och rycka i dödarsnöret. Dom lärde sig köra jättefort trots att dom inte hade någon tidigare erfarenhet. Tumgasen hade dom inte heller några problem med.
Jag kan rekomendera Suzukin. Grannarna har en också och är supernöjda även dom.
Lycka till.
Last edited: