Smågrejer till CRM

CRM_knutte

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Ljungby
Hoj
Honda CRM 125
Ja nu är det så att jag måste fixa lite till min Honda CRM men jag vet inte var jag ska få tag i grejerna.
Jag behöver blinkers, kedja och drev gärna mindre fram än orginal.

Det är även så att jag måste byta packboxen i framgaffeln och jag undrar om det e svårt eller är det rätt lätt o fixa själv.

Jag funderar även på någon safteyjacket eller vad dom heter eftersom jag rätt sällan använder min mcjacka eftersom jag tycker att den är så klumpig och att jag vurpade rätt rejält en gång så jag vill väldigt ogärna skadar mig så allvarligt om jag vurpar igen. Så om man har någon safteyjacket kan man ju ha tröja utanpå om det inte kallt eller så och man inte ska köra nån längre bit och att det skyddar lite bättre än jackan som jag har.

Tack på förhand.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Gå till en honda handlare så har dom eller beställer drev till dig, kedja är ju bara köpa en som passar. Blinkare och diverse annat krimskrams kan man ju köpa i vilken mc affär som hellst.

Safetyjacket är bra. Har en själv som sitter som gjuten :)
 

CRM_knutte

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Ljungby
Hoj
Honda CRM 125
Loy skrev:
Gå till en honda handlare så har dom eller beställer drev till dig, kedja är ju bara köpa en som passar. Blinkare och diverse annat krimskrams kan man ju köpa i vilken mc affär som hellst.

Safetyjacket är bra. Har en själv som sitter som gjuten :)
har bara en mc affär här i närheten men dom tänker jag fasen inte beställa ifrån eftersom man aldrig får grejerna då sålänge dom inte har nått hemma, men va fasen får väll annars sticka ut dit o fråga :(

Du vet inte var jag kan hitta en safteyjacket eller om du vet någon bra :rolleyes:
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Okej tråkigt med sånna handlare.

Safetyjacket borde ju finnas hos mc-handlaren med. Jag köpte min för 1000 kr av en dansk nu på mässan. Kanske inte världens bästa kvalitet men det likan på pricken en från dainese :)
 

CRM_knutte

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Ljungby
Hoj
Honda CRM 125
Loy skrev:
Okej tråkigt med sånna handlare.

Safetyjacket borde ju finnas hos mc-handlaren med. Jag köpte min för 1000 kr av en dansk nu på mässan. Kanske inte världens bästa kvalitet men det likan på pricken en från dainese :)

okej, det låter ju rätt billigt tycker jag men jag vet iofs inte hur mycket en sån brukar kosta, man har ju inte hittat så många sånna men jag får väll fortsätta leta.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Aaa, dom brukar kosta runt 2-3000 så jag tyckte det var billigt. Godkända och allt så :tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
CRM_knutte skrev:
okej, det låter ju bra. Får försöka fixa det någon dag me då men måste först hitta ett ställe o beställa ifrån.
Ja precis. ne men det är inte svårt som sagt. gjort det på min. och det var ändå första gången jag hade isär en stötdämpare på mc, fick lite hjälp av farsan min också men.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
CRM_knutte skrev:
okej, det låter ju bra. Får försöka fixa det någon dag me då men måste först hitta ett ställe o beställa ifrån.


Eftersom dom inte är så stora kan man säkert skicka dom på posten med postförskott eller något.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Loy skrev:
Aaa, dom brukar kosta runt 2-3000 så jag tyckte det var billigt. Godkända och allt så :tummenupp

Menar du CE märkt? Prylen behöver inte vara bra för det då fabrikerna själva få sätta dem på produkterna om de tycker att produkten klarar CE märkningens krav....vilket betyder att allt är CE märkt.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Wargen skrev:
Menar du CE märkt? Prylen behöver inte vara bra för det då fabrikerna själva få sätta dem på produkterna om de tycker att produkten klarar CE märkningens krav....vilket betyder att allt är CE märkt.


haha, okej.

Men ser likadana ut som jacka för 2500 kr så jag tror den duger...Bättre än skydden som är i min lindstrands jacka i vilket fall.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Min safetyjacket för 995. Mycket för pengarna :)
 

Bifogat

  • Bild 3.jpg
    Bild 3.jpg
    100.2 KB · Visningar: 65

CRM_knutte

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Ljungby
Hoj
Honda CRM 125
Men 2-3000 tycker jag att man kan lägga ut ändå eftersom det är inte så skoj kanske o bli påkörd utan skydd, det är ju iofs aldrig skoj o bli påkörd men det blir ju lite bättre med skydd :) Men sen måste jag hitta någon bra butik som har det för jag vill inte beställa en som inte passar. Man får väll leta upp någon bra butik någon stans som har det.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Varför itne bara gå och köpa en bra mc-jacka? Håller betydligt bättre!
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
jag har ett ställ för 7000:- det håller bra.. byxorna sprack i en vurpa. men de håller bra annars..

Ang, saker till hojen är det lätt att hitta.. ta Universal blinkers. de ska passa allt. jag har sånna. de är dyra 1000:- för 4st
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kronen skrev:
jag har ett ställ för 7000:- det håller bra.. byxorna sprack i en vurpa. men de håller bra annars..

Ang, saker till hojen är det lätt att hitta.. ta Universal blinkers. de ska passa allt. jag har sånna. de är dyra 1000:- för 4st

Har du bild?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top