smårassel i friläge,växellådan?

evve

Guest
Har en Honda CB600 Hornet -00- som låter lite i friläge men så fort man trycker in kopplingshandaget försvinner ljudet? antar att något börjar bli slitet men vad?eller är det normalt att det låter lite? hur länge kan man åka med "symptomet" ? är det dyrt att reparera/åtgärda...någon som vet?

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
limit skrev:
2279487 Har en Honda CB600 Hornet -00- som låter lite i friläge men så fort man trycker in kopplingshandaget försvinner ljudet? antar att något börjar bli slitet men vad?eller är det normalt att det låter lite? hur länge kan man åka med "symptomet" ? är det dyrt att reparera/åtgärda...någon som vet?

Det är inte kopplingskorgen som låter??? klaklaklakla el nåt sånt??? Mina cbr har låtit så... Hört att hondor kanske låter lite mer än andra... Men är du orolig så be någon klok lyssna...

evve

Guest
K.L skrev:
2279758 Det är inte kopplingskorgen som låter??? klaklaklakla el nåt sånt??? Mina cbr har låtit så... Hört att hondor kanske låter lite mer än andra... Men är du orolig så be någon klok lyssna...

tänkte bara så det inte var något allvarligt som höll på att hända och har hört om kopplingskorgen.min rasslar bara på tomgång/friläge och blir tyst när man håller handtaget intryckt...vad som händer?eller vad det brukar vara för fel? helt rätt jag får kanske be någon klokis lyssna..

EmilSegerblad

Guest
Vad fan! :confused: Jag har likadant på mina gamla Ns125.. Försvinner när mn drar in kopplingen!

evve

Guest
EmilSegerblad skrev:
2279863 Vad fan! :confused: Jag har likadant på mina gamla Ns125.. Försvinner när mn drar in kopplingen!

din kanske inte låter lika mycket som min...hade vart kul med lite funderingar vad man trode det kunde vara?om man borde göra något åt det?...

attmir

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
GSX-R 750
limit skrev:
2279885 din kanske inte låter lika mycket som min...hade vart kul med lite funderingar vad man trode det kunde vara?om man borde göra något åt det?...

Tjena!

Jag har en fireblade som låter likadant. Var själv orolig så jag tog den till en mc-verkstad (Kenneth`s MC i GBG). En mekaniker lyssnade på den och sa att den skall låta så. De flesta hondor som ovan nämnt låter mer eller mindre från kopplingskorgen. Jag tror inte att du behöver oroa dig för något men för att riktigt säker ta den en verkstad och be dem lyssna.

evve

Guest
attmir skrev:
2279900 Tjena!

Jag har en fireblade som låter likadant. Var själv orolig så jag tog den till en mc-verkstad (Kenneth`s MC i GBG). En mekaniker lyssnade på den och sa att den skall låta så. De flesta hondor som ovan nämnt låter mer eller mindre från kopplingskorgen. Jag tror inte att du behöver oroa dig för något men för att riktigt säker ta den en verkstad och be dem lyssna.

jo jag ska ta den till verkstad för säkerhetsskull,så man kan eliminera det problemet=)....men jag är lugnare nu när jag hör att jag inte är ensam om ljudet..men om kopplingskorgen går sönder är det kaputt då?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Kan instämma att det är ett ljud som försvinner när man drar in kopplingen i friläge :)

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Eller köp en twin med slipon. Kom just på att på sp-1:an hördes det inte nåt sånt :D

evve

Guest
K.L skrev:
2280029 Eller köp en twin med slipon. Kom just på att på sp-1:an hördes det inte nåt sånt :D
haha ja eller så modifierar jag om mitt lilla ljudliga system till något som låter..menar bättre överröstad av väl-ljud än missljud :D

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Min CBF låter också från kopplingskorgen, det har den gjort från 0 mil till 400 =)

evve

Guest
GeFeldz skrev:
2282641 Min CBF låter också från kopplingskorgen, det har den gjort från 0 mil till 400 =)
vad hände efter de 400milen sen?*s* inser att ljudet är som det ska, nu med alla svaren,tack:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati