Jag har fått en liten udda teori om att göra något åt smörjningen på en husa 650 -03.
Jag vet inte om någon gjort det tidigare och kan bidra med lite tyckande men min tanke började så här:
Montera en behållare på vevhusventilationen för att slippa att oljan far in i luftburken på den.
Därefter dra en slang från denna form av behållare ner till påfyllnadshålet för olja genom en slang och lyckas få detta tätt på något vis.
Om man kör med för mycket olja i motorn så ska det väl bara trycka ut det ur vevhusventilationen? Har jag fel? Rätta mig gärna.
Om nu oljan sprutar ut den vägen så kan man medvetet hälla i lite för mycket olja för att hålla det cirkulerande hela tiden och vid bakjulsåka flytta oljan lite framåt i motorn och förhoppningsvis rädda den lite ytterligare än i vanliga fall.
Olja i luftburken är ju heller inget kul, därav burken. Det ska ju gärna tillbaka i motorn igen tycker jag.
Detta är egentligen bara lösa tankegångar så rent teoretiskt tycker jag det skulle funka med lite modifikation.
Någon som kan ge någon hjälpteori eller finns någon som byggt om tidigare?
Vissa stuntförare gör väl något med bågen för att anpassa den till ett hjul i luften?
Oseriösa svar undanbedes då detta är väldigt snabbt uppkomna tankar efter att ha haft en husa i två dygn endast.
Jag vet inte om någon gjort det tidigare och kan bidra med lite tyckande men min tanke började så här:
Montera en behållare på vevhusventilationen för att slippa att oljan far in i luftburken på den.
Därefter dra en slang från denna form av behållare ner till påfyllnadshålet för olja genom en slang och lyckas få detta tätt på något vis.
Om man kör med för mycket olja i motorn så ska det väl bara trycka ut det ur vevhusventilationen? Har jag fel? Rätta mig gärna.
Om nu oljan sprutar ut den vägen så kan man medvetet hälla i lite för mycket olja för att hålla det cirkulerande hela tiden och vid bakjulsåka flytta oljan lite framåt i motorn och förhoppningsvis rädda den lite ytterligare än i vanliga fall.
Olja i luftburken är ju heller inget kul, därav burken. Det ska ju gärna tillbaka i motorn igen tycker jag.
Detta är egentligen bara lösa tankegångar så rent teoretiskt tycker jag det skulle funka med lite modifikation.
Någon som kan ge någon hjälpteori eller finns någon som byggt om tidigare?
Vissa stuntförare gör väl något med bågen för att anpassa den till ett hjul i luften?
Oseriösa svar undanbedes då detta är väldigt snabbt uppkomna tankar efter att ha haft en husa i två dygn endast.