SM 2010 - Mantorp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fick precis ett mail, i ett annat ärende, som bekräftade de rykten jag hört om att SM-helgen på Mantorp kommer att se lite annorlunda ut än normalt.

Den normala fredagsträningen ligger på torsdagen.
På fredagen körs ett 8 timmars ERF-race.

Varför lägger man inte ERF-racet på torsdagen?
Nu måste ju de flesta ta ut en extra semesterdag för att kunna träna på torsdagen.

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Mantorp

Någon som vet om det är ok att köra ERF:et på fredagen o sen SM-race på lördagen o söndagen?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
6 timmars ERF :)
Ja det verkar lite märkligt upplagt, men jag är nöjd då kan man träffa en massa trevligt folk att tjöta med!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
:)
Jag går hem och jobbar istället och går tillbaka på lördag morgon :)

Gääsp, ÄNTLIGEN som Gert skulle säga - Race på hemmaplan :)

/Nitrous

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Någon som vet om det är ok att köra ERF:et på fredagen o sen SM-race på lördagen o söndagen?

ERF är ju en tävling öppen för alla med licens så det torde inte vara några problem.

Regeln är väl till för att förhindra privata träningar innan race.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det stod nog fel i mailet, Humlan brukar ju ha rätt bra koll på ERF.

Hur som helst tycker jag att det är ett lite konstigt schema de har lagt och om jag förstått det hela rätt är det ARC som arrangerar så någon därifrån kanske kan förklara hur diskussionen gick?

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Borde inte inbjudan komma snart? Brukar ju vara sista anmälning + betalning 30dagar innan.. Nån som vet??

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Hur som helst tycker jag att det är ett lite konstigt schema de har lagt och om jag förstått det hela rätt är det ARC som arrangerar så någon därifrån kanske kan förklara hur diskussionen gick?

Det handlar nog om ekonomi, ERF bör vara bra startavgifter att komplettera alla omkostnader med och få dit fler till träning och tävling.
Eyy len, Its all about money you know :)

/Nitrous

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

Har också fått för mig att finalen på Mantorp ska vara ett 8 timmars race i ERF, men det kan ha blivit ändrat nu när BOTT blev av med ett race på Gelleråsen?

Angående torsdagsträningen så var tanken att "bara" hyra banan fredag-söndag först men tävlingsledningen kännde att lite extra träning på banan som få har kört de senaste åren nog vore på sin plats. Därför hyrdes banan på torsdagen med.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kommer erf förarna att få träna på Torsdagen ? Eller är det bara för SM-förarna ?

Självklart kommer alla att få träna på banan, även erf-förarna.

Har också fått för mig att finalen på Mantorp ska vara ett 8 timmars race i ERF, men det kan ha blivit ändrat nu när BOTT blev av med ett race på Gelleråsen?

Angående torsdagsträningen så var tanken att "bara" hyra banan fredag-söndag först men tävlingsledningen kännde att lite extra träning på banan som få har kört de senaste åren nog vore på sin plats. Därför hyrdes banan på torsdagen med.

ERF har sin final en vecka senare påå Anderstorp. Det racet kommer definitivt att vara 8-timmars. Vore iof skitkul om vi körde 8-timmars även i Mantorp.

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Kommer erf förarna att få träna på Torsdagen ? Eller är det bara för SM-förarna ?

Det kommer även att erbjudas en kvällsträning på onsdag 15e Sept kl 17-20, kommer troligen stå i inbjudan till tävlingen.
Öppen träning för alla.
Säkert kommer många på onsdagen redan för att hinna med torsdagsträningen, åk ett par timmar tidigare och få ännu ett träningstillfälle på kvällen.

/Nitrous

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jättebra med träning men varför gör man ett schema där 100-150 förare (eller hur många det nu brukar vara en normal racehelg) ska sitta och rulla tummarna en hel dag (fredag)?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...