SM 2010 - Mantorp

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Kanon med torsdagsträning, jag som jobbar fredag trodde det skulle bli rätt ut på kval utan att ha kört mantorp på 2år. Men nu hiunner ju tom jag träna lite :)

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
För att då får man 100-150 funktionärer på ERF:t? :)

Dii ää bra schluga didäär ERF:arna, döhh:tummenupp Se å lär bjud i ERF till torsdagstr. nästa SM:D

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag har redan gjort mitt jobb som funktionär i år. Det ska bli kul att vinka till dig på B-racet när du flaggar :krama

Haha.. du vet inte vad jag ska göra där. Det kanske blir jag som ........ nnääää säger inte.. surprise. Se till att ha fungerande grejer säger jag bara :)

/Nitrous

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Haha.. du vet inte vad jag ska göra där. Det kanske blir jag som ........ nnääää säger inte.. surprise. Se till att ha fungerande grejer säger jag bara :)
/Nitrous
Du har garanterat någon typ av stekar-funktion där du kan dricka Red Bull och byta däck under tiden :D

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Här känner jag att jag har lite talang, kan vi inte införa trekamps-RR där man räknar ihop varvtider, däckkrängartider och något annat kul? :D
Vi skulle inte ha en chans mot Dampe (Nitrous) :gnissla

Han byter ett däck inklusive balansering på på 4 min 32 sek samtidigt som han smörjer kedjan, dricker 2 rödbullar, pratar i telefon och hänger upp 32 sponsorbanderoller...

:D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Grabbar, skärp er! :tungan

Åter till ämnet, Mantorp! Vill någon hjälpa till som funkis om så bara för en halv dag, hör av er till mig! Vi behöver 32 funkisar runt banan torsdag, fredag och 40 lördag, söndag!

Som vanligt utlovas mat och trafikövningsbiljetter på sviestad! :tummenupp

Frågor på det?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jättebra med träning men varför gör man ett schema där 100-150 förare (eller hur många det nu brukar vara en normal racehelg) ska sitta och rulla tummarna en hel dag (fredag)?

Skitbra schema tycker jag, man kan "avslutningsfest" i depån, bakiskolla på race LIVE hela fredan (nästan som F1 söndag...?) sen tävla lörda & söndag.
Klockrent juuuu

Träna onsda kväll, hela torsdag, erf fredag, sprintrace lör & söndag... maximalt med bantid? :Bugar me like

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Lite märkligt upplägg kan jag tycka.... :va
Att köra träning på torsdagen och sen behöva gå ock skrota i depån hela fredagen. En extra semesterdag går det åt, bara för att sitta och uggla....
Varför inte köra ERF på torsdagen istället, och sen SM helgen som vanligt? För man har väl fuktionärer och ambulans på plats även om det skulle vara träning på torsdagen så det blir väl ingen skillnad?

På "fredagsträningen" (som nu ska köras på torsdagen) så är alltså alla välkomna, även dom som ska köra ERF.
Hur många släpper man ut på banan samtididigt?
I vanliga fall delas det upp i klasser på fredagsträningen, kommer det att bli en ERF klass nu också, eller ska alla som kör ERF att klämmas in i Superbike Challenge klassen på fredagsträningen eftersom dom flesta kör väl kör 1000cc? Eller i Rookie1000 för dom som har seniorlicens?

När kommer inbjudan, TL (Nya buller regler/mätmetoder?), och tidsschema så man kan bestämma sig om det är värt att åka dit överhuvudtaget?

Vad kostar det att anmäla sig till ett ERF race?
Man kanske skulle anmäla sig till ERF racet på fredagen som ensam förare, och sen skita i Torsdagsträningen....
Då får man ju 6h bantid att fördela och lägga upp i olika pass som man vill. För man får väl åka in och ut ur depån som man vill i ERF?

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Lite märkligt upplägg kan jag tycka.... :va
Att köra träning på torsdagen och sen behöva gå ock skrota i depån hela fredagen. En extra semesterdag går det åt, bara för att sitta och uggla....
Varför inte köra ERF på torsdagen istället, och sen SM helgen som vanligt? För man har väl fuktionärer och ambulans på plats även om det skulle vara träning på torsdagen så det blir väl ingen skillnad?

På "fredagsträningen" (som nu ska köras på torsdagen) så är alltså alla välkomna, även dom som ska köra ERF.
Hur många släpper man ut på banan samtididigt?
I vanliga fall delas det upp i klasser på fredagsträningen, kommer det att bli en ERF klass nu också, eller ska alla som kör ERF att klämmas in i Superbike Challenge klassen på fredagsträningen eftersom dom flesta kör väl kör 1000cc? Eller i Rookie1000 för dom som har seniorlicens?

När kommer inbjudan, TL (Nya buller regler/mätmetoder?), och tidsschema så man kan bestämma sig om det är värt att åka dit överhuvudtaget?

Man kanske skulle anmäla sig till ERF racet på fredagen som ensam förare, och sen skita i Torsdagsträningen....
Då får man ju 6h bantid att fördela och lägga upp i olika pass som man vill. För man får väl åka in och ut ur depån som man vill i ERF?

Inbjudan/TL ska komma idag, anmälan gör man på raceregistrering, det finns en anledning att träningen ligger på torsdagen och ERF på fredagen eftersom inget ERF-team vill träna efter sitt race.
Jag antar att ERF kommer att få ett eget pass också. Man har dock möjlighet att köra ihop med r1000 och SBK challenge också, tror jag.
Ja, du kan anmäla dej till ERF själv. Varför inte köra på riktigt ihop med nån annan som också ska skrota i depån?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Den tanken slog mig också men ett problem är väl att man måste använda samma hoj hela racet och jag tror inte man får vara ensam förare. Om man får byta hoj kan vi ju gå ihop ett gäng och turas om med våra egna hojar.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Inbjudan/TL ska komma idag, anmälan gör man på raceregistrering, det finns en anledning att träningen ligger på torsdagen och ERF på fredagen eftersom inget ERF-team vill träna efter sitt race.

OK

Jag antar att ERF kommer att få ett eget pass också. Man har dock möjlighet att köra ihop med r1000 och SBK challenge också, tror jag.

Så det kommer att finnas ett ERF pass, plus att dom förarna med t.ex elitlicens kommer att kunna köra SBK passen?

Ja, du kan anmäla dej till ERF själv.

Ok, jag hittar inte på ERF.nu vad det kostar? Eller är jag på fel ställe?

Varför inte köra på riktigt ihop med nån annan som också ska skrota i depån?

För att jag har ingen större lust att ligga och pressa min hoj i racetempo 6h i sträck, dagen innan jag ska köra ett SM race... :)
Plus att jag inte är så sugen på att nån annan ska krascha min hoj dagen innan ett SM race heller... :)

Får man regga in en reservhoj vid besiktningen när man kör ERF?

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Macke, du får bara ha en besiktad hoj (i taget) per team när du kör ERF. Du kan alltså byta mellan kval och race men inget annat.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...