För att då får man 100-150 funktionärer på ERF:t?![]()
Jag har redan gjort mitt jobb som funktionär i år. Det ska bli kul att vinka till dig på B-racet när du flaggarPerra kan man lita på i vått och torrt, han tar mjölby kurvanTa med varma kläder Perra, det kan vara hrrmmm *host* en svag bris just där
![]()
Jag har redan gjort mitt jobb som funktionär i år. Det ska bli kul att vinka till dig på B-racet när du flaggar![]()
Du har garanterat någon typ av stekar-funktion där du kan dricka Red Bull och byta däck under tidenHaha.. du vet inte vad jag ska göra där. Det kanske blir jag som ........ nnääää säger inte.. surprise. Se till att ha fungerande grejer säger jag bara
/Nitrous
Du har garanterat någon typ av stekar-funktion där du kan dricka Red Bull och byta däck under tiden![]()
Nej, jag är grym på att byta däck nu. Tar typ bara 30 minuter per däckBehöver du hjälp att byta däck? Jag gör vad som helst för pengar, eller för lite RedBull.
Här känner jag att jag har lite talang, kan vi inte införa trekamps-RR där man räknar ihop varvtider, däckkrängartider och något annat kul?Nej, jag är grym på att byta däck nu. Tar typ bara 30 minuter per däck![]()
Nej, jag är grym på att byta däck nu. Tar typ bara 30 minuter per däck![]()
Vi skulle inte ha en chans mot Dampe (Nitrous)Här känner jag att jag har lite talang, kan vi inte införa trekamps-RR där man räknar ihop varvtider, däckkrängartider och något annat kul?![]()
Jättebra med träning men varför gör man ett schema där 100-150 förare (eller hur många det nu brukar vara en normal racehelg) ska sitta och rulla tummarna en hel dag (fredag)?
Lite märkligt upplägg kan jag tycka....
Att köra träning på torsdagen och sen behöva gå ock skrota i depån hela fredagen. En extra semesterdag går det åt, bara för att sitta och uggla....
Varför inte köra ERF på torsdagen istället, och sen SM helgen som vanligt? För man har väl fuktionärer och ambulans på plats även om det skulle vara träning på torsdagen så det blir väl ingen skillnad?
På "fredagsträningen" (som nu ska köras på torsdagen) så är alltså alla välkomna, även dom som ska köra ERF.
Hur många släpper man ut på banan samtididigt?
I vanliga fall delas det upp i klasser på fredagsträningen, kommer det att bli en ERF klass nu också, eller ska alla som kör ERF att klämmas in i Superbike Challenge klassen på fredagsträningen eftersom dom flesta kör väl kör 1000cc? Eller i Rookie1000 för dom som har seniorlicens?
När kommer inbjudan, TL (Nya buller regler/mätmetoder?), och tidsschema så man kan bestämma sig om det är värt att åka dit överhuvudtaget?
Vad kostar det att anmäla sig till ett ERF race?
Man kanske skulle anmäla sig till ERF racet på fredagen som ensam förare, och sen skita i Torsdagsträningen....
Då får man ju 6h bantid att fördela och lägga upp i olika pass som man vill. För man får väl åka in och ut ur depån som man vill i ERF?
Den tanken slog mig också men ett problem är väl att man måste använda samma hoj hela racet och jag tror inte man får vara ensam förare. Om man får byta hoj kan vi ju gå ihop ett gäng och turas om med våra egna hojar.Vad kostar det att anmäla sig till ett ERF race?
Man kanske skulle anmäla sig till ERF racet på fredagen som ensam förare, och sen skita i Torsdagsträningen....
Då får man ju 6h bantid att fördela och lägga upp i olika pass som man vill. För man får väl åka in och ut ur depån som man vill i ERF?
Inbjudan/TL ska komma idag, anmälan gör man på raceregistrering, det finns en anledning att träningen ligger på torsdagen och ERF på fredagen eftersom inget ERF-team vill träna efter sitt race.
Jag antar att ERF kommer att få ett eget pass också. Man har dock möjlighet att köra ihop med r1000 och SBK challenge också, tror jag.
Ja, du kan anmäla dej till ERF själv.
Varför inte köra på riktigt ihop med nån annan som också ska skrota i depån?
Får man regga in en reservhoj vid besiktningen när man kör ERF?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |