För mig personligen är det i det närmaste värdelöst med det här upplägget. Hur man än gör så blir det krångligt. Jag vill köra träningen men då måste man vara borta ännu längre eller köra 50+ mil extra om man ska jobba på fredagen.
För mej är det här upplägget perfekt! En dags träning med race dagen efter! Därefter speaker hela helgen, gissa om man kommer att vara trött!
Klockrent upplägg tycker jag!!
Ska du behöva sitta o skrota i mantorp en hel helg!![]()
De klagar absolut inte på att köra på helgen! Utan att köra på torsdag och behöva ta en extra dag ledigt och dess utgifter som medföljer. Sedan inte alls köra på fredagen, eller tvingad körning i ERF (för att fylla fältet).Kul att de som kör ERF och får köra sitt race på en vardag är nöjda, medan de som får köra på helgen klagar.
Japp! Det går åt en hel del Havanna Club för att orka!
De klagar absolut inte på att köra på helgen! Utan att köra på torsdag och behöva ta en extra dag ledigt och dess utgifter som medföljer. Sedan inte alls köra på fredagen, eller tvingad körning i ERF (för att fylla fältet).
Jag tror inte det ska slätas över, utan tas som grundad kritik till att nästa gång inte göra samma sak utan komma på ett bättre schema.
Det verkar som att ERF har högre prio än SM-et. Är det så? Det bör inte vara så...
Ni skulle satt ERFet på torsdagen istället. Men då skulle ni få mindre deltagare. Det är ett slugt sätt att få fler förare till ERF som någon tjänar på.
Önskvärt vore att alla skulle försöka leta positiva synergieffekter istället för att på förhand snacka ner arrangemanget. Hur intresserade tror ni en ev. publik blir av att komma och titta efter att ha läst en massa negativt snack på Sporthoj? Det negativa snacket denna säsongen har varit tongivande både före och efter samtliga SM och SO-tävlingar 2010. Finns det inte en enda förare som tänker på sina sponsorer? Gynnar det sponsorerna att älta om hur dåliga arrangemangen är?
Ojdå, nu skrev jag själv ett långt gnällinlägg! Jag får försvara mej med att jag inte är så upprörd som man kan tro efter att ha läst min egen text!
Att jobba ideellt ska vara roligt och ge en kick![]()
Att ha kritik innebär inte att man automatiskt gnäller eller hackar ner arrangemanget. Jag tycker kritiken kring upplägget är befogad om man kör en SM-klass för det är inte ett upplägg som gör det enklare eller billigare att delta.
Andra kan ha en annan åsikt.
Om man som deltagare inte får hela bilden klar för sig så är det självklart att man reagerar.
Uppenbarligen var jag lite otydlig, sorry!
Det jag menade var det här specifika fallet där den som är med i ett ERF-team eller har pengarna att hafsa ihop ett team för att få träna har en fördel som inte känns helt rättvis. Visst är det lite hårklyveri men jag hoppas det vart tydligare nu med vad jag menar![]()
Schemat påverkar i allra högsta grad intresset för hela helgen. Jag personligen har inget som helst intresse av ERF och inget som helst intresse att spendera en hel natt och en hel dag i 'onödan' i depån.
Jag har inget intresse av att köra tävling på lördag utan att ha träna heller, då skiter jag i allt istället. Åka ner torsdag morgon, träna och åka hem torsdag kväll för att sen åka ner lördag morgon/fredag kväll känns inte så lockande heller.
Det är ungefär det allt lutar mot också, skita i hela helgen. Med normalt schema hade jag garanterat kört hela helgen.
Värdelöst schema, fullständigt värdelöst. Jag har full respekt för alla ideella krafter som får RR-Sverige att gå runt men jag tänker nog ändå inte sitta tyst när ideella krafter skapar ett fullständigt idiotiska schema för alla som enbart har sprint/SM-klasser som intresse.
Skulle du resonera likadant om du har 60 mil ToR, eller ännu längre, till banan?De va då ett jäkla liv på allt i år. Är vi förare verkligen bortskämda snorungar?
Jag kör race för racet, träna kan man göra andra gånger. Fredagsträningen kör jag för att jag inte hunnit träna eller för att fixa med hojen/kolla att den funkar. Således kan jag lika bra köra torsdagsträning som fredagsträning. Jag kan köra onsdagkväll 2 veckor innan SM som träning. Tycker det är kanon att det funkar med ERF en vardag så ERF och SM kan samköras och underlätta enormt för arrangörerna. RR-Sverige är litet så slutat klaga på saker som inte finns. Fredagsträning, hör inte till tävlingshelgen, utan underlättar inför kval/race.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |