SM Bilder

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Är det någon här som har en hel drös med fräcka sm bilder? Tävlingsbilder, snygga hojar, ALLT möjligt. Brukar ju finnas en del folk som samlar på sig sådant. Känns onödigt att börja ta ner själv, om ngn utav er sitter o trycker på en massa heta bilder :tummenupp Kanske kan skriva ngn ftp, msn eller icq adress. Tackar på förhand :bow

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Poffer skrev:
Är det någon här som har en hel drös med fräcka sm bilder? Tävlingsbilder, snygga hojar, ALLT möjligt. Brukar ju finnas en del folk som samlar på sig sådant. Känns onödigt att börja ta ner själv, om ngn utav er sitter o trycker på en massa heta bilder :tummenupp Kanske kan skriva ngn ftp, msn eller icq adress. Tackar på förhand :bow

Okej här kommer en SM bild... mer blir det inte :whip
:tummenupp

Bifogat

• sm.jpg
    sm.jpg
    52.3 KB · Visningar: 403

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Poffer skrev:
Ska väl räcka några timmar framåt :rolleyes: , thx! :tummenupp

EDIT: Har du ingen ftp eller ngt så du kan skicka dom? Kollade lite snabbt o det lär ta tid att spara ner dom en o en :crash

De flesta bilder ligger under tomk/sm/pics och om du skaffar en bra webbläsare som kan rekursivt ladda ner dem, så är det lugnt. Jag brukar använda wget (UNIX-baserat program), men det finns säkert liknande för Windows m.m. Ftp och http är egentligen ingen skillnad i överföringen, det är bara klienterna som behöver ha stöd för rekursiv nerladdning.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
TomK skrev:
De flesta bilder ligger under tomk/sm/pics och om du skaffar en bra webbläsare som kan rekursivt ladda ner dem, så är det lugnt. Jag brukar använda wget (UNIX-baserat program), men det finns säkert liknande för Windows m.m. Ftp och http är egentligen ingen skillnad i överföringen, det är bara klienterna som behöver ha stöd för rekursiv nerladdning.

Använder ett program som heter Teleport Pro, har inte grejat så mycket. Men jag får i alla fall upp följande meddelande...

Bifogat

• problem.jpg
    problem.jpg
    42.3 KB · Visningar: 383

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Poffer skrev:
Använder ett program som heter Teleport Pro, har inte grejat så mycket. Men jag får i alla fall upp följande meddelande...

Ah, ja titta - det är mina indexeringsspärrar som då sätter käppar i hjulet. Kan fixa en zip:ad tar-fil kanske med bildmaterialet (kan packas upp med WinZIP har jag för mig). Återkommer...

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Jag har ett 70tal bilder från Tävlingen i Örebro tidigare i somras... skicka ett pm så kan vi kanske lösa det... :tummenupp

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hehe Tom, en del av dom dær bilderna kænner jag igen ;)

Hur har du gjort nær du har tagit ner storleken på dom, kollade in några stycken (av mina) och tyckte det var lite væl dålig kvalite på dom, vet inte om det var dom dåliga bilderna som jag kollade på eller om dom alla blev gryniga av downsizingen.

Jag har en del bilder oxå om nån vill ha, fast jag kan inte dela på dom æn eftersom jag ær på jobb, men om två veckor ær jag hemma igen, och då kan jag dela ut :) (Vessingsboda, Ørebro, Borås)
PM'a!

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
phastasphuk skrev:

Hur har du gjort nær du har tagit ner storleken på dom, kollade in några stycken (av mina) och tyckte det var lite væl dålig kvalite på dom, vet inte om det var dom dåliga bilderna som jag kollade på eller om dom alla blev gryniga av downsizingen.

De är komprimerade med 75% kvalitetförsämring till jpeg. En del var ganska gryniga redan från början, men att sedan dra ner dem kanske 30% i upplösning, men 80% i filstorlek, gör ju sitt till. Det var ju inte många bilder som var skarpa från början - jag tror fotografen var ganska full :p

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
TomK skrev:
jag tror fotografen var ganska full :p

NO WAY! Jag ær ju nykterist!

Skærpan skyller jag på førarna, dom kørde alltfør fort :D
Næ, det ær sant...av sisådær 550 bilder så ær jag riktigt nøjd med kanske 20

Nyheter