SM däck till cross fälg?

Rosen.

Stuntbög
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Stunthoj!
Hejsan, nu är det så att jag kanske ska köpa en cross 250/450 och stunta med, då är det tänkt att ha SM däck på och jag undrar om det finns Sm däck till orginalfälgarna eller om jag måste köpa nya fälgar också ? VArt hittar man dessa däck eller en sida där man kan köpa sm fälgar?Väldigt tacksam för svar!:)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
http://www.racerschoice.se/rc15.htm :tummenupp

Jag har t.o.m kört en tävling på dem. Ovant i början när man är van med klistriga 17" men de funkade klart bra. Lätt som tusan att slajda med :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Dom där såg ju trevliga ut. :) Men så finns det bara till 19" bak så klart. :mad:

Med den kurvhastigheten du har med grusdäcken på TTR'n behöver du inga andra däck :tummenupp :bow

Nästan sugen på att låna ut en bajk till dig för ett rejs bara för att se hur j-la fort du SKULLE kunna köra, med riktiga grejer :)
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Med den kurvhastigheten du har med grusdäcken på TTR'n behöver du inga andra däck :tummenupp :bow

Nästan sugen på att låna ut en bajk till dig för ett rejs bara för att se hur j-la fort du SKULLE kunna köra, med riktiga grejer :)
Hehe, tack ska du ha. :)

Lånar du ut en hoj så ställer jag självklart upp. :cdevil Dock så är jag inge bra på grus. :rodnar
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Med den kurvhastigheten du har med grusdäcken på TTR'n behöver du inga andra däck :tummenupp :bow

Nästan sugen på att låna ut en bajk till dig för ett rejs bara för att se hur j-la fort du SKULLE kunna köra, med riktiga grejer :)


Men min KTM 250 då? känns fel att ha cross däck i kurvorna då? :confused:
 

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
fan va bra tråd precis vad jag letar efter! :)

har crossfälg med motard däck (dimension 120-xx-18) på min 125cc nu och de känns alldeles för smala..

kommer jag märka mkt skillnad från 120 till ex. 140mm? :D

o var får jag tag på 140-70-18 typ? under tusenlappen? kanske nån som säljer eller vet var jag kan köpa?
 
Last edited:

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
fan va bra tråd precis vad jag letar efter! :)

har crossfälg med motard däck (dimension 120-xx-18) på min 125cc nu och de känns alldeles för smala..

kommer jag märka mkt skillnad från 120 till ex. 140mm? :D

o var får jag tag på 140-70-18 typ? under tusenlappen? kanske nån som säljer eller vet var jag kan köpa?

Har du samma smala bakfälg blir det ju ingen skillnad, vanliga däck kommer bara vika in sig ute på kanterna. Motarddäcken som nämns tidigare i tråden kanske passar bättre dock.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top