SM-deltävling 3 i Östersund

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Hur kommer banan att bli, har hört lite om förändringar på gruset!?

Kommer vi att få träna något innan? Förra året var kannon. Bra väder trevlig & trevliga människor.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ja bra väder, kul bana & kanon arrangerat (speciellt med tanke på att det va deras första supermoto tävling) förra året.

Gruset kunde väl gå gjort lite roligare, så det hoppas vi på. :tummenupp

Betalträning på fredagen tycker jag att man hört här på SH. Men det får ju gärna Jocke bekräfta eller dementera.

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Betalträning On- To -Fr tycker jag. Å sen en 250 klass.... Hejja Jocke.....

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
HALLÅ!

Det är tänkt med lite småjusteringar i gruset, i mån av det vi kan på ytan.

Betalträning kommer det vara exakt som förra året. Torsdag kväll från 19, fredag från ca 17 (ej helt klart tid än), samt för SM klasserna kommer det finnas möjlighet till körning under lördagen...

Förhoppningsvis kan vi erbjuda en 250cc klass, ska i alla fall försöka...

Återkommer när jag har mer info. Är bortrest över helgen...

/J

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Finns det någon möjlighet att komma ner och träna på banan innan tävlingshelgen då? För oss som kör SM

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Finns det någon möjlighet att komma ner och träna på banan innan tävlingshelgen då? För oss som kör SM
Det ska gå att komma hit och köra på söndagar som är vår enda träningsdag under juni månad. Vi har tid från kl.17 på eftermiddagen men kommer troligast att få en 9-14 tid på söndagar istället. Dock inte klart än och hoppas få det vilken dag som helst, annars så kommer vi att få använda oss av den varannan söndag. Återkommer mer om det.

Kostar 200kr att köra.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

Komma NER och träna :D

Tycker allvarligt talat synd om dig Olle att du ska ha LÄNGST av alla till alla (utom en) tävlingar... :pannkyss

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Komma NER och träna :D

Tycker allvarligt talat synd om dig Olle att du ska ha LÄNGST av alla till alla (utom en) tävlingar... :pannkyss

Tack! Äntligen någon som har sympati för mig :tummenupp

Det är ca 60 mil till Östersund och det är inte värt att åka ner bara över dagen och träna då, skulle vart så att man fick åteminstone tre eller fyra träningsdagar isåfall :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE

Det är ca 60 mil till Östersund och det är inte värt att åka ner bara över dagen och träna då, skulle vart så att man fick åteminstone tre eller fyra träningsdagar isåfall :)

lördag söndag och sen kan du vila mån och träna på tisdagen:tummenupp

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj

Hade gärna kunnat erbjuda körning mer dagar någon helg innan men det är svårt att få hyrkarten att släppa tider... Ifall vi inte hyr tid av dem.

Vi har ju på söndag förmiddan kanske till vårt förfogande... Hade kanske räckt med att få hyra halva lördagen av dem. Om vi blir några så skulle jag kunna kolla upp vad de vill ha.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Hade gärna kunnat erbjuda körning mer dagar någon helg innan men det är svårt att få hyrkarten att släppa tider... Ifall vi inte hyr tid av dem.

Vi har ju på söndag förmiddan kanske till vårt förfogande... Hade kanske räckt med att få hyra halva lördagen av dem. Om vi blir några så skulle jag kunna kolla upp vad de vill ha.

Det är lugnt för mig nu, dom har släppt till en gokartbana här nu :tummenupp

Nu är det bara 11 mil till att träna supermoto, från tidigare 40. :arsele

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj

Kolla upp det du lite på lördag kväll och så på söndag vore ju kannon!
Ni är väl lite folk i Östersund som kör oxå?

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Det är lugnt för mig nu, dom har släppt till en gokartbana här nu :tummenupp

Nu är det bara 11 mil till att träna supermoto, från tidigare 40. :arsele
Vart får ni köra nu?
Kolla upp det du lite på lördag kväll och så på söndag vore ju kannon!
Ni är väl lite folk i Östersund som kör oxå?
Det kan jag göra, bara jag vet vilken helg i så fall som passar.

Är inte så många som kör här nu tyvärr... Många ledsnade lite på att vi inte kan köra så ofta och har långt andra banor. Förhoppningsvis vaknar det till liv igen snart.

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Vart får ni köra nu?

Det kan jag göra, bara jag vet vilken helg i så fall som passar.

Är inte så många som kör här nu tyvärr... Många ledsnade lite på att vi inte kan köra så ofta och har långt andra banor. Förhoppningsvis vaknar det till liv igen snart.

Piteå gokartbana skulle jag kunna få smita in på tillsammans me minimoto-gubbarna

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Är rätt sugen på att dra upp till Östersund å köra nu... Är planen att det blir Rookie och ev. 250 på lördag och SM på söndag? Blir nog å stanna ett par extradagar när man ändå är i "rätt" del av landet ändå iofs.
Har tom. större fanclub däruppe än här hemma! :va

"Nä, de finns inga finare e varels
än en räktu e jämtlannstaus!" :tuttar

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Är rätt sugen på att dra upp till Östersund å köra nu... Är planen att det blir Rookie och ev. 250 på lördag och SM på söndag? Blir nog å stanna ett par extradagar när man ändå är i "rätt" del av landet ändå iofs.
Har tom. större fanclub däruppe än här hemma! :va

"Nä, de finns inga finare e varels
än en räktu e jämtlannstaus!" :tuttar
Planen är exakt som du beskrev det. Passa på att komma innan tävlingen då för då kommer det att finnas möjlighet till att köra på banan.

Jasså! Är du från Jämtland? Jo fan, här finns det fina flickor!:) Jag själv är från Kiruna långt upp i norr men fastnat här...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Planen är exakt som du beskrev det. Passa på att komma innan tävlingen då för då kommer det att finnas möjlighet till att köra på banan.

Jasså! Är du från Jämtland? Jo fan, här finns det fina flickor!:) Jag själv är från Kiruna långt upp i norr men fastnat här...

Japp, drar nog upp på torsdag, sen har jag semester veckan efter, så jag kanske blir kvar till.. Vem vet..=)

Näpp, är riktig Jötteborgare, men allt är ju fan så mycket goare däruppe... Iaf människorna å stämmningen. Har lyckats lära känna massa folk från Rätan och Östersund, så det är riktigt gött å vara däruppe...=)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

Är det inte "förfest" inför Storan med krogstråk o grejer i år oxå? (det är väl samma helg i år som förra)
Klart att rekomendera för alla, framför allt rookiesar & andra som kört klart sitt på lörd. Men skit i alla ev. idéer om att bada i sjön på natten. Det är svin kallt!!! :D
:gnissla

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Två helger innan kansek inte vore så dumt 30/6 & 1/7.
Jag kommer i så fall :tummenupp ]

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...