SM-deltävling 3 i Östersund

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Är det inte "förfest" inför Storan med krogstråk o grejer i år oxå? (det är väl samma helg i år som förra)
Klart att rekomendera för alla, framför allt rookiesar & andra som kört klart sitt på lörd. Men skit i alla ev. idéer om att bada i sjön på natten. Det är svin kallt!!! :D
:gnissla
I år är tävlingen en vecka tidigare än förra året och då har inte krogstråket ännu börjat. Bada kan de som vill det göra ändå!:)
Två helger innan kansek inte vore så dumt 30/6 & 1/7.
Jag kommer i så fall :tummenupp ]
Jag kommer inte att vara hemma då så den helgen passar inte mig tyvärr. Kollade precis på kalendern och undrar just om det finns någon helg som kan passa i coh med att jag inte kan då...

Last edited:

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Nu kan man anmäla sig till tävlingen på anmälan.nu:)

Edit: Ser att i år kommer det definitivt bli en rookie klass:):tummenupp

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Är jag dum i huvudet eller går det inte hitta någon tidsplanering?

Jag skulle behöva veta så fort som möjligt eftersom jag får nya delar skeppade med väldigt tajt tidsplanering inför SMet.

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing

Jag skulle behöva veta så fort som möjligt eftersom jag får nya delar skeppade med väldigt tajt tidsplanering inför SMet.

Kan vara båda delar :såjaponken :tungan

Nej jag hittar ingen heller :huvet

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj

Den preliminära tidsplanen kommer ut inom kort då den blivit godkänd tillsammans med TR.

Det jag vet är att det kommer att vara träningspass på torsdag 17-21 (250kr)och fredag 17-20 (200kr). Även så kommer SM förare samt quads ha möjlighet till körning under lördagen, troligen mellan tävlingsheaten för rookie. Dessa tider är ännu ej klar, pga vi ej vet ännu hur det blir med klasser på lördagen.

Tävlingsadagarna kommer troligen annars bli ganska lik Göreborgs (iaf på söndagen) då upplägget ser ut att bli lika (med tanke på anmälda förare mm)

Hoppas detta gav er någorlunda med svar för stunden.

/J

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Den preliminära tidsplanen kommer ut inom kort då den blivit godkänd tillsammans med TR.

Det jag vet är att det kommer att vara träningspass på torsdag 17-21 (250kr)och fredag 17-20 (200kr). Även så kommer SM förare samt quads ha möjlighet till körning under lördagen, troligen mellan tävlingsheaten för rookie. Dessa tider är ännu ej klar, pga vi ej vet ännu hur det blir med klasser på lördagen.

Tävlingsadagarna kommer troligen annars bli ganska lik Göreborgs (iaf på söndagen) då upplägget ser ut att bli lika (med tanke på anmälda förare mm)

Hoppas detta gav er någorlunda med svar för stunden.

/J
Vi tillåts inte träna på tors och fred då, vi som kör SM?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Hur i hela världen kan du få hans inlägg till det :confused: :tungan

Jag har bara fått för mig att det finns en regel att man inte får träna på banan om inte träningen är samma dag eller dagen innan själva rejset, för att man inte ska kunna skaffa sig en fördel?

Kan ju iofs vara nåt gammalt roadracing-reglemente jag fått det från men.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag har bara fått för mig att det finns en regel att man inte får träna på banan om inte träningen är samma dag eller dagen innan själva rejset, för att man inte ska kunna skaffa sig en fördel?

Kan ju iofs vara nåt gammalt roadracing-reglemente jag fått det från men.

PRIVAT träning får ej ske på SM-bana.
Tror det handlar om en vecka före rejs. Den här träningen är öppen för alla = 100% OK :tummenupp

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Boende...

"Lite" off-topic,men var kan man bo nånstans,typ finns det en stugby eller nåt i närheten?

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
"Lite" off-topic,men var kan man bo nånstans,typ finns det en stugby eller nåt i närheten?
Hotell finns precis i början när man kommer in till staden, Hotell ett. Annars finns det inte så långt därifrån en camping och stugor (vid statoil krondikesvägen). Kan kolla senare idag efter närmare info om dem. Alla dessa är bara någon kilometer ifrån banan.

/J

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Hotell finns precis i början när man kommer in till staden, Hotell ett. Annars finns det inte så långt därifrån en camping och stugor (vid statoil krondikesvägen). Kan kolla senare idag efter närmare info om dem. Alla dessa är bara någon kilometer ifrån banan.

/J

Kanon! :tummenupp

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Efter att väntat några dagar på att få TR och tidsschemat godkänt, så har jag nästa instans och den slutliga publiceringen kvar. Skickade allt till webansvarig i klubben för att få ut TR och det preliminära tidsscheman på hemsidan direkt efter att jag fick det godkänt men de verkar bara vara fokuserade på ett rally för stunden. :mad: Hoppas att de kommer ut på sidan imorgon.

Det viktiga som ni alla gärna kan sprida till övriga förare så att de vet, är att det är krav på kraschpuckar på fotpinnarna på samtliga solo hojar.

De som vill ha TR och den preliminära tidsschemat innan den kommer ut på jmk's hemsida kan maila mig på sm@jmk.nu.

Mvh
Jocke

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Ser ut som jag kommer dominera 250 klassen då Bagarn inte har betalt...hehe

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Ser ut som jag kommer dominera 250 klassen då Bagarn inte har betalt...hehe
Verkar som att du får köra ensam...:tungan Som du redan vet så lär den klassen inte bli av med detta oerhörda starka intresse.:näsblod Om inget oförutsett händer...

Du kommer ju i alla fall ha möjlighet att köra under lördagen med din 450:tummenupp

Just ja Johan, jag har för mig att jag har här hemma 2st cd som är dina, ska försöka lokalisera vart jag nu lagt dem så att jag skulle hitta dem.:va

/J

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...