Tack Olle!
Det var en bra fråga! Som tidsschemat visar kommer det att bli en A & B final grundat på kvaltider.Tidsschemat för lördagen ser lysande ut Mycket körtid men ingen stress
En fråga bara, final rookie 1 och 2. Är det A och B final eller är det final inom gruppen man kvalat i?
Blir det 22st eller färre är det inga problem med att justera tidsschemat lite... Vi får se hur det blir och hur det är med anmälningarna och hur många som kommer av de anmälda. Jag får väl göra några förslag på tisscheman så jag lätt kan ändra...Om det visar sig vara färre än 22 som dyker upp, vilket är sannolikt, så lär vi väl köra en lång fri träning, dubbla kval och fyra tävlingsheat, det vore ju synd om det skulle bli luckor i tidsschemat. Släng in en av A-förarnas träningar mellan passen bara så vi får pusta 25 minuter.
Skulle det bli fler än 22 men färre än 30 kan man kanske köra samma upplägg men bara två heat var, kanske låta de främsta i B-finalen få köra A också. Möjligtvis om man skulle dela på kvalet, kan vara lurigt få fria varv med för många på banan, men iofs skulle man få två pass på sig istället.
Tävling är ju bästa träning och det är vad vi rookiesar behöver, speciellt jag.
Finns det inga hemmaförare som vill vara med? Ni var väl ett gäng som tränade? Iaf förra året?
Det tror jag säkerligen. Eller hoppas.Hoppas och tror att intresset kommer tillbaka efter tävlingen, man brukar bli inspirerad.
Hotell finns precis i början när man kommer in till staden, Hotell ett. Annars finns det inte så långt därifrån en camping och stugor (vid statoil krondikesvägen). Kan kolla senare idag efter närmare info om dem. Alla dessa är bara någon kilometer ifrån banan.
/J
Hotell = http://www.hotellett.com/Lite närmare info kanske...
Det går inte att köra under dagen, det är hyrkartens tid och de har gett oss redan från 17 för att vara juste.Vilka kommer på träningarna före tävlingen? Jag och Ronta åker upp till torsdagsträningen så vi håller ställningarna i depån hela helgen
En fråga, finns det någon möjlighet att få köra på fredag under dagen? Känns som att det blir långtråkigt att vänta till 17.
Det går inte att köra under dagen, det är hyrkartens tid och de har gett oss redan från 17 för att vara juste.
Det går inte att köra under dagen, det är hyrkartens tid och de har gett oss redan från 17 för att vara juste.
Så kan man göra. Det skulle uppskattas av hyrkarten.Gör en liten tävling sinsemellan under dagen och lär er banan/asfalten ännu bättre från en låg höjd.Innan dess hyr man en gokart och tränar, det är så vi har gjort i piteå när vi blitt tvugna att dela tid me hyrkartarna
Ser ut som jag kommer dominera 250 klassen då Bagarn inte har betalt...hehe
Hmmm, ser att alla mina inlägg är borta...
Det är ett måste att ha under fotpinnarna, sedan är vid axlarna ett frivilligt val. Alltså kravet är vid fotpinnarna. Lite luddigt skrivet kanske!Läste inbjudan och tilläggsregler och såg att kraschpuckar krävs på alla solo motorcyklar, främst på fotpinnarna.
Luddigt värre.
Jag vill ha, eller sagt jag kräver en spec på hur hojen ska vara utrustad eftersom någon ska godkänna min tolkning av tilläggsreglerna.
Var annars än under fotpinnarna är det krav på kraschpuckar på er SM-tävling?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |