SM i Örebro

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu går det bra att anmäla sig till alla klasser till SM i Örebro.
Kolla anmälan.nu och teknismc.se för all information (hoppas jag).
Finner ni fel nånstans eller extra info som behöver komma upp så säg gärna till mig :tummenupp
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Första tanken efter att ha tittat på TR var att det kändes som om vi i open var bortglömda. Tex vill ja veta när vi ska anmäla oss på tävlingsdagen. Kl 19-21 på lördagen låter lite väl sent kanske, eftersom förhoppningsvisst tävlingen redan är körd då. Lika så ett tidsschema på lördagen, Hur många träningar får vi, när ska vi kvala, när ska vi köra final? Blir det A och B final eller blir det två finaler där resultatet slås ihop?

Kör vi med engångslicens en genomgång med dig på fredagen eller klämmer vi in det på lördag? Någon sa nämligen åt mig i falkenberg att kolla upp sådan information nogrant innan varje tävling.. ;-)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Du planerar långsiktigt..? En månad kvar ju.. ;)

Att inte Open är med är väl för att TR är för just SM/RM, det dyker nog upp ett för Open/S3 sen också. Det blir mycket körning och du lär iaf träna, kvala och köra final ungefär från förmiddag till eftermiddag och innan det har du anmält dig. :) Om du vill kan du tjuvträna lite extra dagen innan också. Ang. Open/S3-finalerna, alla får självklart köra två finaler var, blir det fler än 22 anmälda blir det alltså två A-finaler och två B-finaler.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Du planerar långsiktigt..? En månad kvar ju.. ;)
Efter att dagen innan falkenberg inse att tävlingen e imorn o i halv panik ringa jocke o höra vad som gäller med engångslicens osv så känns det som att man kunde vara ute i lite godare tid denna gången. :yoparty
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Om man kan träna extra dan innan är det ju kanon!
Men om det blir som i Falkenberg så kan man inte säga att det blir mycket körning.. det var 12 min träning och 14 min kval.
Sen blev det 27 startande och det fick vara 26 på grinden.
Som tur var för oss så stängde waitingzone å grabben fick köra som reserv.
Hade varit lite trist att åka 120 mil å bara fått köra 26 min...

Hade gärna betalat 800 i stället och fått träna 2 riktiga pass som S1 och S2.

Frågan som dyker upp är, det finns alltså en risk att man inte får köra om det blir för många på grinden men för få att göra en b-final??

Förövrigt så är jag inte här för att klaga på Falkenberg som jag tyckte hade gjort ett kanonjobb med hela tävlingen!! Tack!

Jag fattar att open/S3 står lite i skuggan av S1, S2 men det är ju där alla börjar och gärna stanna kvar.
Vi kommer bita oss fast och fortsätta hur upplägget än ser ut men det vore ju synd om folk ledsnar för att dom inte får köra när man väl har betalt och kommit dit..

Tommy..
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hade varit lite trist att åka 120 mil å bara fått köra 26 min...

Frågan som dyker upp är, det finns alltså en risk att man inte får köra om det blir för många på grinden men för få att göra en b-final??

Jag vet hur det är, fick själv köra en kvart eller nåt förra året i Sommen och var väl färdigkörd runt kl.7-8 på morgonen.. :)

Nej, en sån risk finns inte, alla S3/Open får köra final.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Du planerar långsiktigt..? En månad kvar ju.. ;)

Att inte Open är med är väl för att TR är för just SM/RM, det dyker nog upp ett för Open/S3 sen också. Det blir mycket körning och du lär iaf träna, kvala och köra final ungefär från förmiddag till eftermiddag och innan det har du anmält dig. :) Om du vill kan du tjuvträna lite extra dagen innan också. Ang. Open/S3-finalerna, alla får självklart köra två finaler var, blir det fler än 22 anmälda blir det alltså två A-finaler och två B-finaler.

Visst är det så. Liten miss av mig. Jag har gjort ett "TR" för Open/S3 oxå som snart dyker upp på hemsidan.

Om man kan träna extra dan innan är det ju kanon!
Men om det blir som i Falkenberg så kan man inte säga att det blir mycket körning.. det var 12 min träning och 14 min kval.
Sen blev det 27 startande och det fick vara 26 på grinden.
Som tur var för oss så stängde waitingzone å grabben fick köra som reserv.
Hade varit lite trist att åka 120 mil å bara fått köra 26 min...

Hade gärna betalat 800 i stället och fått träna 2 riktiga pass som S1 och S2.

Frågan som dyker upp är, det finns alltså en risk att man inte får köra om det blir för många på grinden men för få att göra en b-final??

Förövrigt så är jag inte här för att klaga på Falkenberg som jag tyckte hade gjort ett kanonjobb med hela tävlingen!! Tack!

Jag fattar att open/S3 står lite i skuggan av S1, S2 men det är ju där alla börjar och gärna stanna kvar.
Vi kommer bita oss fast och fortsätta hur upplägget än ser ut men det vore ju synd om folk ledsnar för att dom inte får köra när man väl har betalt och kommit dit..

Tommy..
Vi försöker alltid ge alla så mkt körtid som möjligt i form av både tränign och rejs. Stora skräcken för oss som arrangerar är att få knasigt antal anmälda, typ 2 över max antal tillåtna på gridden. Blir lite illa att köra en final med endast två startande vilket jag hoppas alla är införstådda med. Ett sätt är att begränsa antalet anmälda men det känns inte schysst heller, hur man än gör sitter röven bak...
Lita på att vi gör allt vi kan för att få så bra tidsschema som möjligt för alla med mycket bantd :tummenupp
 
Last edited:

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Transponder.

kan man köra med tranX260 transpondern mot erat system ?

/F
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det är träning på fredagen oxå va? Vilka tider är det som gäller då? Sitter o planerar samåkning...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05

Vet inte om ja e ovanligt trött o borta, men det enda angående fredagen jag hitta är följande:
Fri träning på fredagen för alla klasser (inkl Open) mot extra avgift om 200:- som betalas in på PG 64 56 55-2.

Ska jag bara anta att det är samma tider som gäller då, som för lördagen?

Fri träning på lördagen, efter Opentävlingen, med start ca 16 (exakt tid anges på plats) och pågår till 19 ingår i anmälningsavgiften.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vet inte om ja e ovanligt trött o borta, men det enda angående fredagen jag hitta är följande:

Du har helt rätt. Tiden är inte satt för fredagen ännu. Det kommer besked senast på fredag då anmälningstiden går ut. Ett exempel är 15-18 med 20min för open, 20min för S1+S2 och 20min för Q varje timme. Eller så blir det på ett annat sätt...

Johan får ett ljusgult kort för dryghet :D :tungan

kan man köra med tranX260 transpondern mot erat system ?

/F

Såhär säger regeln om transponder. LÄNK

Transponder för SuperMoto 2007
Förtydligande och information


Vid SuperMotosektionens möte 28 oktober 2006 belutades att samtliga A-licensierade förare fr.o.m. 2007 ska inneha tansponder vid deltagande i SM. (samtliga SM-klasser)

Systemet som kommer att användas är TranX med transponder: (TranX260 röd)
(Observera att detta system inte är kompatibelt med Mx-transpondern och dess tillhörande dekodersystem.)

Har aktuell klubb ett annat transpondersystem bör förarna erbjudas låna transponder



Så JA, din Tranx260 är ok.
 
Last edited:

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
träning i "mellandagarna"

För er som är intresserade av att stanna kvar runt örebro området direkt efter SM tävlingen, för att sedan åka till östersund helgen efteråt så kommer vi vara ett gäng som stannar kvar uppe i grängesberg (10 mil norr om örebro) där jag ursprungligen kommer ifrån. Övernattning och träningsmöjligheter har jag löst då vi högst troligt kommer träna gratis på en gokartbana och ett stort industriområde som ligger alldeles intill varandra.

Jag tänkte då på er som kanske har långt att köra efter tävlingen i örebro, men givetvis är alla andra också varmt välkommna..

Jag
Andreas Breithfelt
Michael Kallies
...
 

Breitfeld

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Landa
Hoj
Haonda CRF 450R SM
För er som är intresserade av att stanna kvar runt örebro området direkt efter SM tävlingen, för att sedan åka till östersund helgen efteråt så kommer vi vara ett gäng som stannar kvar uppe i grängesberg (10 mil norr om örebro) där jag ursprungligen kommer ifrån. Övernattning och träningsmöjligheter har jag löst då vi högst troligt kommer träna gratis på en gokartbana och ett stort industriområde som ligger alldeles intill varandra.

Jag tänkte då på er som kanske har långt att köra efter tävlingen i örebro, men givetvis är alla andra också varmt välkommna..

Jag
Andreas Breithfelt
Michael Kallies
...



Den stavningen har ja då aldrig varigt med om:D

Spritfelt har man fått heta på breven ibland men de här va nytt.
Testa lite tyskare klang på skiten nästa gång.

Vi två tyskar åker la upp te dig å har lite semester sen e de la tänkt att vi ska dra lite cross i sveg på onsdagen. Så att man e lagom bajs i kroppen till Östersund:huvet
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Den stavningen har ja då aldrig varigt med om:D

Spritfelt har man fått heta på breven ibland men de här va nytt.
Testa lite tyskare klang på skiten nästa gång.

Vi två tyskar åker la upp te dig å har lite semester sen e de la tänkt att vi ska dra lite cross i sveg på onsdagen. Så att man e lagom bajs i kroppen till Östersund:huvet

Haha, jag tycker inte du ska vara sån när din uråldriga släkt har förlorat 2 världskrig och precis förlorat en EM final i fotboll! Så om någon stavar ditt tyska efternamn lite fel bör du bara aceptera det :)

Men som tidigare nämnt. 1 dalmas och 2 tyskar är klara för några tuffa dagar i dalaran... Flera är varmt välkommna.. Det är även klart att vi får träna på både industriområde och go kartbanan under dessa dagarna.. .

/F
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
För er som är intresserade av att stanna kvar runt örebro området direkt efter SM tävlingen, för att sedan åka till östersund helgen efteråt så kommer vi vara ett gäng som stannar kvar uppe i grängesberg (10 mil norr om örebro) där jag ursprungligen kommer ifrån. Övernattning och träningsmöjligheter har jag löst då vi högst troligt kommer träna gratis på en gokartbana och ett stort industriområde som ligger alldeles intill varandra.

Jag tänkte då på er som kanske har långt att köra efter tävlingen i örebro, men givetvis är alla andra också varmt välkommna..

Jag
Andreas Breithfelt
Michael Kallies
...
COOLT fredda :yoparty :tummenupp
Bra initiativ, räkna med att få med en bunt folk :)




Ang tidigare fråga...
Vi bestämde tidigare idag att fredagsträningen är 15-18. Troligen blir det tre träningsgrupper, kanske fyra, som kör 20min per timme i tre timmar. Gott om körtid alltså.
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Jag kommer också och kör. :tummenupp

Vilka dagar handlar det om?

Härligt. Bara du inte e tysk för vi har redan fyllt den kvorten med 2 dårar.

Vi kommer att lämna örebro på söndagen med förhoppningen att helgen som varit gått bra. Sen blir det träningstillfälen under Mån,tis,ons för den som är intresserad..OBS: har ej hunnit fått till något grusparti på industriområdet men det finns gott om asfallt att köra på så det är bara att ta med ett par extra uppsättningar däck... Bor gör vi på farsans gård mitt ute i skogen bland isbjörnar och pingviner. Sen är det snack om att vi beger oss upp till sveg under onsadagen för lite cross men det bestämmer vi när vi på plats.. Sveg ligger ju trots allt på vägen mot östersund tror jag så det är väll kanske ett bra ställe att mellanlanda på.

Annars blir det väll bada lite bubbelpool och kanske race lite go kart och skjuta lite lerduvor på kvällarna.. åka traktor för den som känner för det..
Bad kläder är ett måste om solen inte sviker, har nämligen ett mkt fin badstrand..

Nu låter det som världens bästa ställe greängesberg med folk som skiter i ljudnivån och fina badstränder. Men det är inte mkt mer än så..
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Nu är det 90 % spikat att dalarnas tidning även kommer och gör ett repotage om sporten.. Hade en kontakt på sportredaktionen där så passade på att ringa han...
Flera är välkommna att hänga på.

/F
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Om nån vill åka med från göteborg så finns det en plats. Funderar på att åka upp o träna på fredagen för att åka hem på lördagen efter open/rookie körningen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top