SM i Eskilstuna 7/7!!

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Efter många turer hit och dit står det nu klart att tävlingen kommer att hållas Lördagen den 7e Juli ute på motorstadion.

TR kommer att skrivas inom kort och information kommer läggas ut här löpande.

Fredagen den 6e kommer det vara träning mellan 1600-2000.
Övriga tider för träning är Onsdagar 1600-2000 och Söndagar 0900-1300.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Fantastiskt!:tummenupp
Kanske kommer å tränar på fredagen, men oavsett... Ses på lördag!:banana

Måste erkänna att det faktiskt känns skönt och kul att inte hamna sist trots uppehåll på 6 år och 200 cc mindre motor än alla andra. Men det är kul att bli omkörd av en kille. Faktiskt extra kul (på riktigt) är det när Oscar, på sin "hundratjyfämma" viner förbi mig så jag nästan blir förkyld. Ung, orädd och rätt talangfull liten parvel det där.:tummenupp
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Fantastiskt!:tummenupp
Kanske kommer å tränar på fredagen, men oavsett... Ses på lördag!:banana

Måste erkänna att det faktiskt känns skönt och kul att inte hamna sist trots uppehåll på 6 år och 200 cc mindre motor än alla andra. Men det är kul att bli omkörd av en kille. Faktiskt extra kul (på riktigt) är det när Oscar, på sin "hundratjyfämma" viner förbi mig så jag nästan blir förkyld. Ung, orädd och rätt talangfull liten parvel det där.:tummenupp
JA DU :D NU är jag å grabben anmälda så nu ska jag jaga dig oxå :D
MVHARRY ( Syns På Fredag:yoparty)
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Repris från förra året Harry? :)
NU JÄVLAR ska det köras hojen paja ju när den gick som bäst ..men nu Marky Mark ,,NyRen motor + ny värsting VM fjädring ÅH jämrans vad det ska gå HOPPAS jag :D:D Kul att fajtas igen (Gubben Mot Pöjken )
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kommer Onsdags träningen vara som vanligt?
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Nu låter du bitter Linus. Och nedlåtande mot dom som jag vet jobbar för detta. Din morsa finns väl inte här på sporthoj antar jag, så jag får ta dig i örat nu. Din låga ålder gör dock att jag förlåter dig då jag vet att du är en bra kille. Som bara behöver bli lite äldre. Så, nu va detta avklarat. Nu kommer du att vara skitgrinig på mig. Men hellre det. Så har du redan glömt det förra. :fyllisar

Angående TR. Det jobbas på det, jag har även läst det. TR kommer inte att bjuda på några överraskningar som du behöver veta en månad i förväg. Tävlingen är på en Lördag, träning på Fredag. Men det vet ju alla redan.

Att det överhuvudtaget blir en tävling beror på många eldsjälars eviga ideella arbete mot tröga och kantiga byråkratiska system som så när fällde denna tävling. Fokus har istället för att skriva TR till en tävling som kanske aldrig blir av, legat på att tävlingen skulle bli av. Vilket var det enda alternativet som jag ser det.

Samtidigt ger jag dig rätt, TR skall vara ute i god tid. Den dagen vi är lika stora som crossen då 300 klubbar slåss om att arrangera 10 SM deltävlingar så tycker jag att TA skall följas till punkt och pricka. TR skall vara ute en månad innan. Och återbud av klubb på att arrangera SM-deltävling borde bestraffas. Så tycker jag, men det är lång väg dit.

Se till att gör i ordning era hojjar nu, och kör SM deltävling nr 3 på en nyasfalterad bana som håller absolut Världsklass. Hela varvet runt, inklusive depå. :yoparty
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Japp Träning Onsdag 1600-2000
JAG Å GRABBEN kommer på onsdag måste prova nya motorn + ställa in fjädringen :tummenupp....MEN hur blir det med sista betalningen till SM så man inte får efteranmälningsavgift :va väntar på svar :Bugar eller betalar man på plats ....
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
JAG Å GRABBEN kommer på onsdag måste prova nya motorn + ställa in fjädringen :tummenupp....MEN hur blir det med sista betalningen till SM så man inte får efteranmälningsavgift :va väntar på svar :Bugar eller betalar man på plats ....

Ber att få återkomma ang betalningen och TR men jag tror inte att man måste betala efteranmälningsavgift då läget är som det är....
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Nu låter du bitter Linus. Och nedlåtande mot dom som jag vet jobbar för detta. Din morsa finns väl inte här på sporthoj antar jag, så jag får ta dig i örat nu. Din låga ålder gör dock att jag förlåter dig då jag vet att du är en bra kille. Som bara behöver bli lite äldre. Så, nu va detta avklarat. Nu kommer du att vara skitgrinig på mig. Men hellre det. Så har du redan glömt det förra.
drunk.gif


Angående TR. Det jobbas på det, jag har även läst det. TR kommer inte att bjuda på några överraskningar som du behöver veta en månad i förväg. Tävlingen är på en Lördag, träning på Fredag. Men det vet ju alla redan.

Att det överhuvudtaget blir en tävling beror på många eldsjälars eviga ideella arbete mot tröga och kantiga byråkratiska system som så när fällde denna tävling. Fokus har istället för att skriva TR till en tävling som kanske aldrig blir av, legat på att tävlingen skulle bli av. Vilket var det enda alternativet som jag ser det.

Samtidigt ger jag dig rätt, TR skall vara ute i god tid. Den dagen vi är lika stora som crossen då 300 klubbar slåss om att arrangera 10 SM deltävlingar så tycker jag att TA skall följas till punkt och pricka. TR skall vara ute en månad innan. Och återbud av klubb på att arrangera SM-deltävling borde bestraffas. Så tycker jag, men det är lång väg dit.

Se till att gör i ordning era hojjar nu, och kör SM deltävling nr 3 på en nyasfalterad bana som håller absolut Världsklass. Hela varvet runt, inklusive depå.
yoparty.gif




Du vet vem jag är och vet vart jag står i många frågor. Min ålder är helt irrelevant i sammanhanget. Min avsikt är inte att låta bitter och nedlåtande men ärligt talat, får det vara latjo lajban bara för att vi är mindre än crossen? Säkerheten är lika viktig inom supermoton. Man har ett antal gånger gått ut och vädjat att förare ska anmäla sig i tid, man har ett sista betalningsdatum och hålls inte det så straffas man. helt rätt imo. TR ute en månad innan, fine det är overkill. men en vecka innan...?

tolka detta som konstruktiv kritik, och inget annat...


Hur många förare är banan godkänd för vid tävling?
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Du vet vem jag är och vet vart jag står i många frågor. Min ålder är helt irrelevant i sammanhanget. Min avsikt är inte att låta bitter och nedlåtande men ärligt talat, får det vara latjo lajban bara för att vi är mindre än crossen? Säkerheten är lika viktig inom supermoton. Man har ett antal gånger gått ut och vädjat att förare ska anmäla sig i tid, man har ett sista betalningsdatum och hålls inte det så straffas man. helt rätt imo. TR ute en månad innan, fine det är overkill. men en vecka innan...?

tolka detta som konstruktiv kritik, och inget annat...

Problemet kommer alltid att finnas när det inte finns tillräckligt med eldsjälar, allt tar tid, tid som inte är så lätt att hitta. Och tror inte du skall sticka ut hakan för mycket nu när vi hjälper till att arrangera SM i Borås :)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Träningen på Fredag sker mellan 16-19.

Alla måste skriva in sig/betala och ta del av information innan träning får påbörjas.
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Träningen på Fredag sker mellan 16-19.

Alla måste skriva in sig/betala och ta del av information innan träning får påbörjas.
FAAN vilken kul dag ni fixa på GRÖNDAL och att ni hade priser till B-finalen ( världsklass ) Å GRATTIS till alla som var med :.:.Helt Enkelt En Kanon Dag ..Jag Å Nicke Tackar Å Bockar
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Tackar Tackar Harry :) det värmer (fast det var bra varmt igår mé)
Jag (och troligt vis alla andra som lagt ner många timmar de senaste dagarna) var totalt slut igår kväll, :3freak :3freak. Somnade i fotöljen kl. åtta vaknade till nie la mej i sängen !!!!!

Tack än än gång alla som kom o körde, kom gärna med lite info om vad ni tyckte om banan vad är bra, vad som var mindre bra(troligt vis ingenting :D) så kan vi försöka fixa det till nästa tävling i höst.

Kram från GRABBARNA i Gröndal MSK....
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Mina tankar kring tävlingen.

Allt flöt på bra.
Banan är i världsklass och det gick fort att göra ordning banan efter varje heat.
Kul som sagt med priser i b-final
Speakern var riktigt underhållande.
Vädret var bra.
Som vanligt härliga och trevliga medtävlande :)

Startpersonalen missade minst två tillfällen (elit och open) när förare räckte upp handen vid start p.g.a. motorproblem kändes sådär och inte ok, det är utvecklingsbart tycker jag :)

Jag ser fram emot nästa tävling hos er, jag tycker ni ska ha gridgirls då!
/Nicklas
 

Krig

www.krigmxracing.se
Gick med
26 Jun 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
KTM sxf 450, kawaski Kxf 250
Tack för en bra och kul tävling. Håller med Nalken
// Krigarna
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top