Ljudet kändes som rena lotteriet mellan varven iaf.
Jag tror, högst personligen, att tävlingsledningen led av att inte vara konsekvent och kanske oerfaren.
Det jag vet är att vi 3 tomtar som stod ihop, där har jag nog den hojen som "väsnas" mest.
Jag var i stort sett 100% förbered innan med 2020års erfarenhet säker på att få svartflagg pga ljud, men ikke, då 2020 stod dB mätaren ca 20m från spåret, men nu 10m enligt manualen så jag var väldigt förvånad att jag inte fick anmärkning. Men han som köpte gigantisk ljuddämpare med soundsplitter i fick sin kvaltid struken på lördagen och starta sist.
På söndagen fick kval 1an sin tid struken, men efter en protest fick han behålla den och starta i ruta 1.
Just detta ger ju en liten irritation.
Vissa hojar klarade mao kvalet i R6 Cup, men sen inte i Open600 någon timma senare.
Visst, vind, lufttryck mm kan påverka men så finkänsligt ska det inte vara.
Sen finns det en radda med småsaker som inträffade så klart, tex så ändrades Open600 gridden utan att vi förare fick information. Inget via Speaker eller Anslagstavlan.
Så när vi skulle ställa upp oss var det beslutat att Classic600 INTE skulle åka med oss, vilket resulterade i att endast första raden stod korrekt, sen var det kaos ner i leden. Funktionärerna såg ut som frågetecken då dom nog inte alls är vana vid detta kaos.
En av mina depågrannar startade på lördagen UTAN att ens stå i en ruta
Ja, jag har flera exempel av små knasigheter ... jag orkar bara inte med det, nu går jag vidare i livet.