Så om man gick licenskursen i slutet av april, inte hade rätt att lösa sin licens och inte ens vet om att inbjudan och sådant finns i tidningen IB den 24'e i 4'e så är allt solklart?
Alltså, de som som gått licenskurser i april över hela sverige har inte fått ib förräns absolut tidigast i början av maj.
Många har säkert fått reda på hur man ska betala till LMS muntligen, eller via sporthoj/bikeproject samt förhoppningsvis via licenskurserna. Säger inte att LMS misskött sig, för jag vet ingen annan väg informationen skulle spridits, bara att det ofta är rätt förvirrat när/var folk ska betala. För övrigt, jag tycker 10 dagar från det att inbjudan publiceras till det är sista dagen att betala är aningen kort. Det gamla protokollet är inte alls tilläggsreglerna, utan protokollet när det beslutades att startavgiften skulle vara 1200kr på rr-sektionens möte tidigare i vår. Exempelvis vet jag fortfarande inte vad startavgiften är till västras "kanske-tävling" eller hyllinges startavgift på knutstorp.
Vad gäller de racen anordnade av luff i sm-serien, har de ganska nyligen presenterat sina anmälningslappar på nätet i pdf-format, så att jag vet vad deras startavgifter är för i år.
Jag personligen vet var jag ska leta, eller ska ringa och fråga efter information, för jag har vart med i en säsong och vart med och snurrat i depåerna ett litet tag, de som är helt gröna vet nog inte alla vägar riktigt exakt..