SM + PSBK på Anderstorp 28-29/4 2012

Dennis_

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Nästa säsong blir det en
Haha, ragga på tjejer bland killar på SH,, du verkar ha bra självförtroende.:tuttar
Jag såg dem bara snabbt i en depå-box, och jag tyckte jag kände igen dem från någonting, men kan inte memorera det verkligen.. Om dom va några modeller för något företag eller liknande, inte en aning haha :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Stilfullt kört av Lukas :tummenupp syns att han inspirerats av gp folket med 1 ben ut inför kurvan. Såg ut att gå fort, och det vann han på. Efter Vesa så såg det inte ut som att folk gasa fullt?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vilken dag!

Ett härligt gäng tog hojen ner till Anderstorp via Skillingaryd, mötte upp lite härligt folk där. Lagom tempo till banan. Upp till läktaren, likt förra året var det lite kallt och blåsigt.
Får se hjältarna i R600 och 125 kämpa.
* Ner till depån, möter upp han i SBK som körde speedway-stilen med sin ZX10a - gav han lite tips.
* Vidare, i Aprilia tältet sitter mr Röd (han som sköter hemsidan) och jäser, nu orkar han knappt med att skriva utan Svensken fick göra det oxå.
* Upp till läktaren igen.
* Nu slåss dem som gudar i SST600, klassen där räserhjälten Mozz kör. Efter målgång berättar han att han kvalat 10a, att dem kör fort OCH kontrollerat i SST600. Han kan berätta, man sugs med i all action, vilken inlevelse när han berättar. Hoppas han fick sin 39-tid.
* Nu kör den stora klassen (eller var det 3 klasser?) Imponerande av Lukas, vilken kontroll! (jag tycker alla kör fort iofs)
* Sen.. Baammmm! Sound of music a la BOTT presenterar sej. Shit vad fort Plassen körde, och vilka toner klassen bjöd på.
* Sist kom Race1000 in. Ohlsen heter han väl, han som alltid startar riktigt bra på sukkan, men ändå var han "bara" 2a in i böjen. Man kan inte bli annat än sugen på att ställa upp när man ser dem köra.
* Mitt i allt var det prisutdelning. Lukas på Suzuki kom på pallen, då fick han jubel av K-Man (han kör oxå Suzuki) Eric kom på pallen, då jublade jag för vi kör Kawasaki båda två. Ingen kör Honda.. Sorry Andreas. Sen stod mr Highsider och fotade och ser till att vi med RR intresse har en bra sida att besöka, då jublade vi igen.

Jag gillar premiären på Anderstorp!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vilken dag!

* Nu slåss dem som gudar i SST600, klassen där räserhjälten Mozz kör. Efter målgång berättar han att han kvalat 10a, att dem kör fort OCH kontrollerat i SST600. Han kan berätta, man sugs med i all action, vilken inlevelse när han berättar. Hoppas han fick sin 39-tid.

Puss!!! Ingen 39:a dock... Kul å ses!:tummenupp

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Snygg video! Tjo vad det går i regnet! Snygg sista karusell/depåsväng!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Schyst video från regnracet Svensken! Mer sånt :tummenupp Såg att du hade kamera på race 2 oxå! Upp med skiten!

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Några bilder från helgen, främst rookiesar och superstockare.

_DSC0294.jpg

_DSC0122.jpg

_DSC0154.jpg

Blicken!?!
_DSC0255.jpg

_DSC0332.jpg

_DSC0354.jpg

_DSC0327.jpg

_DSC0140.jpg

_DSC0456.jpg

_DSC0459.jpg

Lite fler bilder finns här.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har man någonsin något annat än fullgas då? :jisses :skrämd Och med 22 år gammal däckteknologi, chassiteknologi osv :Bugar

Eller på annat sätt:
1991 års världsmästare på 1991 års Yamaha fabrikshoj, en lätt 500cc 2-takt,
är fortfarande snabbare än 20 år nyare tunga trimmade standard 1000cc 4-takt är i händerna på de lokala förmågorna.
Eller är det helt enkelt så att de lokala förmågorna vill ha lite mer säkerhetsmarginal än Wayne Rainey? :va
Så har jag full förståelse för det. :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Eller på annat sätt:
1991 års världsmästare på 1991 års Yamaha fabrikshoj, en lätt 500cc 2-takt,
är fortfarande snabbare än 20 år nyare tunga trimmade standard 1000cc 4-takt är i händerna på de lokala förmågorna.
Eller är det helt enkelt så att de lokala förmågorna vill ha lite mer säkerhetsmarginal än Wayne Rainey? :va
Så har jag full förståelse för det. :tummenupp
Jojo, det var ju ingen Dynojettad GSXR1100 han körde runt på, men jag tror ändå att det krävs en viss grad av brist på livsgnista, alternativt ha glömt pensionsspara, för att köra på dom tiderna :näsblod

Det vore ju rätt skoj att se vad dagens MotoGP-elit skulle kunna prestera för tider med dagens topphojar!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...