Vilken dag!
Ett härligt gäng tog hojen ner till Anderstorp via Skillingaryd, mötte upp lite härligt folk där. Lagom tempo till banan. Upp till läktaren, likt förra året var det lite kallt och blåsigt.
Får se hjältarna i R600 och 125 kämpa.
* Ner till depån, möter upp han i SBK som körde speedway-stilen med sin ZX10a - gav han lite tips.
* Vidare, i Aprilia tältet sitter mr Röd (han som sköter hemsidan) och jäser, nu orkar han knappt med att skriva utan Svensken fick göra det oxå.
* Upp till läktaren igen.
* Nu slåss dem som gudar i SST600, klassen där räserhjälten Mozz kör. Efter målgång berättar han att han kvalat 10a, att dem kör fort OCH kontrollerat i SST600. Han kan berätta, man sugs med i all action, vilken inlevelse när han berättar. Hoppas han fick sin 39-tid.
* Nu kör den stora klassen (eller var det 3 klasser?) Imponerande av Lukas, vilken kontroll! (jag tycker alla kör fort iofs)
* Sen.. Baammmm! Sound of music a la BOTT presenterar sej. Shit vad fort Plassen körde, och vilka toner klassen bjöd på.
* Sist kom Race1000 in. Ohlsen heter han väl, han som alltid startar riktigt bra på sukkan, men ändå var han "bara" 2a in i böjen. Man kan inte bli annat än sugen på att ställa upp när man ser dem köra.
* Mitt i allt var det prisutdelning. Lukas på Suzuki kom på pallen, då fick han jubel av K-Man (han kör oxå Suzuki) Eric kom på pallen, då jublade jag för vi kör Kawasaki båda två. Ingen kör Honda.. Sorry Andreas. Sen stod mr Highsider och fotade och ser till att vi med RR intresse har en bra sida att besöka, då jublade vi igen.
Jag gillar premiären på Anderstorp!