SM/SO - Tävlingskalender 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ni som har koll på läget. Upplys oss som inte begriper.
Om det nu är spikat o klart med EM på Bikeweek då blir det alltså inget SO med andra ord. Har vi fått klart med någon ersättningstävling i SO och i så fall när och var? Kommer det att vara nån B-tävling i R1000 på Bikeweek alls eller är det bara att ladda för eftermiddags-/kvällsträningarna eller blir det några R1000 träningar om det inte skall köras nån tävling? Elle rkommer det att bli en kombinerad EM/SO? Många frågor :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
KennethN skrev:
Om det nu är spikat o klart med EM på Bikeweek då blir det alltså inget SO med andra ord. Har vi fått klart med någon ersättningstävling i SO och i så fall när och var? Kommer det att vara nån B-tävling i R1000 på Bikeweek alls eller är det bara att ladda för eftermiddags-/kvällsträningarna eller blir det några R1000 träningar om det inte skall köras nån tävling? Elle rkommer det att bli en kombinerad EM/SO? Många frågor :va
Mitt tips är att ringa Tony och fråga, han kan ju inte bita dig över luren.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Senaste info...
Det blir verkligen EM på Karlskoga :) Helt klart är också att helgen den 29-30 juli kommer det inte finnas möjlighet att köra mer än ett par supportklasser till EM. Under veckan kommer det fortfarande vara allmänåkning kombinerat med träning. Första BikeWeek helgen jobbas det på, troligtvis blir det också liknande upplägg som det brukar köras; Endurance och race för några klasser, men det finns också andra förslag. Inget är dock spikat ännu och framöver kommer hela upplägget att presenteras. Vi får alltså vänta ett tag till innan allt är spikat. Mer info från de riktigt insatta kommer garanterat när allt är klart.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
KennethN skrev:

Stor och liten debutant (eller 250SP) brukar gå under bike week.

/Jörgen

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
håkan skrev:
mmm.. men nästa säsong verkar ju inget bli som det brukar...
Håller med dig Håkan. Det verkar inte vara nån som har riktig koll på läget just nu. I alla fall inte vad som gäller för B-förarna. Hoppas att nån som har koll kan göra en sammaställning av tävlingsläget för 2006 för B-förarna och rookie klasserna.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Swedie skrev:
Det blir 3 race på raken

20-21 Maj - Falkenberg (inkl SO)

Trist att tävlingen krockar med Lundakarnevalen (19-21/5) som är vart fjärde år, men det är ju bara att ha rätt prioriteringar :D

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Swedie skrev:
Mike Luff hörde av sig och hade ändringar på två deltävlingar för sitt SO. Det gäller Jyllands Ring och Våler.

http://www.sporthoj.com/roadracing/

Hmmm... :va

Då krockar ju SO på Jylland med ERF'et på Falken, och Våler krockar med SM på knutstorp...

Fast å andra sidan kanske det inte blir nå R1000 i SM, så då påverkar det ju inte mig iaf.. :hihi
Värre med ERF'et dock... :rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Macke skrev:
Hmmm... :va

Då krockar ju SO på Jylland med ERF'et på Falken, och Våler krockar med SM på knutstorp...

Fast å andra sidan kanske det inte blir nå R1000 i SM, så då påverkar det ju inte mig iaf.. :hihi
Värre med ERF'et dock... :rolleyes:
Det är ju så... kanske kommer en reviderad kalender från Svemo för SM snart.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Märkligt att man med mindre än tre månader kvar till första racet, fortfarande inte har en spikad kalender, och fortfarande inte vet vilka klasser som ska kör med SM tävlingarna...

Det här måste vara den rörigaste försäsongen nånsin med alla frågetecken som fortfarande finns.... :rolleyes:

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
4.5
Mycket relevant frågeställning, har påpekat samma sak "3 mån innan racestart". Men det är tydligen inget att bli upprörd över -jag ställer antagligen orimligt höga krav.

Y

Macke skrev:
Märkligt att man med mindre än tre månader kvar till första racet, fortfarande inte har en spikad kalender, och fortfarande inte vet vilka klasser som ska kör med SM tävlingarna...

Det här måste vara den rörigaste försäsongen nånsin med alla frågetecken som fortfarande finns.... :rolleyes:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Yellow skrev:
Mycket relevant frågeställning, har påpekat samma sak "3 mån innan racestart". Men det är tydligen inget att bli upprörd över -jag ställer antagligen orimligt höga krav.

Y

Sjukt var ordet sa bull.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Macke skrev:

håller med, hade den information som kommer nu, kommit för 1 år sen och sagt att inför 2006 tänker vi göra såhär...
men att det slinker ut ens utan att kunna bli bekräftat i slutet på på året ... är jävligt dåligt.
Att de sen "lovar" att senast komma med info till MC mässan 26:e januari, är helt skandalöst. Då är det knappt 3 månader till säsongen börjar...

Skulle tro att de som nekat uppklassning till A förare känner sig lite "lurade" nu..

Jag tycker NEJ till det här förslaget och det är endast för att de är så klantiga att ger ut informationen alldeles för sent! (att sen förslaget i sig kanske är rätt är en helt annan femma)

Undrar om de sponsorer som man trots allt har chans att kanske fixa som B-förare är så intresserade längre?
Ingen information har väl egentligen inte kommit ut hur de olika klubbarna tänkte göra med B-racen? LMS har tänkt lite men.. alla andra då?

//håkan

Last edited:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
håkan skrev:
håller med, hade den information som kommer nu, kommit för 1 år sen och sagt att inför 2006 tänker vi göra såhär...
men att det slinker ut ens utan att kunna bli bekräftat i slutet på på året ... är jävligt dåligt.
Att de sen "lovar" att senast komma med info till MC mässan 26:e januari, är helt skandalöst. Då är det knappt 3 månader till säsongen börjar...

Skulle tro att de som nekat uppklassning till A förare känner sig lite "lurade" nu..

Jag tycker NEJ till det här förslaget och det är endast för att de är så klantiga att ger ut informationen alldeles för sent! (att sen förslaget i sig kanske är rätt är en helt annan femma)

Undrar om de sponsorer som man trots allt har chans att kanske fixa som B-förare är så intresserade längre?
Ingen information har väl egentligen inte kommit ut hur de olika klubbarna tänkte göra med B-racen? LMS har tänkt lite men.. alla andra då?

//håkan
Jo nog känner man sej överkörd och åsidosatt alltid...

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
håkan skrev:

//håkan
Håller med. Det här är helt overkligt :kocko
All den här j-la röran påverkar ju allt. Planering och val av tävlingar att köra, semestrar och ledighet, sponsorer mm. Blir det bara ett par B-tävlingar i R1000 och ingen serie så är det ju skit. Fortsätter det så här måste jag ju börja fundera om helt och börja ställa in mig på att kliva in och försöka köra i NSB trots att man kanske inte ens kvalar in. Det är ju faan ingen ordning på nånting och ingen vet nåt säkert.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
KennethN skrev:
Håller med. Det här är helt overkligt :kocko
All den här j-la röran påverkar ju allt. Planering och val av tävlingar att köra, semestrar och ledighet, sponsorer mm. Blir det bara ett par B-tävlingar i R1000 och ingen serie så är det ju skit. Fortsätter det så här måste jag ju börja fundera om helt och börja ställa in mig på att kliva in och försöka köra i NSB trots att man kanske inte ens kvalar in. Det är ju faan ingen ordning på nånting och ingen vet nåt säkert.

Om jag vore i din sits just nu (nu vet jag ju inte alla dina förutsättningar men..) så skulle jag utan tvekan tagit NSB valet framför R1000.
Med de tider du hade med gammelhyndan så lär det ju inte bli sämre med nyare material :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield