SM/SO/Veidec Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Det gjorde du säkert det handlar bara om vad man räknar som spons. Räkna med allt som du fått: pengar produkter samt polares tid+ dina egna pengar och tid så kommer du nog åxå upp i såna där grymma sponsorsiffror som RR kungen av norrland Steny:)


Räknar man allt sånt hamnar man på 1,5 mille
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Räknar man allt sånt hamnar man på 1,5 mille

Jag kan tänka mig att det krävs en jädrans dieselspons i ditt fall som drar upp din budget. Men utöver det ser jag inte din satsning som en miljonsatsning. jag tror inte att du har lagt ner mer pengar på själva racingen (åka på bana) än vad tex Mossberg har!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag kan tänka mig att det krävs en jädrans dieselspons i ditt fall som drar upp din budget. Men utöver det ser jag inte din satsning som en miljonsatsning. jag tror inte att du har lagt ner mer pengar på själva racingen (åka på bana) än vad tex Mossberg har!

Jo det har han!!! Läs inlägg 314!
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Jag kan tänka mig att det krävs en jädrans dieselspons i ditt fall som drar upp din budget. Men utöver det ser jag inte din satsning som en miljonsatsning. jag tror inte att du har lagt ner mer pengar på själva racingen (åka på bana) än vad tex Mossberg har!

För att inte disskutera ihäl oss så ska jag skriva kortfattat, jag drar in ca 400 tkr i spons varje år utöver det drar jag in ca100 tkr på andra jobb, jag tror mig kunna säga att mina r6:eek:r föregående år var betydligt dyrare än magnus, sen tror jag inte att han köpte däck för 130 000:-, sen kostar en lastbil en hel del att driva runt ja.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det blir inget Endurance VM för Christer Miinin (ni kan väl historien om Fagersjö-El, Niclas Carlberg och VM-platsen?) utan han kommer att satsa fullt ut på Pro Superbike och IoM-TT.

http://blog.miinin.se/
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Det blir inget Endurance VM för Christer Miinin (ni kan väl historien om Fagersjö-El, Niclas Carlberg och VM-platsen?) utan han kommer att satsa fullt ut på Pro Superbike och IoM-TT.

http://blog.miinin.se/

vem fick start tillståndet då???

Miinin lär inte göra bort sig precis här hemma :) men lider med honom att han missar E-VM :(
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2862710 vem fick start tillståndet då???

Miinin lär inte göra bort sig precis här hemma :) men lider med honom att han missar E-VM :(
Det verkar ju som om Carlberg fick det eftersom det inet blir ngt för Fagersjö El/Miinin. Vet dock inte mer detaljerat än så.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det blir inget Endurance VM för Christer Miinin (ni kan väl historien om Fagersjö-El, Niclas Carlberg och VM-platsen?) utan han kommer att satsa fullt ut på Pro Superbike och IoM-TT.

http://blog.miinin.se/

:mad: :mad:

den historien har jag hört, men ska uppdatera mig om det senaste
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jävligt tråkigt för Miinin... :gnissla

Men kul för PRO SB som nu hårdnar lite ytterligare... :tummenupp

Nu är det väl 4-5 förare som gör upp om totalsegern va... :D

Längtar till premiären... Det här ska bli kul att se.... :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Räkna inte bort Mårtensson och Lundh... de körde samma tider som Zuber gjorde på Cartagena. Speciellt inte på en bana som Sturup.... där har nog till och med Aprilia lite fördel.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Räkna inte bort Mårtensson och Lundh... de körde samma tider som Zuber gjorde på Cartagena. Speciellt inte på en bana som Sturup.... där har nog till och med Aprilia lite fördel.

Tror nog inte att dom har med totalsegern att göra, tyvärr.... Dom kanske kan få upp nån Aprilia på pallen nåt race, på sin höjd... Men jag har ju haft fel förr... :)

Fighten om totalsegern tror jag står mellan Lindström, Hansson, Miinin, Nilsson, Pappunen...

Som sagt, ska bli sjukt kul att se..... :tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Efter en vurpa vid provkörning i tisdags så är nog Jimmy Borgh borta från dom första 3-4 deltävlingarna i SM/SO/PROSB.

Jimmy bröt några revben, punkterade en lunga, och bröt nyckelbenet...

Tråkigt.... :(
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Efter en vurpa vid provkörning i tisdags så är nog Jimmy Borgh borta från dom första 3-4 deltävlingarna i SM/SO/PROSB.

Jimmy bröt några revben, punkterade en lunga, och bröt nyckelbenet...

Tråkigt.... :(

go fuck a duck, så jävla trist. går knappast att få sämre start på säsongen. eller stopp kanske man ska säga:näsblod
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Efter en vurpa vid provkörning i tisdags så är nog Jimmy Borgh borta från dom första 3-4 deltävlingarna i SM/SO/PROSB.

Jimmy bröt några revben, punkterade en lunga, och bröt nyckelbenet...

Tråkigt.... :(

Fy fan vad tråkigt för honom... :(
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Efter en vurpa vid provkörning i tisdags så är nog Jimmy Borgh borta från dom första 3-4 deltävlingarna i SM/SO/PROSB.

Jimmy bröt några revben, punkterade en lunga, och bröt nyckelbenet...

Tråkigt.... :(

Tråkigt, men låter det inte som en väldigt lång konvalecens för det?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2867134 Efter en vurpa vid provkörning i tisdags så är nog Jimmy Borgh borta från dom första 3-4 deltävlingarna i SM/SO/PROSB.

Jimmy bröt några revben, punkterade en lunga, och bröt nyckelbenet...

Tråkigt.... :(
Ajdå! Trist start på 1000cc. Får väl se om han inte är igång tidigare än det... med rätt rehab så! Stay positive så att säga.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tråkigt, men låter det inte som en väldigt lång konvalecens för det?

Vet inte hur lång tid det har. Enligt Jimmy så missar han STCC Strurup, SM Anderstorp, och STCC knutstorp iaf... Är väl nyckelbenet som tar längst tid skulle jag tro....

Ingen jättelång konvalecens, men lite taskig timing kanske.. Är ju 3 race på 3 helger här i början för dom som ska köra båda serierna....

Hoppas han är tillbaka snabbare än så.... :tummenupp
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Vet inte hur lång tid det har. Enligt Jimmy så missar han STCC Strurup, SM Anderstorp, och STCC knutstorp iaf... Är väl nyckelbenet som tar längst tid skulle jag tro....

Ingen jättelång konvalecens, men lite taskig timing kanske.. Är ju 3 race på 3 helger här i början för dom som ska köra båda serierna....

Hoppas han är tillbaka snabbare än så.... :tummenupp

Han får skaffa bättre läkarkontakter.
Jacques Cornu kraschade i Hansen på VM i A-torp på 80-talet och bröt nyckelbenet, ...på lördagsträningen. Flög hem & svetsade ihop & fullföljde loppet på söndagen. :död
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2867474 Han får skaffa bättre läkarkontakter.
Jacques Cornu kraschade i Hansen på VM i A-torp på 80-talet och bröt nyckelbenet, ...på lördagsträningen. Flög hem & svetsade ihop & fullföljde loppet på söndagen. :död
Som Fredde W. Kraschade på warm-up på Anderstorp EM:et 2004. Nyckelbenet av, blåslagen och trasiga ligament i foten så lånade han en hoj och kom tvåa i racet. :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top