LOTTAK
LEV LIVET, BÖRJA IDAG
750cc - (Superbike, Rookie 1000cc) från det kalenderår du fyller 17 år. Fille fyller i apriloFFkeFF skrev:2569954
Är det inte 18-års gräns på superbike? Det oavsett vilket land man löser licens i?
750cc - (Superbike, Rookie 1000cc) från det kalenderår du fyller 17 år. Fille fyller i apriloFFkeFF skrev:2569954
Är det inte 18-års gräns på superbike? Det oavsett vilket land man löser licens i?
sunkan skrev:2570158Superstock till veidec med 1000cc
NSB kvar i SM och SO
Superstock 600 i Sm och klassen kommer finnas kvar i So.
SM och SO körs sepparat men arrangemangen annordnas av samma klubb som tex SO har gjort i år...
Pålle skrev:2569925Veidec blir väl inte Superbike, det blir väl Superstock!?
..
Kommer han att få trimma 750:n mer än vad man får göra med 1000.LOTTAK skrev:2570169750cc - (Superbike, Rookie 1000cc) från det kalenderår du fyller 17 år. Fille fyller i april
Och då får Filip trimma sin 750 rejält?Axxexs skrev:2570295Det senaste jag hört är att man tänker köra NSBK-reglementet så det blir samma i alla serier.
Spekulation eller konkreta planer?Strandelin skrev:2569243
Watz vill också vara med och leka, vem vågar räkna ut honom även om det är på ”fel” typ av hoj?
Vi får hoppas på det senare. Miinin, Lindström och Watz i samma klass hade varit riktigt kulGustav O skrev:2570304Spekulation eller konkreta planer?
NSBK-reglementet är väl i det närmaste superstock och det är ju väldigt restriktivt, inte direkt som BSB och WSBK.sandstream skrev:2570299Och då får Filip trimma sin 750 rejält?
sunkan skrev:2570158Superstock till veidec med 1000cc
NSB kvar i SM och SO
Superstock 600 i Sm och klassen kommer finnas kvar i So.
SM och SO körs sepparat men arrangemangen annordnas av samma klubb som tex SO har gjort i år...
Neutral skrev:2570332NSBK-reglementet är väl i det närmaste superstock och det är ju väldigt restriktivt, inte direkt som BSB och WSBK.
Neutral skrev:2570332NSBK-reglementet är väl i det närmaste superstock och det är ju väldigt restriktivt, inte direkt som BSB och WSBK.
Men har någon kört något annat än en 4-cyl 1000cc sedan Sköld slutade då?Axxexs skrev:2570348Nope. Det fulla FIM/WSBK 2003/2004-reglementet om man låter bli dom 4cyl-1000cc. Bara då man måste köra med det superstockbaserade NSBK-reglerna om man kör 1000cc 4-cyl.
http://www.svemo.se/file_out.php?id=105
Neutral skrev:2570357Men har någon kört något annat än en 4-cyl 1000cc sedan Sköld slutade då?
Larzon skrev:2570352Jag vill se Fredrik Jansson göra comeback....
Du glömde skriva in dej själv under NSBMacke skrev:2570374Hmmm...
Vad har vi då för rykten...?
Veidec:
Peter Lindén (Comeback)
Cralle Lindholm (Comeback)
Fredrik Watz (Klassbyte)
Filip Backlund (750cc?)
Christer Miinin ?
Magnus "Kotte" Granqvist?
NSB:
Johnny Cedergren
SSTK600:
Jonas "Sunkan" Sundqvist
250 GP
126GP
Robert Gull (det som inte krockar med RedBull?)
Bennybåge skrev:2570414Om vi pratar 1000cc... och jämför NSB och europeiskt Superstock 1000, så får man byta topp packning i NSB, men får man det i Superstock? Får man nog
inte va?
Axxexs skrev:2570416Det som skiljer NSBK mot STK är väl bara att NSBK får man byta bromspump och bromsskivor och köra med slicks. Annars är det lika.
Steny skrev:2570425Andrafälgar och bakram glömde du samt att det är tillåtet att byta elsystem isuperstock får du bara sätta kompletteringsbox som passar på orginal kontakter tändboxen skall vara som homologiserad, elsystemet får dock modifieras så du kan ta bort blinker kablar etc etc.
Det var vad jag sade då det Nu blir det en till klass (Superstock 1000cc) med SM status i Veidec och SM / SO blir oförsändrat med samma reglemente och samma SM och SO status.oFFkeFF skrev:2569954När jag pratade med Kenneth i somras sa han att 1000cc veidec skulle vara en cup utan sm-status. NSBK fortfarande SM.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |