SM status på supportklasser i EM?

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Roadracing-EM går som bekant nu till helgen på Anderstorp.

Till denna tävling har det bjudits in 2 supportklasser nämligen superbike/600 production samt R1000/R600.

Superbike har nu fått SM-status i.o.m.a. Midlanda blev inställd. Jag undrar nu om någon vet om det samma gäller för R1000/R600? Det tycker man ju att det borde göra, har även kollat infon på roadracing.se men det är otydlig huruvida detta skall ske. Så här står det (och jag kan inte tolka detta på ett bra sätt):

"Superbike SM som supportklass till EM på Anderstorp 9-10 augusti.
I Superbike kommer också 600std att ingå. Den andra supportklassen är 600 Rookie och 1000 Rookie som kör tillsammans"

Någon som sitter inne med svaret måhända?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
r600/1000 har aldrig haft sm-status mig veterligen :rolleyes:
Däremot tyckte jag chrille skrev någonstans att det skulle delas ut uppklassningspoäng som vanligt för r600/1000 som vanligt.
Sen om de poängen ingår i totalen för prispengar osv har jag noll koll på, kanske skulle höra med nordgren, som är "ansvarig" för serieanmälan osv.

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=17818&highlight=startbekr%E4ftelse

Så ÄR det tills vidare. Det är det enda skriftliga jag sett(i våra startbekräftelser) och eftersom det numera är jag som räknar poäng för alla så är det så det kommer bli

Xeno, har du inte fått din bekräftelse så är något fel och har du inte läst den så är du en slarver :mattias

Jag har läst bekräftelsen men den var inte i närheten av att vara så tydlig och informativ som din tråd! :tummenupp

Fast jag tycker ändå att tävlingen skull ingå i totalserien också, det vore bra för mig ju....... :crash

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Någon som har läst eller sett nå't om EM'et i press? En affisch såg jag på Gelleråsen men that's it. Undrar hur många besökare de räknar med när marknadsföringen av årets största rr-tävling är så bristfällig...
Synd om det blir en publikmässig flopp, ska vi inte allihop lägga till en rad i vår signatur om att det är EM kommande helg så att åtminstone de som härjar runt på andra forum än racingforumet får lite info? Jag börjar! :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
XENOMORF skrev:
....

Fast jag tycker ändå att tävlingen skull ingå i totalserien också, det vore bra för mig ju....... :crash

Jo men det är ju det den gör!!!! Vi har, som ordmärkarna ständigt påpekar, inte SM-status. Vår tabell baseras på vad folk gillar att referera till som 'uppklassningspoäng'.

Det innebär att när vi har sett var du hamnar med +20 på söndag så kommer du få poäng därefter. Så kommer det vara i "mina tabeller" på roadracing.se tills jagf får uttryckliga direktiv från Svemo om annat.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Torkel skrev:
Någon som har läst eller sett nå't om EM'et i press? En affisch såg jag på Gelleråsen men that's it. Undrar hur många besökare de räknar med när marknadsföringen av årets största rr-tävling är så bristfällig...
Synd om det blir en publikmässig flopp, ska vi inte allihop lägga till en rad i vår signatur om att det är EM kommande helg så att åtminstone de som härjar runt på andra forum än racingforumet får lite info? Jag börjar! :)

Marknadsföringen inför EM är katastrofal! Riktigt skamligt dålig.

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Jo men det är ju det den gör!!!! Vi har, som ordmärkarna ständigt påpekar, inte SM-status. Vår tabell baseras på vad folk gillar att referera till som 'uppklassningspoäng'.

Det innebär att när vi har sett var du hamnar med +20 på söndag så kommer du få poäng därefter. Så kommer det vara i "mina tabeller" på roadracing.se tills jagf får uttryckliga direktiv från Svemo om annat.

GÖTT!!!!!!!!

:squid

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
XENOMORF skrev:

Dock kvarstår flera frågor som jag hoppas kunna lösa på Atorp under veckan.

När vi samkör så bör väl delade poängsystem tillämpas!? Väl?
Speciellt självklart blir det ju i fallet NSB/600std där en cup annars kan stjäla poäng från ett mästerskap.

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Dock kvarstår flera frågor som jag hoppas kunna lösa på Atorp under veckan.

När vi samkör så bör väl delade poängsystem tillämpas!? Väl?
Speciellt självklart blir det ju i fallet NSB/600std där en cup annars kan stjäla poäng från ett mästerskap.

Ja det tycker åtminstone jag är självklart!

Kolla med SVEMO he he..... :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Torkel skrev:

Jag håller helt med dig, har inte sett någon reklam om detta arrangemang.
Signatur nu tillagd. Bra förslag Torkel :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chrille skrev:
.... Så kommer det vara i "mina tabeller" på roadracing.se tills jagf får uttryckliga direktiv från Svemo om annat.

Uttryckliga direktiv ser ut att utdelas i denna stund och jag ber Patrik, och alla andra jag lurat, om ursäkt.
Som det ser ut nu så kommer inte A-torp ingå i rookie-totalerna, men vi kommer kunna referera till tävlingen i uppklassnings-sammanhang så den kommer vara lika mycket värd i framtidshänseende för våra blivande stjärnor.

lodnert

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Triumph Daytona 675-11
SM-status/Anderstorp

Fick ett samtal från Christian Carlstedt ikväll.
Ska själv köra 600 std och fick en förfrågan om hur jag vill ha det d.v.s om jag vill ha SM status eller ej.
NSB ska köra med SM status, det är redan klart. Däremot verkar det vara dem flesta som inte vill köra med SM status i 600 std.
Så i nuläget verkar det vara SM för enbart NSB.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...