SM Sviestad. Resultat?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom varken LMS eller Roadracing.se har hunnit ladda upp resultaten så kräver vi som sitter på en holme i finska skärgården resultaten från er som var där. Framförallt SM klasserna: 125cc, 250cc och NSBK. Topp 15 räcker och snabbaste varvtid.
Tack!
Ni har en minut på er. :mattias

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Goodstuff skrev:
Eftersom varken LMS eller Roadracing.se har hunnit ladda upp resultaten så kräver vi som sitter på en holme i finska skärgården resultaten från er som var där. Framförallt SM klasserna: 125cc, 250cc och NSBK. Topp 15 räcker och snabbaste varvtid.
Tack!
Ni har en minut på er. :mattias

När jag var på väg därifrån hade tidtagarkillarna fullt upp med att fundera på hur resultat i det avslutande R600(A)-loppet skulle tolkas då det blivit rödflaggat/slutflaggat ett varv för tidigt eller vad som nu hände att jag inte hade tid att vänta. Dock förvånad att det ännu inte tycks vara klart dock, men de jobbar väl på det.

ps. Miinin var precis lika dominerande som vanligt. ds.

Bifogat

• 2890.jpg
    2890.jpg
    58 KB · Visningar: 248
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
NSBK: Miinin vann överlägset. Ryktas om nytt banrekord.
125: Nicola före Olsson.

250 vet jag inte vem som vann men det var en otäck kollision ut ur Sviestadböjen mellan Harms och Lindfors. Harms fick en öppen fraktur i underbenet, enligt läkaren tar det ett år att komma tillbaka helt även om han säkert kan köra innan ändå. Benet var av på flera ställen, möjligen krossat och cirkulationen i foten väldigt dålig. Han har inte en rolig vecka framför sig när han kommer att få ligga med bokstavligen öppet ben för att svälla av det. :(

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Aj, aj, aj! Inte roligt med olyckor! Hoppas det går förhållandevis bra med dem och framförallt Harms. Antar att det rödflaggades också?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Goodstuff skrev:
Aj, aj, aj! Inte roligt med olyckor! Hoppas det går förhållandevis bra med dem och framförallt Harms. Antar att det rödflaggades också?

Rödflagg, banans ambulanser samt två externa ambulanser från Linköping och en polisbil. Tog säkert 30 min innan det kom igång igen, inte alls roligt att se... Har hört samma sak som Neutral vad gäller Harms men vet inte hur det gick med Lindfors.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dobrich var först i mål i 250 Racer, men jag misstänker att Cajback vann på sammanlagd tid. Daniel Persson knep tredje före Sjöström och Oscar.

Jag själv körde riktigt riktigt dåligt så nu ska jag sluta med roadracing, sälja hojen och köpa en frimärkssamling för pengarna.

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Dobrich var först i mål i 250 Racer, men jag misstänker att Cajback vann på sammanlagd tid. Daniel Persson knep tredje före Sjöström och Oscar.
Cajback vann nog för han fick kliva överst på pallen, jag satt bakom och käkade hamburgare.

Chris Ash skrev:
Jag själv körde riktigt riktigt dåligt så nu ska jag sluta med roadracing, sälja hojen och köpa en frimärkssamling för pengarna.
Min fru undrade varför du bromsade så tidigt på rakan :hihi ;)

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Chris Ash skrev:

Cajback vann totalt. Oscar vara 4'a, 4 sekunder efter DP. Sjöström antar jag blev 5'a då.

Kraschen var otäck.

/Joakim

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Pålle skrev:
Cajback vann totalt. Oscar vara 4'a, 4 sekunder efter DP. Sjöström antar jag blev 5'a då.

/Joakim

My bad, jag glömde att det var sammanlagd tid, för visst var Sjöström om Oscar under andra halvan?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Bortsett ifrån olyckan.
Allt som allt en dag med härlig racing och trevliga människor.

Kul att se miinin köra,ruggit fort.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Berra skrev:
Rieben 1:a
Olsson 2:a
Gull 3:a
Nicola 4:a
Oops. Sorry. Får skylla på att jag hade annat att tänka på med alla vurpor i 125. :död

250: loppet rödflaggades direkt efter olyckan och man körde sedan 16 varv till. Schemat flyttades fram 30 minuter.

NSBK: enligt källor nära Miinin hade han inte tänkt köra och hade bra mycket mindre effekt i sin hoj än många av konkurrenterna. Han var i alla fall inte så överlägsen att hans plan att kvala på gatdäck höll. :hihi

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Miinins uppvisning var sanslös. Vi stod och klockade och han slog banrekordet på första flygande varvet - 51.5. Sen gick alla varv utom två på 51or. 2a Jerker Axelsson, 3a Andy Nånting från England. Dom fyra första var wildcards ;)

Krashen i 250 var det värsta jag sett. Trodde Harms dog! :( Usch o fy!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pålle skrev:

Kraschen var otäck.

/Joakim
Tråkigt med olyckor, men ett stort grattis till fjunisen Oscar som kom 4:a :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Don Quixote skrev:
Miinins uppvisning var sanslös. Vi stod och klockade och han slog banrekordet på första flygande varvet - 51.5. Sen gick alla varv utom två på 51or. 2a Jerker Axelsson, 3a Andy Nånting från England. Dom fyra första var wildcards ;)

Krashen i 250 var det värsta jag sett. Trodde Harms dog! :( Usch o fy!!
Banrekord igen, fyrtakt äger eller hur :D

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Pålle skrev:

Kraschen var otäck.

/Joakim

nope, jag var femma!

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
RS250RR skrev:
nope, jag var femma!

Ahh! Har sneglat lite på tabellen och funderade över vart du kom. Klyddigt med sammanlagda tider...

Miiinin är grym. Han är lugnet själv och kör så felfritt och harmoniskt att man nästan blir rörd. Efteråt när det regnade som mest satte han sig på gathojen och tuffade hemåt som vilken knutte som hellst med ett nytt banrekord.

/Joakim

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
250gp

1. Cajback
2. Dobrich
3. Daniel P
4. Oscar
5. Janne
6. Sjöström
7. Nordgren
8. Johannessen.
9. Raffe
10. Blacha
11. Calle T
12. Axxexxs
13. oFFkeFF
14. Henrik Ohlsson
15. Jan Jensen
16. Peo
17. Stefan Holm
18. Pelle Träff

Inga fler i mål.

Jag har fortfarande ont i pungen efter mitt hopp...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...