Petjo byter till Ducce 1098R och kör i SO med inhopp i ProSBK. Björk verkar stanna kvar i ProSBK. Mer info på www.petjo.se
Jaha, å va dådå?? Ba fö att de har fräcka utländska namn behöver dôm la ente va snabba?
Frågan är hur många "R" det blir. Nico t.ex tyckte att det skulle bli för dyrt att köra 1098r och skulle satsa på något annat märke iställe.....
Fräcka namn vet jag inte?Men dom får helt klart visa vad dom går för nästa år om dom dyker upp! Alla utom 2 har kört GP nyligen och nåra har tagit poäng där. Dom andra 2 är släkt med rätt snabba ex GP/WSBK förare tror jag. Så dom borde veta vart gasen sitter!
Man hade ett möte om det här nya upplägget i EM den 24 november i Frankfurt. Serierna som man ska kunna gå vidare direkt till finalen i EM på Albacete (istället för att komma topp 14 i UEM Cup serien och vara direktkvalificerad då) är från öppna större Nationella serier som tex Alpe Adria Cup, Scandinavian Open och Balkan Championships.
EM avgörande "super" finalen på Albacete kommer ha 90.000 euro i prispengar och direktsändas i en större tv-kanal. Eurosport?
Jaså, jag har hört annat från hyffsat säker källa!![]()
hämtade lite "saker"....
Jag med! det verkar ganska officelt nu iom att han hette typ "Ducati 1098r NEXT YEAR!!!" på msn tidigare idag.Jaså, jag har hört annat från hyffsat säker källa!
Dirk Heidolf, som kört för Keifer i 250GP-VM några år, lägger ner sin egen körning för att bli team-manager för ett nystartat team som kommer köra 250cc UEM-Cup med några inhop i 250GP-VM som wildcard förhoppningsvist. Vilka som ska bli förare för teamet vet jag inte än. Men vet att Tysken Toni Wirsing sökte plats i 250GP-VM men fick avslag. Så gissar att han kanske kör i detta teamet.
Bara lägga av så? Borde inte han kunna göra ok ifrån sig i WSS?
LOL! ... varför står det så där för? Vem är nissen som skriver? Skönt o ha blivit internationellt erkändSatt å försökte hitta nått rolig info och hittade ett Belgiskt raceforum där nyheten om Backis va med på. Men den som svarat på den nyheten.. Är det Swedie han menar som ska köra "fabriks R1" och är en av dom snabbaste i Svenska SBK och som Backis måste köpa extra mycke kalsonger för att möta!?Eller lurar babelfish-översättning mig nu?
![]()
http://thefastforum.be/Joomla/index.php/Dagelijks-Nieuws/MTM-Line-up-2008-Wegrace.html
Preliminär startlista för Superstock 600 European Championship.
(serien som går ihop med dom Europeiska WSBK-racen)
91 - Johansson Hampus - Umbria Bike - Yamaha YZF-R6
Så det är officiellt nu då!!
trodde att dom skulle släppa det på mässan.
Så det är officiellt nu då!!
trodde att dom skulle släppa det på mässan.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |