Smakråd skinnställ...

wernermannen

Skrapa skora
Gick med
1 May 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98*såld* Honda CBR1000RR -04 *Såld* Yamaha R1 2004 *såld* Dr650r 1993 *såld* Nuvarande Suzuki SV1000S 2004
Gå på din egna känsla och strunta i vad andra tycker, det brukar bli bäst! Gör en plus- och minuslista för ställen och köp det som får mest plus av dig själv:tummenupp
 

Merman

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
Speed Triple R 2012, Jaguar S-Type R
En detalj jag skulle fundera över är om dragkedjan mellan jackan och byxorna är sydd ordentligt i skinnet eller om den sitter i tyginredningen. Det kan kännas väldigt vekt ibland. Hade också tänkt åka förbi Lelles och kika på liknande ställ, ska ta med dom där på att-prova-listan.
 

Krillelundgren

Förbjuden väg är oftas hårt sliten.
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 640 SM
Arlen Ness :tummenupp Men sen är inte det som är viktigast, komforten i stället ska vara bra, annars kan det kvitta. . ... :wiggle
 

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Ort
RÖGLE:)
Hoj
R6:a 99:a
Arlen Ness var det ända som var snyggt av dessa..
Men du ska ju ta det som sitter bäst..
 

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Stockarnas holm
Hoj
R6a
Kör på det som DU tkr bäst om och som du trivs bäst i så blir du garanterat mest nöjd :tummenupp
Men med ett ställ som Arlen Ness kommer du garanterat bli en riktig tjejmagnet för det är och sitter riktigt snyggt :D :tummenupp
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Kör på det som DU tkr bäst om och som du trivs bäst i så blir du garanterat mest nöjd :tummenupp
Men med ett ställ som Arlen Ness kommer du garanterat bli en riktig tjejmagnet för det är och sitter riktigt snyggt :D :tummenupp


Men så där kan du inte säga ;)

Gillar Arlen Nesset mest, är klart SNYGGAST!

MEN, det satt som sagt inte riktigt bra :(

Alpinestars stället satt riktigt skönt och bra, men tycker det ser lite "mesigt" ut eller vad man skall säga...

Visst är det viktigare att det sitter bra, men man borde kunna hitta båda....


/Jocce
 

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Ort
RÖGLE:)
Hoj
R6:a 99:a
Men så där kan du inte säga ;)

Gillar Arlen Nesset mest, är klart SNYGGAST!

MEN, det satt som sagt inte riktigt bra :(

Alpinestars stället satt riktigt skönt och bra, men tycker det ser lite "mesigt" ut eller vad man skall säga...

Visst är det viktigare att det sitter bra, men man borde kunna hitta båda....


/Jocce

Alpinestars stället var riktigt jävla fult enligt mig.. ser töntigt ut..
Nä hade jag varit som dig så hade jag testat fler ställ då, berik har många snygga :)
 

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Stockarnas holm
Hoj
R6a
Men så där kan du inte säga ;)

Gillar Arlen Nesset mest, är klart SNYGGAST!

MEN, det satt som sagt inte riktigt bra :(

Alpinestars stället satt riktigt skönt och bra, men tycker det ser lite "mesigt" ut eller vad man skall säga...

Visst är det viktigare att det sitter bra, men man borde kunna hitta båda....


/Jocce


Och varför skulle jag inte kunna säga så? :D
Jag tkr personligen att Arlen Nesse stället satt bäst på dig, det såg snyggast ut helt enkelt av dem tre ställen som fanns att välja på i mina ögon! Men sedan så skrev jag ju även att du ska välja det som passar DIG bäst och som DU trívs bäst i, och det kan ju ingen här avgöra utan det är upp till dig själv! Jag sa bara vad jag tyckte eftersom du bad om våra åsikter i form av smakråd och du fick min :tummenupp

Och självklart så finns det ställ där du kan hitta både komforten och den utseendemässiga biten, men du får leta runt lite om du känner att du inte har hittat det än! Det finns massor med ställ å välja på ju, det är bara å välja å vraka :tummenupp Det finns något för alla :)
 

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Arlen är snyggast! Men med den längden på armarna så avråder jag dig starkt. Har själv haft ett ställ med den längden på armarna, jobbigt om du skall tex. vända en hoj på en gata och skinnstället inte tillåter dig göra fullt styrutslag på ett normalt sätt :mad:

Men tycker du att alla tre skinnställen är snygga så gå på den som sitter bäst, skönast i längden :)
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Jag stod som du på Lelles och valde ett Berik som var för kort i ärmarna, det skickade dom till Jofama/Lindstrands som förlängde och det blev jäääkligt bra, riktigt snyggt jobb, kostade typ 600 spänn.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Var med glimten i ögat jag sa det ;)

Förstår precis hur du menar...

Hade Arlen Nesset suttit bättre hade jag troligen köpt det på plats...

får som sagt leta vidare...


/Jocce

Och varför skulle jag inte kunna säga så? :D
Jag tkr personligen att Arlen Nesse stället satt bäst på dig, det såg snyggast ut helt enkelt av dem tre ställen som fanns att välja på i mina ögon! Men sedan så skrev jag ju även att du ska välja det som passar DIG bäst och som DU trívs bäst i, och det kan ju ingen här avgöra utan det är upp till dig själv! Jag sa bara vad jag tyckte eftersom du bad om våra åsikter i form av smakråd och du fick min :tummenupp

Och självklart så finns det ställ där du kan hitta både komforten och den utseendemässiga biten, men du får leta runt lite om du känner att du inte har hittat det än! Det finns massor med ställ å välja på ju, det är bara å välja å vraka :tummenupp Det finns något för alla :)
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Arlen ness stället var ju klart snyggast.
Men Berik stället såg bra ut det också, lite tråkigt med helsvart bara.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Lyfter lite, då jag gjort en update, ett "ställ" till tillagt (dock inte riktigt ställ, utan jacka+byxor)...


/Jocce
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Arlen var lite för mycket helt enkelt. Lite som R6Sandras Avatar (sorry).
Som någon sade : För mycket Bling. Den saknade bara neon stripes och saftblandare.
Men det är ju en helt personlig åsikt!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Arlen ! En sak gällande storlekar .. Själv har jag strl 50 jacka "tight" skulle vilja ha 51 :) i mitt Alpinestars ..

Så jag undrar ..Alpinestars Strl 50 hur matchar det övrigas Strl 50 tex Arlen , berik osv ?
Mvh
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Alpinestars stället och sista berik stället såg ut att sitta ok även arlen stället, dom hade många ventilationsfält (fält av "strecht tyg" istället för skin... armhålor, knäveck och ljumskar...) ser ut att kunna vara lite svalare under den värmande solen....
 

Fritjov

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Täby
Hoj
SM Snart!
Haha!!! :D :D You made my day!

Alpinestars alla gånger! Alla andra ser ut som en påse skit! Mja, inte riktigt.. men..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top