Smaksätt kolsyrat vatten - Hur gör du?

hade en kompis i barndomen som hade en sodastreamer importerad från usa, batteridriven givetvis, man tryckte på knappen och så tryckte den i kolsyra i en glasflaska, påminde om dom gammla coca cola flaskorna.
Vi kom på den eminenta iden att kolsyra oboy, ingredienser i flaskan och sätta fast i maskinen, tryckte på knappen och den började pumpa kolsyra. man såg att mjölken började expandera så sa till min vän att vi får nog stänga av detdär, vi var påväg fram när flaskan splittrades, hela köket var fullt av bruna prickar och glassplitter. ingen skada skedd på oss men vi fick ju städa en stund.

Iom denna tråd har diverse kolsyremaskinanvändare.

Ska köpa en sådan i julklapp.
Så vilken/vilka maskiner kan rekommenderas?

Sådan här så klart,min är en -50talare men ska finnas att få tag på nya.
Tror Claes Olson har något liknande.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    104.4 KB · Visningar: 123
Iom denna tråd har diverse kolsyremaskinanvändare.

Tror inte att dyrare maskiner är bättre på att kolsyra.
Man får helt enkelt gå efter pris och utseende.
Vi har mest rostfria pryttlar i vårt kök så det blev såklart rostfritt här oxå.

Smakar faktiskt annorlunda än kranvatten... ...Testa att köpa Ramlösa Stilla eller annat källvatten.

Kranvatten och Ramlösa Stilla smakar EXAKT likadant, åtminstone här i Malmö. Skulle inte förvåna mig om vattnet i majoriteten av flaskvattnen är vanligt kommunalt vatten med tillsatta mineraler i.

Kranvatten och Ramlösa Stilla smakar EXAKT likadant, åtminstone här i Malmö. Skulle inte förvåna mig om vattnet i majoriteten av flaskvattnen är vanligt kommunalt vatten med tillsatta mineraler i.

Efterfrågan av Ramlösa översteg kapaciteten i hälsobrunnen redan på 70-talet enligt farsan. Det var tydligen stor skandal i tidningarna säger han. Jag var bara liten pilt och minns inte så bra.

Jag undrar jag med av samma orsak. I mitt fall handlar det om en maskin till päronen som HELT saknar allt vad modemedvetande och trendkänslighet betyder så jag vill ha en billig maskin, punkt.

Jag undrar jag med av samma orsak. I mitt fall handlar det om en maskin till päronen som HELT saknar allt vad modemedvetande och trendkänslighet betyder så jag vill ha en billig maskin, punkt.

Jag köpte en till mina päron förra julen. Det blev en svart Sodastreamer modell basic, typ 700 spänn. Inget lull-lull, gör det den ska.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick