Smala höga raceboots?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Behöver nya boots och jagar ett märke som har högre och smalare modeller.

Jag har små fötter (36) men långa ben och smala vader, det blir en svår kombination. Idag har jag ett par TCX S-ZERO men de blir väldigt låga.

Verkar som SIDI's modeller är lite högre, är det någon som vet eller har andra tips?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Mina Sidi stealth är ganska höga, lättaste är väl att gå in på MC-huset eller dyl och pröva dig fram:)

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Mina Sidi stealth är ganska höga, lättaste är väl att gå in på MC-huset eller dyl och pröva dig fram:)

Låter bra de är ganska höga :tummenupp Att prova mig fram på MC-huset eller Lillemans innebär tyvärr att jag har en eller i bästa fall två modeller att välja på i stl 36 :gnissla

Men det är klart, jag kan ju gå in och jämföra höjd och bredd på olika modeller och utgå från det när jag beställer sen.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Lånar tråden lite snabbt: Men risk för bli kallad:4skrika. Stövlar man har under skinnstället hur fan funkar det:näsblod. För mitt ställ sitter fan slickat längst vaden redan.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
Låter bra de är ganska höga :tummenupp Att prova mig fram på MC-huset eller Lillemans innebär tyvärr att jag har en eller i bästa fall två modeller att välja på i stl 36 :gnissla

Men det är klart, jag kan ju gå in och jämföra höjd och bredd på olika modeller och utgå från det när jag beställer sen.

Tyvärr så verkar SIDI stealth börja på 37 :p, men jag tycker det är skönare att ha mc stövlar som är ytterst lite förstora så dem inte sitter som fan för dem töjs ju knappast och då är det ju bara obehagligt man kan ju spänna dem rätt mycket uppe så dem sitter hårt och inte åker runt på foten:) Ännu en Malmö-BO :yoparty

Lånar tråden lite snabbt: Men risk för bli kallad:4skrika. Stövlar man har under skinnstället hur fan funkar det:näsblod. För mitt ställ sitter fan slickat längst vaden redan.
kan man ha stövlar innanför stället :va

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Tyvärr så verkar SIDI stealth börja på 37 :p, men jag tycker det är skönare att ha mc stövlar som är ytterst lite förstora så dem inte sitter som fan för dem töjs ju knappast och då är det ju bara obehagligt man kan ju spänna dem rätt mycket uppe så dem sitter hårt och inte åker runt på foten:) Ännu en Malmö-BO :yoparty

kan man ha stövlar innanför stället :va

Jupp. Rossi kör så bl a.

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster

Valentino+Rossi+boots.JPG
bild på Rossis stövlar, de är mycket tunnare och ser inte ut att ge något vidare skydd för fotleden

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08

Har stl 37 i mina TCX och dom kan jag använda med tjock sula och raggsockor, perfekt när det är kallt men inte så perfekt på sommaren :) Däremot har jag provat Alpinestars och där hade nog 37 funkat, så har jag tur är även SIDI små i storlekarna... Får dra en chansbeställning :tummenupp

Ännu en Malmöbo ja :hej om än inflyttad. Får hoppas att Skåne lever upp till ryktet att introducera våren redan i mars :banana

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
Har stl 37 i mina TCX och dom kan jag använda med tjock sula och raggsockor, perfekt när det är kallt men inte så perfekt på sommaren :) Däremot har jag provat Alpinestars och där hade nog 37 funkat, så har jag tur är även SIDI små i storlekarna... Får dra en chansbeställning :tummenupp

Ännu en Malmöbo ja :hej om än inflyttad. Får hoppas att Skåne lever upp till ryktet att introducera våren redan i mars :banana

MC huset har nog SIDI, så du kan ju pröva storlek där :)
Jadå, vi har tidig vår beror på hur kräsen man är med vädret(frusen av mig) körde första svängen 28mars förra året, höll på att dö dock men ja :tungan vissa körde ett bra tag tidigare. Ses i sommar då :yoparty

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
MC huset har nog SIDI, så du kan ju pröva storlek där :)
Jadå, vi har tidig vår beror på hur kräsen man är med vädret(frusen av mig) körde första svängen 28mars förra året, höll på att dö dock men ja :tungan vissa körde ett bra tag tidigare. Ses i sommar då :yoparty

Sant, ska kolla in MC huset och Lillemans innan jag beställer, kanske har jag tur :)

Men då ses vi på vägarna i mars då :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...