Smart depåstöd!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har hojarna står intill ett räcke med trångt utrymme framåt.
Därför vill jag inte att stöden ska sticka ut så mycket bakåt som vanliga depåstöd gör.
Fick då syn på det här som fälls framåt:
Men, man kan ju fan inte hosta upp nästan fyra lax, det måste ju finnas nån Kinakopia, eller?
Har letat men hittar inget likadant.

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
kymco Cobraracer
Hade en sådan typ på min NS400, tror det var original, tyckte det var lite udda, dock var det enkelt att nå med högerhanden när man hade vänster hand på styret-)

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Proworks har detta, skall vara för custom? men kan kanske användas - inga pengar att tala om
View attachment 495778
Jo, men tror det är gjort för att lyfta på ramen under motorn men jag kan ha fel.
Men det är annars ganska likt, kanske går att modda för bobiner?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jo, men tror det är gjort för att lyfta på ramen under motorn men jag kan ha fel.
Men det är annars ganska likt, kanske går att modda för bobiner?
Borde gå om du har lite verkstadsutrustning o inte tummen mitt i handen. För 299:- inflationsskadade kronor så kan du väl testa? Anpassa genom att göra avstånd mellan h o v sida justerbart och sedan gafflar/hyllor för resp. sving

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Borde gå om du har lite verkstadsutrustning o inte tummen mitt i handen. För 299:- inflationsskadade kronor så kan du väl testa? Anpassa genom att göra avstånd mellan h o v sida justerbart och sedan gafflar/hyllor för resp. sving
Ja, det vill jag också tro. Har lagt ut frågan till en kompis med en bättre verkstad i garaget:
"-Vi kan titta på det." Brukar oftast, när det kommer från honom, betyda "Inga problem."

Fö fattar jag inte hur de kan ta 4000, det är ju ändå bara ett stöd? Har sökt på kinamarknaden Ebay utan resultat, där brukar kopior annars dyka upp snabbt.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ha, intressant tråd! Går precis i liknande tankar. Pit Bull-stödet är legendariskt på andra sidan pölen, och alla som har det säger sig vara mycket nöjda. Har man enkelsving så kan man använda samma stöd för båda sidor. Annars finns här i Europa Kern Stabi som är liknande princip men med vändbart handtag. Ser rejält ut men av någon anledning levererar de inte till Sverige (men däremot Slovakien och Frankrike?!).

Måste nog maila dem och kolla.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Ha, intressant tråd! Går precis i liknande tankar. Pit Bull-stödet är legendariskt på andra sidan pölen, och alla som har det säger sig vara mycket nöjda. Har man enkelsving så kan man använda samma stöd för båda sidor. Annars finns här i Europa Kern Stabi som är liknande princip men med vändbart handtag. Ser rejält ut men av någon anledning levererar de inte till Sverige (men däremot Slovakien och Frankrike?!).

Motea har också en massa stöd, men inget "framåtstöd."

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus

Pit Bull stöden är bra. Overkill i dimensionerna och j-t stadiga. Har dessutom deras transportstöd i bussen, helt suveränt.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Kolla deras film.
Ett väldigt pyssel för att lyfta, i alla fall med enkelsving.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Därför vill jag inte att stöden ska sticka ut så mycket bakåt som vanliga depåstöd gör.
Men, man kan ju fan inte hosta upp nästan fyra lax, det måste ju finnas nån Kinakopia, eller?
Jag kör med Motea-liknande på RC8an och alla motarder på rullande mekpallar. Det gör livet mycket enklare när man bara kan flytta grejerna direkt i sidled utan att behöva rulla runt hela garaget för att komma åt nåt.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Har du provat med Google "bildsök"? Kom upp en hel del när jag testade det som kanske kan falla i smaken 🙂

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, det vill jag också tro. Har lagt ut frågan till en kompis med en bättre verkstad i garaget:
"-Vi kan titta på det." Brukar oftast, när det kommer från honom, betyda "Inga problem."

Fö fattar jag inte hur de kan ta 4000, det är ju ändå bara ett stöd? Har sökt på kinamarknaden Ebay utan resultat, där brukar kopior annars dyka upp snabbt.
Med tanke på att de kostar 230 dollars i US and A så är det någon längs vägen som har ett hyfsat påslag.

Twinduc

Medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Diverse
Med tanke på att de kostar 230 dollars i US and A så är det någon längs vägen som har ett hyfsat påslag.
Åsså läggs tull, frakt, moms på.
Svenska kronan är inte stark mot dollarn precis. Tyvärr.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hur menar du då? Verkar hur enkelt som helst, iaf i denna videon.

Han skruvar dit något på högersidan, drar fast något på vänstersidan och samma sak när det ska bort.
Inget jag vill pilla med i depån.
Det ska vara som en bra lördagskväll, pang i och inget fipplande.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har man bara lite rör, en bågfil och en svets så kan det ju inte vara någon omöjlighet att slänga ihop en sån där själv?
Och har man en träsåg, hammare, spik, skruv och skruvmejsel och lite spikplåt så borde det bara behövas en lämplig bräda, typ 90 x 45 x 2400 så är det fixat.
Om det bara gäller göra ett stöd till en hoj. Inget krav på passa många olika hojar.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Han skruvar dit något på högersidan, drar fast något på vänstersidan och samma sak när det ska bort.
Inget jag vill pilla med i depån.
Det ska vara som en bra lördagskväll, pang i och inget fipplande.
om du kollar klippet jag länkade så skjuter han in spindeln i hjulaxeln och lyfter, inget annat. Men kanske finns flera varianter.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin