Smarta killar

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Skönt att de åkte fast dock :tummenupp

Tänk på alla som gör exakt samma grej men inte vurpar och blir tagen av polisen.. vidrigt... :död

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Försöker att inte tänka på alla jävla ratt(styre)fyllon det finns därute. Då hade man fan inte vågat ge sig ut med varken bil eller hoj. Förhoppningsvis blir det självsanering så småningom.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
3 promille.. jisses..då är man fruktansvärt radar!
hur klarar man ens gå då? =)
2 mellanöl så somnar en annan..

Flisan

Mickiz
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
Suzuki SV605 S -03
3 promille.. jisses..då är man fruktansvärt radar!
hur klarar man ens gå då? =)
2 mellanöl så somnar en annan..

Kan man ha så mycke i kroppen och fortfarande stå!!! Helt sjukt!
man hade ju snarare legat och kramat hojen på parkeringen för man råka trilla över den :död

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Citat:

Den 23-årige mannen misstänks därför för att antingen ha stulit eller medvetet ha använt en stulen motorcykel. Falskskyltningen innebär att 23-åringen dessutom är misstänkt för märkesförfalskning.

Märkesförfalskning:lol:lol:lol:lol:lol:rofl:hihi

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
R6 -05
runt 15 000 varje dygn kör onykter...

Försöker att inte tänka på alla jävla ratt(styre)fyllon det finns därute. Då hade man fan inte vågat ge sig ut med varken bil eller hoj. Förhoppningsvis blir det självsanering så småningom.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
lika ofta som du kör förbi en taxi kör du förbi en rattfull

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är naturligtvis ren fabrikation. Ingen sätter sig och kör mc i det skicket. Ett solklart fall av "eftersupning!"

/G Ahrton

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Kan man ha så mycke i kroppen och fortfarande stå!!! Helt sjukt!
man hade ju snarare legat och kramat hojen på parkeringen för man råka trilla över den :död

Jo. Dom flesta av oss har nog problem att överhuvudtaget komma iväg i en bil eller med MC redan vid 2 promille och än värre blir det ju vid 3.

Jag har för mig att det dom säger är.
5 promille: Dödligt.
4 promille: Medvetslös.
3 promille: Mycket svårt berusad, stora problem att överhuvudtaget stå upp eller prata.
2 promille: Ganska berusad. Börjar prata svårbegripligt och vinglar.
1 promille: salongsberusad.

En person som kan få igång ett fordon och köra iväg vid 3 promille brukar man utgå ifrån är en person som har ganska grava alkoholproblem. MAn måste vara tillvänjd för att greja det.

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Nja, vadå? Du påstod att ingen sätter sig och kör mc i det skicket. En alkis som är van att supa kan ha mycket höga halter av alkohol i blodet och ändå uppfattas som tämligen nykter. Han skulle nog sätta sig och köra mc. Finns många som kör bil med den promillen.
Högsta promillen har en Lettisk lastbilschaffis, 7,72 promille......

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Polisen motiverade sin "insats" vid Swedish Bike Meet (Knallpulvercity) med att de gjot X antal nykterhetskontroller och hittat ett antal onyktra förare.
Insatsen debiterades arrangören.
Procentuellt skulle nykterhetskontrollerna gett större utdelning var som helst annars.
Kostnaden var sista spiken i kistan för arrangemanget.

I övrigt blir jag glad och trevlig vid polisens rutinkontroller, när de kolla körkortet, nykterheten och att fordonet är någorlunda trafikdugligt.

Hastighetskontroller ger en annan sinnesstämning.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nja, vadå? Du påstod att ingen sätter sig och kör mc i det skicket. En alkis som är van att supa kan ha mycket höga halter av alkohol i blodet och ändå uppfattas som tämligen nykter. Han skulle nog sätta sig och köra mc. Finns många som kör bil med den promillen.
Högsta promillen har en Lettisk lastbilschaffis, 7,72 promille......

Jag skrev också under med en pseudonym som är synonym med kungen av taskiga bortförklaringar, (i samband med påståenden om spritförtäring och framförande av fordon samt ordningengföljden på dessa aktiviteter). Trodde, i min enfald, att man inte behövde sätta ut färgglada huvudfotingar för att folk skulle uppfatta en viss raljans.

Varenda Svensson lyckas bygga upp en promillehalt på en vecka med paraplydrinkar, som hade gjort gelé av benen vid en enstaka fylla. Jag är en lantis, tror du inte jag vet vad maratonsupa innebär?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln