men i länken som jag tagit med, finns det en demonstrationsvideo som bara tar några sekunder på sig att gå från '0 till full toning'...kolla gärna in den.
Stackars företag!
Jag har ilikhet med flera andra här mailat och frågat om visiren, och som sagt dom är elektrokromatiska (reagerar genom att man lägger på ström), inte fotokromatiska som glasögonen (reagerar på ljus, helt utan strömtillförsel).
Hur fort dom ändrar från ljust till mörkt beror på hur stor ström man lägger på.
Dom behåller senast inställda läge om batteriet tar slut.
varför stackars??
Jag tänkte mest på alla nyfikna mail dom får, för det är ju inte synd om dom för att dom har en kanonprodukt på gång...
Men av svaret jag fick att döma verkar det bra
Akumas hjälmar är numera exklusivt representerade i Sverige av Ruck'n Run Racing, kommer inom kort att finnas i e-butiken på www.rucknrunracing.se .
De Elektrokromatiska visiren (TOD- Tint On Demand) kommer att finnas för försäljning i Sverige från Juli månad, de skall inte blandas ihop med de Fotokromatiska som finns redan nu, gå gärna in på www.akumahelmets.com och titta nogrannare.
Akumas hjälmar är realtivt stora i USA och har vunnit flera utmärkelser såsom Helmet of the Year 2006 med Ghostrider och nu häromdagen på Expomässan i Indianapolis för Apachehjälmen.
mvh
Ola Kvarnström
Ruck'n Run Racing
vad kommer priset landa på?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |