Smarta visir

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag tror bara demovideon visar att man kan ha olika nyanser och inte bara mörkt eller ljust, mörk<->ljust omslag borde gå på sekunden eller mindre, så det lär funka i tunnlar.

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
men i länken som jag tagit med, finns det en demonstrationsvideo som bara tar några sekunder på sig att gå från '0 till full toning'...kolla gärna in den.

Kollade halva men såg ingenting om det....lat som attan jag vet. Jag tror att det är olika teknologi på visir. I den artikeln där de testar visiren så har de fotograferat visiret var 30 sek för att se hur det har mörknat och efter ca 2-3 minuter är det som mörkast. De säger också att det inte fungerar i en tunnel, man göra som med ett vanligt mörkt visir, fäll upp eller vänta... Det finns mkt bilder längst ner i artikeln som föklarar bättre än jag.

Priset på detta visir är 75$ och skall finnas till salu over there.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Akuma

Akumas hjälmar är numera exklusivt representerade i Sverige av Ruck'n Run Racing, kommer inom kort att finnas i e-butiken på www.rucknrunracing.se .

De Elektrokromatiska visiren (TOD- Tint On Demand) kommer att finnas för försäljning i Sverige från Juli månad, de skall inte blandas ihop med de Fotokromatiska som finns redan nu, gå gärna in på www.akumahelmets.com och titta nogrannare.

Akumas hjälmar är realtivt stora i USA och har vunnit flera utmärkelser såsom Helmet of the Year 2006 med Ghostrider och nu häromdagen på Expomässan i Indianapolis för Apachehjälmen.

mvh
Ola Kvarnström
Ruck'n Run Racing

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stackars företag!

Jag har ilikhet med flera andra här mailat och frågat om visiren, och som sagt dom är elektrokromatiska (reagerar genom att man lägger på ström), inte fotokromatiska som glasögonen (reagerar på ljus, helt utan strömtillförsel).

Hur fort dom ändrar från ljust till mörkt beror på hur stor ström man lägger på.

Dom behåller senast inställda läge om batteriet tar slut.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Stackars företag!

Jag har ilikhet med flera andra här mailat och frågat om visiren, och som sagt dom är elektrokromatiska (reagerar genom att man lägger på ström), inte fotokromatiska som glasögonen (reagerar på ljus, helt utan strömtillförsel).

Hur fort dom ändrar från ljust till mörkt beror på hur stor ström man lägger på.

Dom behåller senast inställda läge om batteriet tar slut.

varför stackars??

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Jag tänkte mest på alla nyfikna mail dom får, för det är ju inte synd om dom för att dom har en kanonprodukt på gång...

Men av svaret jag fick att döma verkar det bra

ok :) trodde du menade Ruck'n Run Racing..

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Akumas hjälmar är numera exklusivt representerade i Sverige av Ruck'n Run Racing, kommer inom kort att finnas i e-butiken på www.rucknrunracing.se .

De Elektrokromatiska visiren (TOD- Tint On Demand) kommer att finnas för försäljning i Sverige från Juli månad, de skall inte blandas ihop med de Fotokromatiska som finns redan nu, gå gärna in på www.akumahelmets.com och titta nogrannare.

Akumas hjälmar är realtivt stora i USA och har vunnit flera utmärkelser såsom Helmet of the Year 2006 med Ghostrider och nu häromdagen på Expomässan i Indianapolis för Apachehjälmen.

mvh
Ola Kvarnström
Ruck'n Run Racing

vad kommer priset landa på?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...