SMC årsmöte 13-15 maj - vilka skall dit?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hallå alla,
Någon som/vilka skall besöka SMCs årsmöte i Båstad 13-15 maj? Se här: https://www.svmc.se/smc/arsmotet/arsmote-2022/

Själv lurar jag på att åtminstone kika in under lördagen. Skulle vara intressant att höra hur snacket går. Även om årsmöten generellt innehållet mycket formalia, godkännande av diverse punkter, årsredovisning, inval av styrelsemedlemmar och annat i den vägen, så vore det intressant att höra vad som avhandlas i övrigt. (Jo, jag tycker det är intressant - sådan är jag.)

Sedan kan man ju kombinera det med att hänga på någon av programpunkterna om man vill. Själv spejar jag på "långa touringen" lördag förmiddag för jag vill gärna lära mig mer om vägarna i de trakterna. (Fast så himla lång är den ju inte, 3 timmar, men det får duga!)

Här är programmet: https://www.svmc.se/media/f3pcllrd/2022-programa4.jpg

Fler som kommer att vara där?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Japp, jag åker dit. 135 mil enkel väg så det blir en liten nätt touringresa nästa helg ?

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jo, du är ju "Direktör för det hela" så det hade jag nog gissat. :)
135 mil... då måste du ju tanka på vägen, eller tar du allt i ett svep? :D
2 x 135 blir 270 mil. Det motsvarar 1/4 av ett bakdäck. Hoppas du kan ta ut milersättning!

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jo, du är ju "Direktör för det hela" så det hade jag nog gissat. :)
135 mil... då måste du ju tanka på vägen, eller tar du allt i ett svep? :D
2 x 135 blir 270 mil. Det motsvarar 1/4 av ett bakdäck. Hoppas du kan ta ut milersättning!
Haha, det ligger en ny omgång Metzeler Tourance på Tigern som jag räknar med ska bli inkörda på resan ;) Det blir nog något tankstopp och på vägen ned lite roligare vägar och en övernattning. Men på söndag blir det raka spåret hem, jobb på måndag!

Du må ju komma fram och hälsa, Du har ju också god smak när det gäller hojar och fabrikat! Själv ska jag försöka testa elhojarna och en av de nya Tiger 1200 ska ju också finnas där - den skulle jag gärna jämföra med min egen!

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Bumpar tråden! Fler som skall dit?
Ser hyggligt ut vädermässigt på lördagen. Inte särskilt varmt och ganska blåsigt. Men sol!
Ser fram emot att köra lite nya (för mig) nordskånska/sydhalländska vägar på förmiddagsturen!

1652338218404.png

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Tyvärr träningsdagar och premiär på Mantorp... eller premiär på 2 hjul där.... 4hjul va premiäråren 1989 :hojcbr

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag var där!
Körde med på en fin-fin tur kring/över Hallandsåsen - riktigt vackra vägar i ljus vårgrönska. Gott om bokskog! Fotot jag postar är lite fusk, det är från Åkulla längre norrut i Halland. Men det ger en känsla av hur det kunde se ut.

Träffade trevligt folk, både nya och gamla bekantskaper. Bl a roffe_s, Galne Dansken, SMCs Maria Nordqvist (SMCs stjärna när det gäller att svara på remisser och sätta blåslampa på Trafikverket), såg Swedie (tror jag - kom inte åt att hälsa), med mera. Klart värt att åka på! (y)

1652555734536.png

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jag var där!
…Träffade trevligt folk, både nya och gamla bekantskaper. Bl a roffe_s, Galne Dansken, SMCs Maria Nordqvist (SMCs stjärna när det gäller att svara på remisser och sätta blåslampa på Trafikverket), såg Swedie (tror jag - kom inte åt att hälsa), med mera. Klart värt att åka på! (y)
Hej, kul att träffas och prata lite efter årsmötet - alltid spännande med ett ansikte till namnet? Det var intressant att testa elhojarna och sedan var det ju dessutom fina omgivningar! Hemresan på söndagen gick bra men efter 135 mil i sadeln fick hojen faktiskt vila på måndagen. Årsmöten i SMC är alltid lite spännande, inget blir liksom likadant som det andra.

Till hösten blir det ju Riksträff i Romme, betydligt närmare att köra för mig?

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...