SMC 4-dagars Gelleråsen 22-25 maj

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Ta gärna med resorb och lite frukt eller dylikt, du kommer behöva det.
Kör du hoj dit o hem så glöm inte regnställ om utifall att, det är jävligt trist att köra 20mil motorväg i regn utan.
Som Lullen skrev, kolla bromsar, läckage, däcksmönster (skall vara godkänt) och drivpaketet.
Sen, glöm inte ryggskydd om du nu inte kör med det normalt sett... eller ja, inte resten av utrustningen heller. Vi släpper inte ut någon på banan som kör i icke godkänd mc-utrustning.

Tack kör alltid med riktig skyddsutr., dock ej helställ.

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Jag hade tänkt att frakta cykeln i skåpbil, är det någon som kan bistå med ett handtag när man ska lasta av och lasta den?

Hur förvarar ni cykeln mellan dagarna, har ni depåbox eller lämnar ni den utanför hotellet?

Jag hade tänkt att köra i medelgruppen!

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag ska köra steg 4 både 24:e och 25:e medel. Ska bli sjukt skoj :)

Eftersom jag är morgontrött är det givetvis totalt uteslutet att köra dit lördag morgon, så vi är ett par grabbar som bokat in oss på Karlskoga hotell fre och lör natt. Brukar dessutom vara jäkligt skönt att kunna ta ett dopp i poolen, basta lite på kvällen och sen käka en bra frukost på hotellet innan körningen. Sjukt prisvärt skulle jag säga.

Jag kör hem efter kursen på söndagen och det brukar inte vara några problem.
Allt är givetvis beroende på väder och regnar det kommer livet att vara pest när man ska köra dit eller hem, men är det uppehåll så går det ganska bra.

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Jag hade tänkt att frakta cykeln i skåpbil, är det någon som kan bistå med ett handtag när man ska lasta av och lasta den?

Hur förvarar ni cykeln mellan dagarna, har ni depåbox eller lämnar ni den utanför hotellet?

Det finns alltid en hjälpande hand, flera av oss sover dessutom på olika sätt vid banan.
Box brukar gå att hyra, kontakta Gelleråsen direkt, eller ta med hojen till hotellet.
Vilket som funkar bra!

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Någon som vet om någon grupp/fotograf är där och plåtar?

Är det värt att tvätta hojen innan för att få snygga poseringsbilder? ;)

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
2013, Triumph Street triple R

Samma här, dvs. bor på hotelet, kör i medel och behöver hjälp med i/ur lastning, så vi kan ju alltid samarbeta :tummenupp

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yahama MT09-SP
Kommer ner på fredag kväll och sover på plats så jag kan hjälpa till med i och urlastning, åker en cheva så hojta till bara =)

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag kommer att fota i helgen. Troligen lördag. Lägger upp allt fritt nästa vecka...
Du kanske skulle välja söndag istället. Efter att ha sett bra ut med väderprognoserna ska det helt plötsligt nu bli hällregn och åska imorn

-k.sdafjkl afjögiladhgiobadfh gjkahgjkfhadgk ajgk

Så...

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yahama MT09-SP
Det är ju självklart att det ska regna 1 jävla dag när resten är fantastiska :huvet, dock kan man ha tur att regnet drar förbi Åsen :Bugar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring