SMC Banåkningskurs

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Niklasinorr skrev:
2385912 Du får låna 300 pix av mej tills du får lön...

Och det jag menade med feg var att vurpa med hojjen, ska försöka skaffa en billig hoj till nästa år (typ motard) och prova på bankörning då. De får dock vänta tills dess.

Men tack ändå

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Så extremt skoj dagen har varit :banana
Jag fick mitt knäskrap till slut

Stort tack till alla som var där

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jo, det var kul.
Man är lite slut nu, 12 h (08:15 - 20:15) på hojen mörar en ganska bra,
men det var helt klart värt det. Rekommenderas alla om inte bara har
sporthoj för att köra fort rakt fram och pååsa vid JW-grillen. :mattias

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Lite bilder

Här är några bilder från körningen. Några bilder blev riktigt bra, är nöjd var ju trots allt första gången.

Har ett helt gäng till bilder, kan skicka orginalen ifall ni vill då de passar

Bifogat

• IMG_3855.JPG
    IMG_3855.JPG
    85.1 KB · Visningar: 77
  • IMG_3796.JPG
    IMG_3796.JPG
    76.9 KB · Visningar: 83
  • IMG_3713.JPG
    IMG_3713.JPG
    66.5 KB · Visningar: 74
  • IMG_3859.JPG
    IMG_3859.JPG
    78.2 KB · Visningar: 88

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det var en riktigt rolig dag, tack än en gång till instruktörerna, speciellt nicklas i mellan gruppen :tummenupp

Var helt klart värt pengarna, jag kommer garanterat att följa med till kemora och mittsverige nästa sommar. Förresten.. någon som vet om en beggad bromsskiva till en r6a kan gärna höra av sig..:rolleyes:

Blev bra bilder du tagit rondellen, synd att du inte fick med när man knäskrapade..

Slevin

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2006
Hoj
zx10r -06, XR600 -87
Xyron skrev:
2392241 Det var en riktigt rolig dag, tack än en gång till instruktörerna, speciellt nicklas i mellan gruppen :tummenupp

Var helt klart värt pengarna, jag kommer garanterat att följa med till kemora och mittsverige nästa sommar. Förresten.. någon som vet om en beggad bromsskiva till en r6a kan gärna höra av sig..:rolleyes:

Blev bra bilder du tagit rondellen, synd att du inte fick med när man knäskrapade..

Håller med... vilken kanondag!

Tack till alla som var med å anordnade! ( å ni andra åxå):tummenupp

Rondellen: jag skulle gärna vilja se bilderna, är alltid skoj... :)

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Xyron skrev:
2392241 Det var en riktigt rolig dag, tack än en gång till instruktörerna, speciellt nicklas i mellan gruppen :tummenupp

Tack själv, det blev en riktigt lyckad kurs! Vi hade en nästan lika bra kurs i Lycksele idag, riktigt skoj bana det med. Tyvärr började det regna dom två sista passen men det gick bra iallafall...:)

Och naturligtvis så skall ni alla komma till Mittsverige i slutet av maj/början på juni nästa år!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Niklasinorr skrev:
2393617 Tack själv, det blev en riktigt lyckad kurs! Vi hade en nästan lika bra kurs i Lycksele idag, riktigt skoj bana det med. Tyvärr började det regna dom två sista passen men det gick bra iallafall...:)

Och naturligtvis så skall ni alla komma till Mittsverige i slutet av maj/början på juni nästa år!

Jajjamän, har blivit frälst. Ska bara hitta mig ett par nya bromsskivor och belägg så ska det nog gå bra :rolleyes:

Hittade ett par skivor för 800kr på bikeshop.se , kan de verkligen hålla måttet? Tänkte är ju ruggigt billigt..:confused:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Xyron skrev:
2394022 Jajjamän, har blivit frälst. Ska bara hitta mig ett par nya bromsskivor och belägg så ska det nog gå bra :rolleyes:

Hittade ett par skivor för 800kr på bikeshop.se , kan de verkligen hålla måttet? Tänkte är ju ruggigt billigt..:confused:

Det är säkert inget fel på skivorna som sådana, problemet är att hita belägg som passar. Sammansättning på slitmaterialet i beläggen måste passa ihop med materialet i skivorna annars så blir det antingen för dålig friktion eller för bra friktion (slår skivorna) Kolla med tillverkaren vad dom rekommenderar för typ av belägg. Om tillverkaren inte rekommenderar nånting så skulle jag köpa andra skivor...men det är ju jag det:)

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Xyron skrev:

Har skivan slagit sig?

Jag som trodden R6 skivorna inte kunde det. Har plågat mina ordentligt.

Jag ska leta i min reservdelshög men vill minnas att jag inte har något sådant.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Zvugge skrev:
2395994 Har skivan slagit sig?

Jag som trodden R6 skivorna inte kunde det. Har plågat mina ordentligt.

Jag ska leta i min reservdelshög men vill minnas att jag inte har något sådant.

Nae.. jag var dummsnål. Skivorna var aningen slitna innan även beläggen. Jag beställde belägg men de han inte komma tills bankörningen i skellefteå. Så jag körde iaf och hoppades på att beläggen skulle hålla dagen ut. Vilket de inte gjorde, så när belägget på vänster sida tog slut blev det metall mot metall = :gråta.

Jag mätte skivan som är ok, och den är i underkant i tjocklek. Tror den var ganska precis 3mm men kan minnas fel. Så då blir det att beställa 2st fram skivor och en bak i ett komplett sett + 3 uppsättningar belägg. Så jag kan passa på att byta bak också för beläggen där är ca 25% kvar..

Edit: Det kostar 3712:- med frakt och VAT, så inte värst iaf. + Att de är snyggare än original :tomten
Får bara hoppas att de biter lika bra eller bättre än original.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Vilka trevliga banor ni har där uppe! Vi tillhör ju också norrland, varför kan inte vi också få såna banor?

Hur kul som helst var det! Riktigt duktiga deltagare som tog till sig det vi gick igenom! Jag återkommer gärna!

Instruktörssvamp på ratbike-R6

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Niklasinorr skrev:
2393617 Tack själv, det blev en riktigt lyckad kurs...

Yepp - Ni arrangörer och instruktörer bjöd oss verkligen på ett kanonfint arrangemang:)

Och för att i någon mån tillfredsställa Pers sadistiska ådra (som jag misstänker att de flesta gympalärare i någon mån är begåvade med) kan jag meddela att ett antal bortglömda muskler gjorde sig påminda under de följande dagarna...:rolleyes:

Så om Ni står ut med några gubar i sällskapet låter väl både Mittsverige och Virtasalmi som oerhört intressanta uppslag för kommande år...:tummenupp

Lycka till med arbetet för SMC i Norrbotten, Niklas och ...

Ha de!

Last edited:

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Hallå! Kommer det att bli något liknande arrangemang i Skellefteå nästa år?
Kunde tyvärr inte vara med den här gången......:rolleyes:

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Viklund73 skrev:
2406314 Hallå! Kommer det att bli något liknande arrangemang i Skellefteå nästa år?

Dom pratade iaf om det. Vi får väl se om det blir...

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Viklund73 skrev:
2406314 Hallå! Kommer det att bli något liknande arrangemang i Skellefteå nästa år?

Vi planerar att köra igen i Skellefteå/Lycksele nästa sommar också. Däremot så är det ganska klart att det blir Mittsverigebanan i slutet av maj/början på juni, då är ni givetvis allihopa välkomna dit!

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Niklasinorr skrev:
2406901 Vi planerar att köra igen i Skellefteå/Lycksele nästa sommar också. Däremot så är det ganska klart att det blir Mittsverigebanan i slutet av maj/början på juni, då är ni givetvis allihopa välkomna dit!

Jag återkommer gärna uppåt och hjälper till :)

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag har iaf fått svaret på vad jag ska göra åt mitt skrapande sidostöd
av mina banåkande Guzzivänner i Europa:

- skruva av det och luta hojen mot ett träd, räcke eller annat lämplig mellan
passen ;)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Forsberg skrev:
2406919 Jag återkommer gärna uppåt och instruktörar :)

Du är alltid välkommen till våra breddgrader Erik...:tummenupp

gthyni skrev:
2407126 jag har iaf fått svaret på vad jag ska göra åt mitt skrapande sidostöd
av mina banåkande Guzzivänner i Europa:

- skruva av det och luta hojen mot ett träd, räcke eller annat lämplig mellan
passen ;)

Låter som när Vesa Kultalathti körde CB1100R i början av 80-talet, han hade ingen bostad så han kvartade hos kompisar...med tävlingshojen lutad mot en lyktstolpe utanför, det var hans enda fordon...:)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...