Såg riktigt cooooolt ut
vilken filformat får du ut från Leanometern?
Den exporterar i .CSV format, dvs kommaseparerat. En liten bugg gör att man måste ändra hur windows hanterar tal med decimaler eftersom vi i sverige använder komman för dessa och då blir det knas när man skall importera .CSV filen sedan. Jag har haft mailkontakt med leverantören och dom kommer åtgärda detta, tills vidare får man ställa om så att windows använder "." istället för ",".
Varje rad i csv filen innehåller tidskod (5 rader per sekund), lutningsvikel, g-kraft i sidled och g-kraft i längsled.
Tyvärr verkar iaf min leanometer "gå lite för fort" för när man försöker synkronisera med filmen så ligger den snart och visar lutningen i nästa kurva istället för kurvan som man ser på filmen. Väntar på svar om det är något dom kan tänka sig fixa till eller om jag måste uppfinna något sätt att räkna om tidsangivelserna i .CSV filen eller om jag skall generera en separat videofil med bara instrumenteringen och sedan använda ett videoredigeringsprogram för att sakta ner den videokanalen tills det blir rätt.
Om någon som läser det här vill få en importdefinition av leanometerfilen till dashware så är det bara att PM:a.