SMC Broms & Kurvkurs på Mittsverigebanan

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
SMC Broms & Kurvkurs 2006!!!
Då var det dags att planera in försommarens aktiviteter!
Lördagen den 3 juni och Söndagen den 4 juni -06 så har du chansen att gå SMC´s Broms & Kurvkurs på Mittsverigebanan!

Priset kommer att ligga på 1150:- för en heldag inkl.mat och fika!
Värt att tänka på är att denna tusenlapp kommer du att tjäna igen om du tecknar SMC-försäkringen hos Folksam, då vi har ett avtal med dem!
Avtalet säger att om du fortbildar dig och givetvis blir godkänd hos SMC´s utbildningar så får du en lägre premie!!!
När det gäller hojar i försäkringsklass 1 - 6 så får du teckna SMC-försäkringen till en låg premie om du går SMC´s avrostningskurs, går du vidare och kör en Bkk så får du ännu lägre premie!
För hojar i försäkringsklass 7 - 11 så krävs det att du går SMC´s Bkk för att komma åt den förmånliga SMC-försäkringen i Folksam!
Är du nyfiken på att veta hur mycket lägre premie du kan få så är det bara att ringa Folksam på tel. nr. 0771-950 950 eller gå in på www.folksam.se
Mer info om detta finns även hos SMC!

Din försäkring gäller på alla SMC anordnade kurser!

Kursen ser ut som så att vi kommer att köra en heldag med bland annat:

-Besiktning avhojarna OBS! Tänk på att det är 100db bullergräns på banan,
så se till att ha besiktningsgodkända burkar på hojen!
-Bromsövningar
-Körning i små grupper om max 6-7 deltagare på 2 instruktörer
-Grupperna delas in så tempot blir anpassat efter deltagarna
-Körningen varvas med teori och diskussioner
-Och självklart mat och fika!

Instruktörer under helgen kommer att vara SMC´s egna Sporthojsinstruktörer som ingår i SMC´s Sporthojsprojektet!

Tempot i grupperna anpassas efter gruppens deltagare och de övningar som vi tränar på.
Alla hojtyper och förare är välkommna att deltaga och bli bättre förare!
Känner du att du vill köra flera dagar så är det bara att anmäla dig till detta,
du kan inte öva för mycket!
Det är förskottsbetalning som gäller och vi kör oavsett vilket väder det blir.


Anmälan och betalning finns på SMC´s hemsida http://www.motorcyklisterna.org/oms...ortbildning.asp "först till kvarn!"

Funderar du på att övernatta så rekomenderas Antjärns Camping cirka 800 meter söder om banan tel nr. 0611-741 50
:tummenupp
 
Last edited:

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
sp2 skrev:
2149040
Lördagen den 3 juni och Söndagen den 4 juni -06

skiiiit jag är i fjollträsk för match dessa datum, vad världen ska va orättvis mot just mig
:huvet
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Muppi skrev:
2149068 skiiiit jag är i fjollträsk för match dessa datum, vad världen ska va orättvis mot just mig
:huvet

Ja det var ju synd!
Denna sida har legat uppe på Sundsvall/Härnösandsforumet sedan i höstas då jag planerade och bokade denna helg! Synd att du inte såg länken där tidigare!
Vi hade ju tänkt köra helgen efter också men efter klent intresse bland norrlänningarna så stök vi den helgen! :(
Du får försöka pricka in någon annan Broms och kurvkurs söderut annars!
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
sp2 skrev:
2149102 Ja det var ju synd!
Denna sida har legat uppe på Sundsvall/Härnösandsforumet sedan i höstas då jag planerade och bokade denna helg! Synd att du inte såg länken där tidigare!
Vi hade ju tänkt köra helgen efter också men efter klent intresse bland norrlänningarna så stök vi den helgen! :(
Du får försöka pricka in någon annan Broms och kurvkurs söderut annars!

Jag ska kolla hur det ser ut med våran match. Är kursen redan fullbokad? Hur många kör ni per kurs?

Jag har läst lite närmare nu och det är altså en kurs per dag? Dvs jag kan gå vilken av dagarna jag vill och har ändå slutfört kursen?
 
Last edited:

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 999
Muppi skrev:
2149886 Jag ska kolla hur det ser ut med våran match. Är kursen redan fullbokad? Hur många kör ni per kurs?

Jag har läst lite närmare nu och det är altså en kurs per dag? Dvs jag kan gå vilken av dagarna jag vill och har ändå slutfört kursen?


Japp man kan gå en av dagarna och slutföra kursen
och jag ska köra 4/6
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
999an skrev:
2149901 Japp man kan gå en av dagarna och slutföra kursen
och jag ska köra 4/6

Hoho fan va härligt! Jag undrar om jag inte skulle ha bokat in mig på lördagen då.. Jäffla beslutsångest :huvet
------------
Nu har jag bokat lördagen den 3.e, bara hoppas man får plats då det stod i mailet att dom som får plats får bekräftelse och faktura hemskickad :gnissla
 
Last edited:

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Bearing skrev:

Ja jag upptäckte det :argpådato
Men gå in på SMC`s hemsida www.motorcyklisterna.org och klicka på länken "mc-fortutbildning" på första sidan. :tummenupp

Muppi skrev:
2149886 Jag ska kolla hur det ser ut med våran match. Är kursen redan fullbokad? Hur många kör ni per kurs?

Jag har läst lite närmare nu och det är altså en kurs per dag? Dvs jag kan gå vilken av dagarna jag vill och har ändå slutfört kursen?

Det stämmer bra, det är tänkt att det skall räcka med en dag för er deltagare!
Men vill du så får du gå två dagar, man kan aldrig lära sig för mycket :)

999an skrev:
2149901 Japp man kan gå en av dagarna och slutföra kursen
och jag ska köra 4/6

Kan vi räkna med lite snygga foton då?
Fast du kommer nog ha fullt upp med kursen kom jag på! :tungan

Muppi skrev:
2149943 Hoho fan va härligt! Jag undrar om jag inte skulle ha bokat in mig på lördagen då.. Jäffla beslutsångest :huvet

Ett tips om du vill köra mer, så har www.banåkning.nu 2-dagars körning på måndag och tisdag 5/6-6/6!
Vi ses på banan
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
sp2 skrev:
2150448
Ett tips om du vill köra mer, så har www.banåkning.nu 2-dagars körning på måndag och tisdag 5/6-6/6!
Vi ses på banan

Jag har bokat in mig på lördagens körning, den 3.e och hoppas att jag kommer med hehe. Är du med och anordnar det hela? Utifall man har några frågor.
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Muppi skrev:
2150520 Jag har bokat in mig på lördagens körning, den 3.e och hoppas att jag kommer med hehe. Är du med och anordnar det hela? Utifall man har några frågor.

Man kan säga att det är jag som håller i det hela! :3freak
Det är ca 20 platser kvar både på lördagen 3/6 och söndagen 4/6 så än finns det plats! :tummenupp
Har du frågor så skall jag försöka svara på dessa :)
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
sp2 skrev:
2150771 Man kan säga att det är jag som håller i det hela! :3freak
Det är ca 20 platser kvar både på lördagen 3/6 och söndagen 4/6 så än finns det plats! :tummenupp
Har du frågor så skall jag försöka svara på dessa :)

får man tid o sånt i bekräftelsen? och vad exakt kommer ske under dagen? :hihi
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Muppi skrev:
2150903 får man tid o sånt i bekräftelsen? och vad exakt kommer ske under dagen? :hihi

Mellan 07.00 och 08.00 är det inskrivning. Det betyder att du måste komma till banan före 07.45!
Vid inskrivningen får du välja om du vill köra i Långsam, Medel eller Snabb grupp?
Inom varje grupp blir det 2 små grupper med 2 st. instruktörer i.
Efter inskrivningen så besiktigas både du och hojen d.v.s. vi kollar så att hojen är reggad, försäkrad, bra bromsar, inga läckage, schysta däck och max 100db vid förbifart!
Vi kollar även att du har mc-kläder och körkort!
Sedan rullar dagen på med 20 min. körning per timme på banan varvat med teoripass!
Mitt på dagen så bjuds det på lunch och under teoripassen så finns möjlighet till att fika lite!
Dagen är över vid 6-tiden på kvällen så det blir en lång dag! :tummenupp
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
sp2 skrev:
2151337 Mellan 07.00 och 08.00 är det inskrivning. Det betyder att du måste komma till banan före 07.45!
Vid inskrivningen får du välja om du vill köra i Långsam, Medel eller Snabb grupp?
Inom varje grupp blir det 2 små grupper med 2 st. instruktörer i.
Efter inskrivningen så besiktigas både du och hojen d.v.s. vi kollar så att hojen är reggad, försäkrad, bra bromsar, inga läckage, schysta däck och max 100db vid förbifart!
Vi kollar även att du har mc-kläder och körkort!
Sedan rullar dagen på med 20 min. körning per timme på banan varvat med teoripass!
Mitt på dagen så bjuds det på lunch och under teoripassen så finns möjlighet till att fika lite!
Dagen är över vid 6-tiden på kvällen så det blir en lång dag! :tummenupp

Det låter förjäkla bra! Tur att jag ringde o bokade boende i närheten av Sundsvall hos några släktingar samtidigt som jag bokade kursen hehe. Finns det någon adress på banan så man kan få ut "ruttplanerar-kartor"?

Jag som aldrig varit på liknande förut o inte har någon aning om hur fort jag kan tänkas köra får man då byta grupp under dagen om man passar bättre i högre eller lägre eller blir det automatisk placering i långsammaste från start? :hihi

Körningen dom 20 min du pratar om blir det varvat bromsövning viss del och kurvtagning viss del eller är det bara runt banan som gäller och försöka nyttja det man lär sig på teorin? Dum fråga kanske men hey jag har ju inte provat förut :näsblod
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Muppi skrev:
2151393 Det låter förjäkla bra! Tur att jag ringde o bokade boende i närheten av Sundsvall hos några släktingar samtidigt som jag bokade kursen hehe. Finns det någon adress på banan så man kan få ut "ruttplanerar-kartor"?

Jag som aldrig varit på liknande förut o inte har någon aning om hur fort jag kan tänkas köra får man då byta grupp under dagen om man passar bättre i högre eller lägre eller blir det automatisk placering i långsammaste från start? :hihi

Körningen dom 20 min du pratar om blir det varvat bromsövning viss del och kurvtagning viss del eller är det bara runt banan som gäller och försöka nyttja det man lär sig på teorin? Dum fråga kanske men hey jag har ju inte provat förut :näsblod

Adress: www.motorparken.se
När du kommer till inskrivningen var ärlig mot dig själv och oss och berätta hur mycket du kört o.s.v. så hamnar du förhoppningsvis i rätt sällskap.
Om inte annat så fixar vi med ett byte under dagen, och detta kan gälla både uppåt och neråt i tempo!
Teori/praktik blandar vi som så att först så går vi igenom t.ex. motstyrning på pappret vi visar på hojen vi pratar och diskuterar i ca 20 min. sen hoppar vi upp på hojarna och testar detta i lagomt tempo i 20 min. därefter så tar vi lite feedback i ca 10 min. och har du tur så får du vattna hästen eller vila i 5-10 min. innan nästa teoridel! :fatta!
När dagen är över och du har deltagit i alla dessa moment och du har skött dig (d.v.s. ej busat på ett hjul och störat dig i almänhet) så kan du sedan kontakta Folksam och tala om att du gått Avanserad mc-fortutbildning hos SMC, då har du rätt till att teckna SMC-försäkringen hos Folksam! :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Detta är alltså nått för dem som knappt kört så mkt hoj tidigare.
Har totalt hunnit med 200mil på min r6a, och det känns som att lära sig behärska det man kör med skulle inte vara helt fel.

Förresten, tar ni hänsyn till om hojjen är reggad som 25kw och den kanske inte råkar vara det i verkligheten? :rolleyes:
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
sp2 skrev:
2151703 Adress: www.motorparken.se
När du kommer till inskrivningen var ärlig mot dig själv och oss och berätta hur mycket du kört o.s.v. så hamnar du förhoppningsvis i rätt sällskap.
Om inte annat så fixar vi med ett byte under dagen, och detta kan gälla både uppåt och neråt i tempo!
Teori/praktik blandar vi som så att först så går vi igenom t.ex. motstyrning på pappret vi visar på hojen vi pratar och diskuterar i ca 20 min. sen hoppar vi upp på hojarna och testar detta i lagomt tempo i 20 min. därefter så tar vi lite feedback i ca 10 min. och har du tur så får du vattna hästen eller vila i 5-10 min. innan nästa teoridel! :fatta!
När dagen är över och du har deltagit i alla dessa moment och du har skött dig (d.v.s. ej busat på ett hjul och störat dig i almänhet) så kan du sedan kontakta Folksam och tala om att du gått Avanserad mc-fortutbildning hos SMC, då har du rätt till att teckna SMC-försäkringen hos Folksam! :tummenupp

Det finns altså så det går o tanka där på plats? Så man inte stannar på någon raka och vackert får styra hojjen vidare

:hihi

Xyron skrev:
2151849 Detta är alltså nått för dem som knappt kört så mkt hoj tidigare.
Har totalt hunnit med 200mil på min r6a, och det känns som att lära sig behärska det man kör med skulle inte vara helt fel.

Förresten, tar ni hänsyn till om hojjen är reggad som 25kw och den kanske inte råkar vara det i verkligheten? :rolleyes:

Hehe Jag ligger på 150 mil med min t-ace, köpt i höstas och tyvär strypt till 25 pga mellankort men hey... den blev inte alls okörbar som många gnällt om så jag låter mina strypningar sitta kvar åtmindstonde tills prövotiden gått ut (13 juni) :rolleyes:
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Muppi skrev:
2152661 Hehe Jag ligger på 150 mil med min t-ace, köpt i höstas och tyvär strypt till 25 pga mellankort men hey... den blev inte alls okörbar som många gnällt om så jag låter mina strypningar sitta kvar åtmindstonde tills prövotiden gått ut (13 juni) :rolleyes:

Den blev inte okörbar men det var inte i närheten av lika kul som med full effekt, därför jag plockade strypningarna..
 

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Trångsund
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Syns på kursen...har bokat den 3:e :banana

Ser fram emot kursen hoppas bara på fint väder oxå.....

Vet man hur många tjejer som är bokade detta datum? :tuttar
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
Xyron skrev:
2152705 Den blev inte okörbar men det var inte i närheten av lika kul som med full effekt, därför jag plockade strypningarna..

Det kan jag tro ;)

Lillan78 skrev:
2152757Vet man hur många tjejer som är bokade detta datum? :tuttar

Jag trodde den frågan skulle komma från någon kille :crash
 

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Trångsund
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Jag trodde den frågan skulle komma från någon kille :crash[/QUOTE]


hahaha ledsen att göra dig besviken :rolleyes:
Vore juh nice med nån/några andra tjejer att prata med än massa hojgalna killar.....
Du kan väl ställa upp som tjej annars?? :tungan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top