SMC broms- och kurvteknik-kurs på Gelleråsen

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
SMC broms- och kurvteknik-kurs på Gelleråsen FULLBOKAT!

SMC Uppsala kommer tillsammans med Svenska BMW MC Klubben att under året att ha två bkk-kurser på Gelleråsen. Datumen är den 27/5 och 26/8.

Dessa kurser vänder sig inte i första hand till dig som redan är en rutinerad banåkare utan "målgruppen" är mer dom som känner att dom vill lära sig mer om broms- och kurvteknik. Nu kanske det är så att många här på sporthoj är duktiga banåkare men ni kanske har vänner och bekanta som inte är lika duktiga och som inte hänger här på sporthoj, ni kan ju tipsa dom om detta som är ett ypperligt tillfälle att få lära sig lite körteknik samt få prova på att åka stor bana!

Observera att detta alltså är en SMC-kurs och därmed gäller försäkringarna därefter. Är du osäker på vad som gäller för just ditt försäkringsbolag så kolla upp det, men vad jag vet så är det i år grönt med dom "stora" bolagen (TH, If, Folksam, LF, Bilsport/MC, Salus, Tennant).

OBS: Båda datumen är nu fullbokade!

/Jesper Nielsen

Last edited:

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Perfekt kurs för mig, men lite långt att åka :huvet
Någon som känner till liknande kurser i Skåne :confused:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
När börjar ni skicka ut betalningsinfo ? Väntar spänt på bekräftelse på inskickad anmälan...

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Pejo skrev:
När börjar ni skicka ut betalningsinfo ? Väntar spänt på bekräftelse på inskickad anmälan...

Jag håller på och kollar med vår kassör hur betalningen ska gå till på enklast sätt. Återkommer med mer info så fort jag vet. För övrigt kan jag meddela att maj-körningen är fullbokad. Ni som har anmält er kommer att få bekräftelse förhoppningsvis inom en vecka. Ursäkta dröjsmålet.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...