Von Vettet
Ny medlem
Efter att ha varit på sporthojsinstruktörsutbildning på kinnekulle tre dagar blev jag uttagen som aspirant för SMC skåne. Körde för ett par veckor sedan med surfaren i röd grupp och dagen gick bra. Sen blev jag kallad till gul grupp 14-15/7. Dessa två dagar var väl mitt elddop. Hade en supertrevlig kille som heter Jimmy som huvudinstruktör och därtill Jöns,busberra,bosse tavell och maria. Jag var väl lite putt över att behöva åka i gul grupp, men tog mig dit med ett öppet sinne. Hade otroligt trevligt med mina medinstruktörer och med de "elever" som var med under dessa dagar. SÅ när kursen officiellt var slut så fick instruktörer och aspiranter 20 min fri körning på knudan. Vi var dock bara tre pers där ute. Värmen hade väl tagit ut sin rätt. SÅ efter ett antal varv var jag ensam därute. Med två varv kvar kom jag ut på rakan och gjorde då en wheelie. Det fanns alltså ingen skamkärra eller flaggisar. Varvet efter gick jag i depå för att byta om och gå på kursutvärdering. DÅ kom Anders Tublen fram till mig(huvudinstr.röd grupp) och frågade om jag var nöjd. Jag svarade att om han menade med helgen så absolut. Nä, jag menar med din wheelie. Ja den var väl ok med tanke på att jag var ensam på hela banan. som svar fick jag att jag inte var välkommen med SMC nåmer. ???
kom hem ringde upp ansvarig för instruktörerna inom SMC och han sa till mig att det var et märkligt beslut att ta bort mig då flera instruktörer gjort likadant vid tidigare körtillfällen då kurser avslutats. Men v är inte lika inför lagen. Vidare fick jag via pm besked på att min wheelie var ju stående HELA rakan och deras var något kortare??? var e skillnaden.
Nä du Tuben....läser du detta kan du ta din dubbelmoral och storhetsvansinne och stoppa
Jag ska inte förorda några av mina ca 150 sporthojspolare att dyka upp till dina moralpredikningar.....
Ha dina vänner nära,men dina fiender närmre.....så vi ses säkert,när jag wheelar förbi dig. Vill ni som förespråkade min uteslutning lära er åka på ett hjul kan ni alltid skicka ett pm
För min del är SMC en tråkig erfarenhet rikare.
Ni som ändå vågar er till smc körningar med tuben(sturmbahnfuhrern) får skylla er själv. Waste of money....om ni frågar mig.
Kör istället medsydskånesemse där råder ingen dubbelmoral
Nä jag e inte bitter...det är inte min förlust. Tuben må ha vunnit slget men förlorar troligen kriget,då jag känner ett par stycken som åker sporthoj....så den tillfredställelsen han fick när han frontade mig kan jag bjuda på. FÖrstår om han e upprörd över min superwheelie....
Vill dock ge ett plus till:Kristoffer,Jöns,berra,bosse och jimmy för deras rakhet!!
/Von vettet
P.s tycker att det jag gjorde var FEL,och ni som kommer ihåg så skedde samma sak på SRW i fjol.För det fick jag en varning,och därefter har allt varit ala-carte'........men inom smc är det inte mänskligt att fela....där är alla perfekta mc-åkare. Måste vara en skön känsla att vara perfekt!!
kom hem ringde upp ansvarig för instruktörerna inom SMC och han sa till mig att det var et märkligt beslut att ta bort mig då flera instruktörer gjort likadant vid tidigare körtillfällen då kurser avslutats. Men v är inte lika inför lagen. Vidare fick jag via pm besked på att min wheelie var ju stående HELA rakan och deras var något kortare??? var e skillnaden.
Nä du Tuben....läser du detta kan du ta din dubbelmoral och storhetsvansinne och stoppa
Jag ska inte förorda några av mina ca 150 sporthojspolare att dyka upp till dina moralpredikningar.....
Ha dina vänner nära,men dina fiender närmre.....så vi ses säkert,när jag wheelar förbi dig. Vill ni som förespråkade min uteslutning lära er åka på ett hjul kan ni alltid skicka ett pm
För min del är SMC en tråkig erfarenhet rikare.
Ni som ändå vågar er till smc körningar med tuben(sturmbahnfuhrern) får skylla er själv. Waste of money....om ni frågar mig.
Kör istället medsydskånesemse där råder ingen dubbelmoral
Nä jag e inte bitter...det är inte min förlust. Tuben må ha vunnit slget men förlorar troligen kriget,då jag känner ett par stycken som åker sporthoj....så den tillfredställelsen han fick när han frontade mig kan jag bjuda på. FÖrstår om han e upprörd över min superwheelie....
Vill dock ge ett plus till:Kristoffer,Jöns,berra,bosse och jimmy för deras rakhet!!
/Von vettet
P.s tycker att det jag gjorde var FEL,och ni som kommer ihåg så skedde samma sak på SRW i fjol.För det fick jag en varning,och därefter har allt varit ala-carte'........men inom smc är det inte mänskligt att fela....där är alla perfekta mc-åkare. Måste vara en skön känsla att vara perfekt!!
Last edited: