Smc knix 2025

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Måste kolla om där blir någon i Örebro, isåfall kanske!

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Hälften av kurserna måste man vara tjej för att få vara med verkar det som! 🤔

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns ett antal ”tjej-” kurser.

På förekommen anledning faktiskt. Grabbarna har uppfört sig så att många tjejer hellre kör tillsammans med andra tjejer än tillsammans med ”grabbarna”. Det kan vi nog alla fundera en stund på.

Mvh

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Det finns ett antal ”tjej-” kurser.

På förekommen anledning faktiskt. Grabbarna har uppfört sig så att många tjejer hellre kör tillsammans med andra tjejer än tillsammans med ”grabbarna”. Det kan vi nog alla fundera en stund på.

Mvh
Lite intressant. Inom både motard och crossen är det oftast stor glädje och respekt över att tjejer deltar. SMC skall ju vara helylleversionen av Sverige så vad går fel där?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ifall utfallet av en mekkurs där grabbar ingår har några som helst likheter med hur olje- eller däcktrådar brukar sluta här på forumet så har jag viss förståelse för att tjejerna kan se ett värde i en kurs där de slipper oss.

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
Nu ska vi inte prata skit om oss själva (män) det gör andra redan så bra!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ifall utfallet av en mekkurs där grabbar ingår har några som helst likheter med hur olje- eller däcktrådar brukar sluta här på forumet så har jag viss förståelse för att tjejerna kan se ett värde i en kurs där de slipper oss.

Jag tror att en del kvinnor snarare skulle jämföra det med Tysklandstråden…

Nä skämt åsido: Grabbar i alla åldrar kan bli ganska tuppiga på bana/kurs. Det blir mer av ”titta vad jag kan” än att göra själva övningen och det uppstår kanske också farliga situationer som aldrig hade hänt om tjejerna varit ensamma på banan. Min erfarenhet är att tjejer är betydligt mer inriktade på att göra övningen medan grabbar ofta helt glömmer vad övningen handlar om efter första varvet… och därför gör tjejerna också större framsteg på kortare tid. De är också mer ödmjuka i förhållande till sin egen körförmåga.

Mvh

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj

Nä skämt åsido: Grabbar i alla åldrar kan bli ganska tuppiga på bana/kurs. Det blir mer av ”titta vad jag kan” än att göra själva övningen och det uppstår kanske också farliga situationer som aldrig hade hänt om tjejerna varit ensamma på banan. Min erfarenhet är att tjejer är betydligt mer inriktade på att göra övningen medan grabbar ofta helt glömmer vad övningen handlar om efter första varvet… och därför gör tjejerna också större framsteg på kortare tid. De är också mer ödmjuka i förhållande till sin egen körförmåga.

Mvh
Nu var det mig veterligen inte bankörning det handlade om denna gången utan mekkurser som låg upplagda och som vände sig specifikt till kvinnor, men du har förmodligen rätt.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nu var det mig veterligen inte bankörning det handlade om denna gången utan mekkurser som låg upplagda och som vände sig specifikt till kvinnor, men du har förmodligen rätt.
Men länken jag la i första inlägget skulle vara till knixkörningarna, blev den inte det för er andra?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Men länken jag la i första inlägget skulle vara till knixkörningarna, blev den inte det för er andra?
Jodå, den länk du postade var bara knixkurser, men klickar man sen på Grundkurser i menyn får man upp alla kurser, utan filter på Knix. Gissar att det var detta Tadao Baba gjort för att se tjejkurserna som då ligger överst.

I jämställdhetens namn skall det sägas att det finns en mekarkurs enbart för killar också. Antar att det är till den kursen man tar med sig sina egna däck och oljor för att få en diagnos. :)

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
Jodå, den länk du postade var bara knixkurser, men klickar man sen på Grundkurser i menyn får man upp alla kurser, utan filter på Knix. Gissar att det var detta Tadao Baba gjort för att se tjejkurserna som då ligger överst.

I jämställdhetens namn skall det sägas att det finns en mekarkurs enbart för killar också. Antar att det är till den kursen man tar med sig sina egna däck och oljor för att få en diagnos. :)
Exakt!
Ja, jag såg dessa mekarkurser för killar sen, såg ut som det var norrut. Mycket bra att dom börjat med det också, ibland vill man vara utan käringar också!😉

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Exakt!
Ja, jag såg dessa mekarkurser för killar sen, såg ut som det var norrut. Mycket bra att dom börjat med det också, ibland vill man vara utan käringar också!😉
Ja, det sägs ju att det är lite ont om tjejer norrut, så då får de väl hålla tillgodo med de som finns.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, det sägs ju att det är lite ont om tjejer norrut, så då får de väl hålla tillgodo med de som finns.

Tjejerna flyttar tyvärr söderut, de vill ha utbildning, elbilar och lattefik…

Skämt åsido, det finns alltid efterfrågan på mekkurser av typen ”så servar du din hoj själv” eftersom man häruppe ofta har långt till verkstad. Sedan är det ju många som aldrig skulle erkänna att de inte kan…

Mvh

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nu finns det knix på Arlanda testtrack 1 och på Midlanda.
Jag tänkte nog boka någon på Arlanda iaf :banana

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89

Mvh
Min erfarenhet också. Har kört många tjejdagar som instruktör och det är just det. Sen är det mycket större gemenskap bland hojtjejerna, de har helt enkelt skitkul på tjejdagarna. De flesta jag träffat kör vanliga dagar också.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Min erfarenhet också. Har kört många tjejdagar som instruktör och det är just det. Sen är det mycket större gemenskap bland hojtjejerna, de har helt enkelt skitkul på tjejdagarna. De flesta jag träffat kör vanliga dagar också.

Det är ännu större skillnader på gruskurserna, där blir det nämligen väldigt avgörande om man gör själva övningen eller inte eftersom nästa övning många gånger bygger på den föregående.

Och där ser man skillnad i progression på någon timme… den som fokuserar på övningen går framåt, den som lajjar och bara gasar kommer inte att klara nästa steg.

”-Vadå, jag har ju kört cross i stugan halva livet, skulle jag behöva öva…?”

Mvh

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson