SMC kurs Gelleråsen 9 och 10 Juni

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
NU börjar det bli dags att boka upp sig till Gelleråsenkurserna den 9'e och 10'e Juni.

Kurserna drivs av SMC Stockholm med hjälp av kollegor ifrån hela landet.
Vi garanterar en mycket trevlig tillställning !!

Det finns ett fåtal platser kvar till lördagen. Söndagen har just nu ganska många platser kvar.

Missa inte detta :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu är det mindre än en månad kvar och som det ser ut just nu så kommer de deltagare som anmält sig till söndagen få det väldigt lyxigt då vi har ungefär lika många instruktörer som deltagare anmälda i dagsläget. :)

Last edited:

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Tror nog det finns en hel del som är som mig, och är ute i sista sekund. Bokar inte förrän de 2 sista veckorna, vet mer vad som händer och sker, kan ju komma roligare saker emellan :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tror nog det finns en hel del som är som mig, och är ute i sista sekund. Bokar inte förrän de 2 sista veckorna, vet mer vad som händer och sker, kan ju komma roligare saker emellan :D

Vafalls!! Vad kan möjligtvis vara roligare? ;) :tungan

Visst är det så, man ser att det kommer in fler anmälningar ju närmre det kommer, hoppas det är som du säger då kurserna blir bättre om det är några deltagare per grupp så man får lite diskussioner mellan körpassen också. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Just nu är det tydligen lite problem med bokningen, man hamnar på väntelistan trots att det finns plats.
Vi har kontaktat kansliet för att åtgärda problemet men tills vidare så sköts de manuellt (blir nog åtgärdat på måndag).

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Just nu är det tydligen lite problem med bokningen, man hamnar på väntelistan trots att det finns plats.
Vi har kontaktat kansliet för att åtgärda problemet men tills vidare så sköts de manuellt (blir nog åtgärdat på måndag).

Problemet skall vara ur världen och ni som anmält er skall nu vara överflyttade så att ni inte längre är på väntelistan.
Så seså, in och anmäl er nu. :)

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Är bokad till Söndagen
Men jag är rädd att bli mobbad för att jag har så gamal hoj och pratar Dalmål. Snälla var snäll mot mig!

Förestern... Går det bra att tälta på grönområdet direkt bredvid depån, som förr i tiden?

Mats

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Är bokad till Söndagen
Men jag är rädd att bli mobbad för att jag har så gamal hoj och pratar Dalmål. Snälla var snäll mot mig!

Förestern... Går det bra att tälta på grönområdet direkt bredvid depån, som förr i tiden?

Mats

Vad kul. :tummenupp

Alltid skoj med variation av hojar på banan :tummenupp men jag kan inte lova något angående dalmålet. ;)

Angående tältande så är det säkrast att kolla det med Karlskoga Motorstadion, http://www.karlskogamotorstadion.com/page.aspx?title=kontakta.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
FZR1000 är ju kult. Om Jane dyker upp så har du i alla fall inte den äldsta hojen så det är nog lugnt.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
FZS 1000
Till söndagen den 10 juni finns det fortfarande gott om platser kvar. Bara att boka upp sig även till denna dag.

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Gixxer
Hej, har bokat lördagen som blir min första bandag, om man bortser från en timme på Arlanda TT för ca en månad sedan... :tungan

Några rookie-frågor:
Vad ska man köra med för däcktryck? På gata rekommenderas 2,25 fram och 2,5 bak till ER6:an. Är anmäld till Steg 1, lugnt tempo, kör med Pirelli Diablo Rosso 2. För en vecka sedan var det 25 grader och sol, idag var det 6 grader och regn... antar att även temperaturen påverkar val av däcktryck?

Om det regnar, duger ett Biltema regnställ? :brynad :tuttar

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Hej, har bokat lördagen som blir min första bandag, om man bortser från en timme på Arlanda TT för ca en månad sedan... :tungan

Några rookie-frågor:
Vad ska man köra med för däcktryck? På gata rekommenderas 2,25 fram och 2,5 bak till ER6:an. Är anmäld till Steg 1, lugnt tempo, kör med Pirelli Diablo Rosso 2. För en vecka sedan var det 25 grader och sol, idag var det 6 grader och regn... antar att även temperaturen påverkar val av däcktryck?

Tror inte däcktrycket är speciellt kritiskt i lugn grupp. Kan inte minnas att jag brydde mig speciellt mycket om att ändra däckstrycket knappt ens när jag började köra i snabb grupp. 2.1 fram och 2.3 bak kanske. För lite luft fram brukar kännas lite sladdrigt första varven.

Jag kör med biltemas regnställ, det fungerar. Lidl regnstället slets i bitar i 200+

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.

Några rookie-frågor:

Kör med samma tryck som på gata. Det fungerar bäst för din körning oberoende av hur varmt det kommer att bli.

Vad ska du med regnställ till ?
Det kommer bli kanonväder !!!!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha