SMC-kursen 2013 med STORT K som i Kemora

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Nu äntligen är det klart!!!
Vi kommer att köra Steg-5 (licenskurs) på Kemora!!
Kursen startar kl 17.00 på söndag eftermiddag och är klar vid lunch på måndagen!
Därefter löser man sin licens direkt på plats på banan och kör sedan med övriga steg-6 :D
Länk: https://www2.svmc.se/school/anmalan/415

På onsdag kväll har vi SMC Sports första klubbmästerskap!!!!
Beroende på antal anmälda så blir det troligen 2 klasser, en 600cc och en 1000cc klass!
Rejsen körs i 12 varv dvs ca 20 minuter.

Under tiden mellan 18 - 20.00 så kommer vi att bjuda alla på kursen på grillmiddag på banan :D

Bjud gärna in era vänner så vi får ihop detta nu! ca 30 platser finns fortfarande lediga!!

Mvh TL Per Gjers :banana:banana:banana

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Åh, vad jag önskar och hoppas att ett antal lokala hjältar jag känner tar sig tid, råd och energi nog att följa med... :)

Det blir spännande att i varje fall agera depåhäxa och lökmek :)

Nu äntligen är det klart!!!
Vi kommer att köra Steg-5 (licenskurs) på Kemora!!...
...På onsdag kväll har vi SMC Sports första klubbmästerskap!!!!...

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Vad blir merkostnaden om man redan är anmäld till de "vanliga" dagarna?

Kan jag gå steg 5 enbart och sen hoppa in normalt igen eller måste jag köra i steg 6 resten av veckan om jag går 5an? Har inte kört en bandag i år då jag varit (är) trasig i ryggen så får för mig att jag blir toklångsam i "licens" grupp...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, förstår jag det rätt är det väl licenskostnaden som tillkommer om Du vill köra resten av kursen i steg 6? Men det kanske Per kan förtydliga? Kemora är ju bred och fin så den är ganska generös när det gäller att tillåta hastighetsskillnader, så det är inte helt fel att välja detta tillfälle om Du är sugen på att prova på ren köra-fort-verksamhet :)
Vad blir merkostnaden om man redan är anmäld till de "vanliga" dagarna?

Kan jag gå steg 5 enbart och sen hoppa in normalt igen eller måste jag köra i steg 6 resten av veckan om jag går 5an? Har inte kört en bandag i år då jag varit (är) trasig i ryggen så får för mig att jag blir toklångsam i "licens" grupp...

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Hittade lite tider på anmälningssidan:

Mer om upplägget
Måndag Steg 1, inskrivning och besiktning kl 09.00-10.00 Förarmöte med säkerhetsgenomgång! 10.00-10.20 Kurs/körning fram till 18.20, 5 körpass första dagen! Gemensam teori/ föreläsning alla kvällar. Måndag försäkringsgenomgång.
Tisdag Steg 2, 10.00-18.00 6 körpass. Föresläsning riskmedvetenhet på kvällen. Onsdag Steg 3 10.00-18.00 6 körpass. Föreläsning på kvällen i teknik, däck och fjädring! Torsdag Steg 4 10.00-18.00 6 körpass.

Tidigare år har det varit rätt många som droppar av på eftermiddagen för att hinna med sina båtar osv dock..

French

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Triumph Street Triple RS -17,Triumph Street Triple R -16 SÅLD, Honda CBR600FA -12 SÅLD, Triumph Street Triple -12 SÅLD
Jag kommer åka hem via Umeå. Tänkte hitta någonstans att sova på torsdag kväll i Vaasa för att sedan ta 09:00 båten på fredagen.

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Någon som har plats för en person och hoj från Stockholm?

Mvh,
Ingvar

French

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Triumph Street Triple RS -17,Triumph Street Triple R -16 SÅLD, Honda CBR600FA -12 SÅLD, Triumph Street Triple -12 SÅLD
Min plan var att åka lördagkväll men nu är det tydligen fullbokat så får ändra lite. Nya planen är att ta båten lördag morgon, sova på hotell i Åbo lördagkväll och sedan brumma upp 40 mil till banan på söndag. Billiga hotell fanns det massor av och billigare blir det om man delar på ett 2-bäddsrum. Någon som är sugen?

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Tänker du åka hoj eller bil till/från Kemora? Åker du bil så är jag intresserad.

Mvh,
Ingvar

French

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Åker hoj tyvärr!

Caxxe

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2008, Honda CB600FA
Anmäld. :) Har svårt att hinna byta bakdäck innan kursen startar, undrar därför: Finns möjligheten till skifte och balansering av däck på plats?

French

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Då var resan bokad. Blir M/S Galaxy från Stockholm lördagkväll. Nån som vill ta en öl å snacka skit uppe på däck?

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Honda CBR600RR
Taskig tajming, jag åker på morgonen och tar och sover en natt i Åbo innan jag drar vidare upp på söndagen.

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Då var resan bokad. Blir M/S Galaxy från Stockholm lördagkväll. Nån som vill ta en öl å snacka skit uppe på däck?

Kika förbi skåpbils/släpvagnskön innan man får åka på båten så hittar du fler som ska harva upp till Kemora (brukar vara ett gäng ekipage).

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Honda CBR600RR
Precis checkat in mig och hojen på Silja Baltic Princess, en massa hojar som åkte av i Stockholm men har inte sett en enda köra på :( kommer sova på Scandic Plaza i Åbo i natt, så om någon vill åka gemensamt imorgon så hojta till, eller kanske till och med har en plats i bil/släp. Finns på 0705204044.

French

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati