SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!”

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
ja kAn lERa ut Hu maN dra SNüTen pÅ baKAn :crash

MC Doktorn

Guest
Galne Dansken skrev:
SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!” :banana

SMC satsar nu och söker ett stort antal sporthojs instruktörsämnen, letandet sker på bl. a www.sporthoj.com

”Vi ska utbilda ett rikstäckande nätverk av mycket kompetenta sporthojsinstruktörer, som kommer att arrangera mängder av trafiksäkerhetshöjande kurser för oss sporthojsförare” säger SMCs trafiksäkerhetsansvarige Jesper Christensen –> Galne Dansken!

”Vi söker några av Sveriges klokaste sporthojsåkare – de som med pedagogiskt sinne kan förklara för de andra i riskgruppen att trafiksäkerhet börjar med rätt attityd – innan man kan börja utveckla tekniska körfärdigheterna.”

Kandidater kan anmälda sig här på www.sporthoj.com/smc fram till 15 april.

Jag ställer upp men är dyr i drift

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Måste åka lite skidor oxå - så jag är troligen borta från sporthoj fram till påsk-söndag - troligen finns det inte internet i backen......

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Galne Dansken skrev:
SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!” :banana

Sedan kallas de bästa till Idolliknande intervjuer
Får man välja själv vilken låt man ska sjunga?

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Man kan ju undra lite... Varför har ni inte hört av er till de som redan kör sporthojkurserna? Skulle faktiskt vara skoj att för en gång skull få lite uppskattning från SMC för att man valt sporthoj istället för kuståååm eller tråkbumse? Framför allt eftersom man jobbat i motvind med sporthojskurserna i snart 3 år nu (och snart 10-talet år med kurv- och bromskurser) och faktiskt bör ha en kick framåt för att orka med ännu ett år i kustååm/bumse/guldvinge/sidovagns/dansbands motvinden.

/Micke
Sporthojskurs instruktör
SMC Östergötland

Galne Dansken skrev:
Måste åka lite skidor oxå - så jag är troligen borta från sporthoj fram till påsk-söndag - troligen finns det inte internet i backen......

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag har anmält mig, har ju gått den vanliga instruktörskursen sen tidigare, hoppas man får gå denna också...

Håller med EazyLiving, det finns ju mycket dugligt folk redan, man borde kanske ha checkat intresse med dom också...

/Pajje

highside

Guest
Alla får anmäla sig! Även erfarna instruktörer.

Psychobiker skrev:
Jag har anmält mig, har ju gått den vanliga instruktörskursen sen tidigare, hoppas man får gå denna också...

Håller med EazyLiving, det finns ju mycket dugligt folk redan, man borde kanske ha checkat intresse med dom också...

/Pajje

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
EazyLiving skrev:
Man kan ju undra lite... Varför har ni inte hört av er till de som redan kör sporthojkurserna? Skulle faktiskt vara skoj att för en gång skull få lite uppskattning från SMC för att man valt sporthoj istället för kuståååm eller tråkbumse? Framför allt eftersom man jobbat i motvind med sporthojskurserna i snart 3 år nu (och snart 10-talet år med kurv- och bromskurser) och faktiskt bör ha en kick framåt för att orka med ännu ett år i kustååm/bumse/guldvinge/sidovagns/dansbands motvinden.

/Micke
Sporthojskurs instruktör
SMC Östergötland

Håller med!!! Som jag har förstått så är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?

Inget negativt om Bumseklubbens eller SMC-Uppsalas instr. säkert duktiga men det luktar bara lite .......LR?

Reserverar mig mot ev faktafel eftersom det är min egen uppfattning.

/

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
EazyLiving skrev:
Varför har ni inte hört av er till de som redan kör sporthojkurserna?

/Micke
Sporthojskurs instruktör
SMC Östergötland
Kanske för att alla inte håller måttet rakt av? Det kanske finns duktigare personer nån annanstans? Man kanske inte har koll på alla? Man kanske vill ha bara sina polare med?

Sen är det väl upp till dessa att anmäla sig här nu då. Rimligen borde ju alla som redan kört nåt liknande klara uttagningen galant, eller?

Själv tycker jag det är kasst om (att, misstänker jag) vissa har "fribis", då kan man istället tala om att man har ett antal platser att fylla upp förutom de instruktörer man redan tagit ut...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nysse skrev:
Håller med!!! Som jag har förstått så är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?

Inget negativt om Bumseklubbens eller SMC-Uppsalas instr. säkert duktiga men det luktar bara lite .......LR?

/

På vilket sätt är vi godkända och för vad?
SMC Uppsala ordnar fortbildning precis som vilket annat distrikt som helst. Visserligen mycket oftare än alla andra och med mer action an de flesta men på precis samma villkor. Känns lite skumt att på Sporthoj.com få kritik för att ordna för många tillfällen på bana i stockholmsområdet :3freak

BMW-Klubben har eg inget att göra med SMC annat än att flera av instruktörerna är aktiva i både SMC-Uppsala och BMW-Klubbens stockholmsdistrikt, att då ha ett visst lokalt samarbete gör att vi kan anordna fler fortbildningar öppna för alla, medlemmar eller ej.
IF godkänner BMW-Klubbens körningar eftersom dom tror att det finns pengar att tjäna på det, vad är konstigt?

Jåke: Jag känner/tillhör ett gäng med folk som har alla förutsättningar att bli direktkvalade: Instruktörserfarenhet, tävlingsbakgrund, kontakter i juryn osv. ingen av oss har blivit tillfrågad annat än på Sporthoj och i MC-Folket så jag är rätt säker på att alla får komma till idol tryouts.

Last edited:

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Nysse skrev:

/

Jag tillhör smc uppsala och jag har inte hört något om att någon är direktkvalificerad eller att vi är gokända av något försäkringsbolag. Vad menas förresten med att man är godkänd av ett försäkringsbolag :va Vi får söka precis som alla andra. Varifrån kommer detta rykte?

För att sen kommentera EasyLiving: jag tycker det är synd att du är missnöjd över att inte ha blivit kontaktad direkt bara för man har varit engagerad tidigare. Det är väl den typen av särbehandling som man inte vill ha, eller?

Se det positiva i det hela istället att smc håller på att få upp ögonen för sporthojsnissar också och att smc nu försöker göra något åt dom problem som faktiskt finns! Visst, alla kan ju inte tycka att allt som smc gör är bra men man måste ju börja nånstans, sen får man försöka ändra det som är dåligt så att det blir så bra som möjligt :)

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
jesper skrev:
eller att vi är gokända av något försäkringsbolag. Vad menas förresten med att man är godkänd av ett försäkringsbolag :va

Jag tror att det är folk som har missuppfattat det hela lite...jag är inte så involverad i SMC men en del har jag läst mig till.

Jag tror att det folk räknar som godkänd är det här med att SMC är godkända som fortbildare hos några FB (FörsäkringsBolag) Jag vet som exempel att TH godkänner bankörning så länge det är i SMC:s regi annars är det lika med noll.
Det som jag oxå vet är att från och med i år så sammarbetar SMC tillsammas med Folksam där SMC-medlemar får om jag inte minns fel 10% rabatt på försäkringen + att Folksam har skrivit om sina villkor va det gäller bankörning.

Jag har fått uppfattningen av att anledningen till att Folksam numer godkänner bankörningar i alla (kanske finns några villkor som jag inte har hört talas om) former är för att få mer försäkringstagare att lära sig att hantera sin hoj under ordnade omständigheter. Helt enkelt att få bort en del av buskörandet från gator och få mer hojåkare att öppna ögonen för bankörning istället vilket man lär sig så mycket mer på än att bara busa runt på allmäna vägar.

Det här bara mina teorier om hur det ligger till...så det kan va helt fel oxå :hihi

//TwinSucker

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Josef skrev:
Jåke: Jag känner/tillhör ett gäng med folk som har alla förutsättningar att bli direktkvalade: Instruktörserfarenhet, tävlingsbakgrund, kontakter i juryn osv....
Jag med...

Sen tycker jag oavsett det är positivt att man tar tag i saken och att SMC faktiskt erkänner att den lilla klicken sporthojsåkare existerar (jodå, det är ganska få som kör GSXRRZXYZF...) och har ett behov.

Vad jag tycker om resten är bara en åsikt, ingen sanning så länge inte fler än två till tycker lika :tungan

Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Du som redan är SMC Instruktör, skal ha fått information om sporthojs instruktörs utbildning av dit läns instruktörs ansvariga! Har du inte fått detta bör du ta tag i denna och klaga på!

Sålunda har vi sökt att få Ni som finns därute och som har jobbat bra för saken i flera år, med på vagnen **

DOCK utan att ge några fribiljetter till någon – vi vett först hur hög nivån blir når ansöknings tiden går ut. Ju flera duktiga som söker, ju bättra nivå – givetvis.

Det är SMCs ”sporthojs prokjekt” som håller i projektet. Kursen kommer arrangeras praktisk av folk från SMCs Instruktörs Utbildningsgrupp, som tar förstärkning av Instruktörer från SMC Skåne & Stockholm – som bilden är just nu!

** Micke – ge inte upp – det är nu att Ditt och dina assistenters jobb ska bli till glädja och nyttja för oss alla.. (Jag fattar fortfarande inte varför att flera av körningarna på Svista inte är SMC aktiviteter!!)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0