SMC Stockholm tillbaka på Tuvängen 2012

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Neej.. ge henne inga ideér nu.. Jerker kommer inte hinna köra nåt om han ska serva+tvätta ytterligare en hoj åt Anna..

Jag ska komma ner nån helg så får hon köra en riktig motard, ingen låtsas.
690... blyhäst jue. ;)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hehe.. du tänker nog på den sjukt stora BMW:n med elektriskt stöd och radio.
Han är kungen! Särskilt eftersom han brukar åka runt med radion igång, spelandes glad-pop

Jo det stämmer , svårt att se skillnad på dessa slagskepp :)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Skoj att det blir tuvängen i år igen, helt klart en av de roligare knixbanorna.
Jag har dock inte fått nått svar på min fråga om det är ok att tälta utanför grindarna än...

Njea... vet inte hur det är med det. Hela området är ju industriklassat just nu och då gäller ju inte allemansrätten.

Men behöver du tält? Du har ju skinnstället på dig? ;)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Fan vad alla är glada här då. Åka runt runt på en liten gokartbana kan väl inte vara kul?:va

Nåja, vad är väl en dag på gokartbana..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
En fördel med ombyggnaden är att om man nu händelsevis inte får plats för att man har
sovit på söta örat så är det helt klart lättare att kunna hänga på området och titta på när
andra har skitskoj.

Så till Nilax: Åk dit en dag när det är körning, köp dig en hamburgare och sätt dig och kika en stund.

Till er andra så kan jag väl bara säga: vi ses på Tuvis i sommar :D

Förresten så är min avatar fotad på Tuvängen (2008 om jag minns rätt)

sliCk_hampus

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Hoj
Daytona 675 banhoj
Hejsan, har letat info om åldersgräns men kan inte hitta något. Jag är nämligen 16år och har lätt mc, får jag delta på dessa kurser ? Finns det en klass som jag inte kommer vara allt för mycket i vägen i?

Mvh

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Hejsan, har letat info om åldersgräns men kan inte hitta något. Jag är nämligen 16år och har lätt mc, får jag delta på dessa kurser ? Finns det en klass som jag inte kommer vara allt för mycket i vägen i?

Mvh

Klart du får delta. Finns ingen åldersgräns. Har du bara godkänt körkort så är du välkommen. Grupperna är indelade efter din vana att åka på bana. Är du nybörjare så börjar du i lämpligen i grön grupp som är för de med ingen eller liten vana av att köra på knixkurs. Du kommer ingalunda att vara i vägen snarare har du fördel av att ha en liten och lättsvängd hoj. Se till att vara ute i god tid då det är först till kvarn och det brukar vara hårt tryck på platserna. Det mesta du behöver veta står på SMCs hemsida. :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Mvh

NEEEJ, inte en till liten chip som steker mig på KNIX. Det här blir inte bra för egot... (OBS! skrivet i vänskaplig ton. Inte menat att vara offensiv.)

Skämt åsido. Som MaudF skrev, du kommer vara som en fisk i vattnet. Välkommen!

sliCk_hampus

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Hoj
Daytona 675 banhoj
Klart du får delta. Finns ingen åldersgräns. Har du bara godkänt körkort så är du välkommen. Grupperna är indelade efter din vana att åka på bana. Är du nybörjare så börjar du i lämpligen i grön grupp som är för de med ingen eller liten vana av att köra på knixkurs. Du kommer ingalunda att vara i vägen snarare har du fördel av att ha en liten och lättsvängd hoj. Se till att vara ute i god tid då det är först till kvarn och det brukar vara hårt tryck på platserna. Det mesta du behöver veta står på SMCs hemsida. :)

ok :) tack för infon! Låter riktigt kul :)

NEEEJ, inte en till liten chip som steker mig på KNIX. Det här blir inte bra för egot... (OBS! skrivet i vänskaplig ton. Inte menat att vara offensiv.)

Skämt åsido. Som MaudF skrev, du kommer vara som en fisk i vattnet. Välkommen!

Hehe det är nog ingen risk, tackar ! :)

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Vad landar prislappen på Lime?

200:-

Angående tidigare inlägg i tråden så behöver man faktiskt inte ha ett godkänt körkort för att vara med eftersom
vi tillåter övningskörning. Se dock till att ni har skrivit ut och har med er detta papper samt dom vanliga övningskörningspapprena.

Saxar lite från Tuvängen sidan (http://www.svmc.se/Distrikt/stockholm/School/Fortbildning/Tuvis/):
I år så blir det 6 stycken tillfällen:

TIPS

För er som har tillgång till facebook så kan man använda sig av dom evenemang
som vi har upplagda där för att få en påminnelse när det är samt
kunna se vilka andra som planerar att närvara.

Den 27 maj kl. 10:00
Den 17 juni kl. 10:00
Den 1 juli kl. 10:00
Den 12 augusti kl. 10:00
Den 26 augusti kl. 10:00
Den 9 september kl. 10:00

Samt för er som vill följa oss på FB så finner ni SMC stockholm på:
https://www.facebook.com/smcstockholm
(Kom ihåg att 'gilla' så ni får uppdateringarna)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept